Nieuwe G5 Mac: The world’s fastest PC

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Breed

Bass Engineer
Ja ja, de rumours waren waar. Hij ziet er zo uit:

g5-3.jpg

Meer info:
http://www.apple.com/powermac/

Het zit Apple wel hoog he dat ze niet de snelste zijn.

Maar eh wellicht dat er weer zo'n geflipte japanner z'n Pentium IV in een vloeibaarstikstof badje zet en z'n clock verdubbeld. (werkt maar een half uur of zo) Dan is de PC weer sneller. ;)

Maar ziet er netjes uit en het beestje zal wel erg prettig werken. En met die nieuwe 64 bits CPU zul je veel oudere software minder (goed) kunnen gebruiken dus lijkt me verstandig om eerst alle softwareupdates af te wachten.

En tegen die tijd zijn de PC's net zo ver omdat daar de softwareontwikkeling toch sneller gaat. En uiteraard goedkoper, ook al is het 100x lelijker. ;)

leuke radiator8D

maar goed waar houd het op,ik kan beter 10 jaar wachten tot dat ze uit geupdate zijn ..en dan gewoon een p 50 8765237865876523 mhz kopen..?

zo kun je aan de gang blijven,software updates processor updates,soft die steeds meer verlangt,weer een processor update..

waar ligt de grens?

ok sorry off topic

maar tof van mac,mooi spul,en duur

Dat zeg ik, niets anders dan ellende die computers.

Maar op tweakers.net staat een leuke thread en dat die snelheid van dat nieuwe bakkie best wel meevalt en er weer eens slim gegoocheld is met cijfertjes. Typisch amerikaans natuurlijk.

Maar wel handig voor de tweedhandsprijzen van de G4's natuurlijk. Als dit beestje uitkomt dan kun je misschien als je wilt toch op Mac overstappen en met Logic mee blijven gaan. Want G4's gaan ook nog best wel goed.

En wie weet bounce kom ik dan toch bij jullie in de 'familie' ;).

krijg je geen spijt van fuse. de G4 is een van de beste aanschaffen die ik ooit gedaan heb.
wel grappig dat apple nu al de G4's onder het kopje "OS9 machines" zet.
Je zal straks wel minimaal een G5 nodig hebben om een beetje normaal met OSX te kunnen werken ;)

Origineel geplaatst door bounce
Je zal straks wel minimaal een G5 nodig hebben om een beetje normaal met OSX te kunnen werken ;)

Goh... waar ken ik dat toch van? *D

Ik heb nu op mijn G4 alles onder OS 9.1 lopen en ik moet zeggen alles werkt perfect, met os x heb ik niets anders dan gezeur gehad. Ik denk dat je op een quicksilver dual 1 ghz G4 ook aardig op weg kan met OS X.

Volgens mij ben je achter de feiten aan het lopen als je nu nog een Mac koopt met OS9 erop.

Spaar dan evt wat door voor een zwaardere bak die OSX welk trekt. Want volgens bij wordt er alles voor OSX ontwikkeld en nog mondjesmaat voor OS9.

Trouwens op die foto kun je wel vaagjes 3 interne fans in de kast zien. Lijkt me dat hij nogal veel koeling nodig heeft. Hopelijk dat die fans wat stil zijn

Origineel geplaatst door fuse
Volgens mij ben je achter de feiten aan het lopen als je nu nog een Mac koopt met OS9 erop.

Spaar dan evt wat door voor een zwaardere bak die OSX welk trekt. Want volgens bij wordt er alles voor OSX ontwikkeld en nog mondjesmaat voor OS9.

Ik loop zeker niet achter de feiten aan, ik wil gewoon een stabiele computer met een stabiel systeem, en omdat ik voornamelijk met midi werk kan ik met een apple G4 450mhz nog erg goed overweg. Ook OS X Jaguar draait er prima op.
Ik had OS X 10.1 en die zuigde gewoon enorm.

Ook word er nog steeds voor zowel OS 9 veel software gemaakt, reason 2.5 wat pas uit is is er ook voor OS 9. En als ik elke maand bij de software kijk in de Future Music zie ik dat veel fabrikanten zowel OS 9 als OS X gebruiken als platform. En dat zal ook als reden hebben dat er veel mensen zijn die nog met OS 9 werken.

Trouwens op die foto kun je wel vaagjes 3 interne fans in de kast zien. Lijkt me dat hij nogal veel koeling nodig heeft. Hopelijk dat die fans wat stil zijn

Als de artikelen goed leest is hij 3 keer zo stil als de G4 en dat betekent 100 keer stiller als mijn PC(Lownoise kast met stille ventilatoren). Ik heb zelf geen mac maar ik voor deze wil ik mijn spaarpot wel leegplukken. Ze hebben aan de binnenwerk gesleuteld en eindelijk die verotte kast indeling eens onder de loep genomen. En wat software betreft moeten we maar even afwachten voordat we vroegtijdig conclusie trekken. Ik denk dat dit DE schijt wordt.

Maar op tweakers.net staat een leuke thread en dat die snelheid van dat nieuwe bakkie best wel meevalt en er weer eens slim gegoocheld is met cijfertjes. Typisch amerikaans natuurlijk.

Apple heeft op alle platforms met GCC 3.3 gecompiled, dus niet met de iNtel compiler resp. IBM compiler om een gelijkwaardige test van performance te kunnen doen van de processor zelf.

Op tweakers vergelijken ze iNtel compiled vs. GCC 3.3 compiled resultaten en juist daar verdraaien ze de gegevens door een snellere 'commerciele' compiler het op te laten nemen tegen een tragere open source compiler.

Anyway, dit is dus echt wat Apple nodig had.

Wat stilte betreft ben ik sceptisch geworden sinds ik iemand een low noise voeding zak kopen en dat kreng nog meer lawaai maakte dan mijn eigen cheapo voedingkje.
En allemaal gaan ze lawaai maken als de fan onder het stof gaat zitten.

Maar Apple denkt wat dat betreft meestal wel even door en fixt het in een keer goed. (nou ja die passieve koeling van de cube ging geloof ik niet altijd goed)

Ik citeer:

"Designed for whisper-quiet operation
The Power Mac G5’s enclosure houses four discrete thermal zones to compartmentalize the primary heat-producing components. Fans in the zones spin at very low speeds resulting in a system three times quieter than the Power Mac G4."

Eerst horen, dan geloven natuurlijk, maar ze laten wel merken dat ze eraan gewerkt hebben 'm stiller te maken.

En nu we toch bezig zijn:

"analog audio in, analog audio out, optical S/PDIF in, optical S/PDIF out, front headphone and speaker jack "

Digitale audio als standaard, da's toch ook best aardig van ze.

Verder fijn dat er 'n soort RAID controller inzit zodat je bijvoorbeeld 2 interne 250 GB drives kan spiegelen. En maximaal 8 gig RAM klinkt ook wel aardig.

Bij de weg: Ik lees net dat de goedkoopste versie van de drie (low, mid, high) in Nederland "slechts" 2260,- gaat kosten.

Op de Apple site las ik dat ie in de US $1995,- kost.

Nou, dan gaan we effe tellen en dan kom ik tot de conclusie dat de G5 instapper meer dan 500,- (!) goedkoper is in de US.

Als je hem daar haalt heb je dus mooi een gratis vliegticket ;)

Laat ik als PC-fanaat ook maar eens reageren...

Design: even wennen, maar heeft wel wat!

Aantal fan's... jezus... moet dat? M'n PC heeft er 3 (incl voeding), en amakt een zacht zoemend geluid. Laten we hopen dat deze Mac ook zo stil is. De binnenkant ziet er interessant uit. Ik zou graag dat soort dingen willen ontwerpen!

Het mooie van een mac is dat je weinig keus hebt en kwaliteits producten krijgt. Bij een PC is het maar afwachten of het allemaal lekker zal draaien.

Prijs... tja, we zijn het gewent van Apple: erg duur.

Ik hoorde dat OSX alleen maar geupdate hoeft te worden om deze 64bits CPU te ondersteunen. Houdt dit in dat de software niet (per se) geupdate hoeft te worden? Dat zou wel heel mooi zijn.

En de G5 is natuurlijk weer leuk voor de PC vs. Apple discussies op dit forum :) PC-fanaten krijgen het moeilijker :( :)

Origineel geplaatst door Mike-E
Bij de weg: Ik lees net dat de goedkoopste versie van de drie (low, mid, high) in Nederland "slechts" ?2260,- gaat kosten.

Op de Apple site las ik dat ie in de US $1995,- kost.

Nou, dan gaan we effe tellen en dan kom ik tot de conclusie dat de G5 instapper meer dan ?500,- (!) goedkoper is in de US.

Als je hem daar haalt heb je dus mooi een gratis vliegticket ;)

achterhaald!.. In de sommige staten heb je andere btw tarieven, dit is het bedrag zonder btw en verzendingskosten

Origineel geplaatst door Svart Rose

Aantal fan's... jezus... moet dat? M'n PC heeft er 3 (incl voeding), en amakt een zacht zoemend geluid. Laten we hopen dat deze Mac ook zo stil is. De binnenkant ziet er interessant uit. Ik zou graag dat soort dingen willen ontwerpen!

Ja negen fans klinkt niet best, maar het zijn allemaal speciale low-speed fans, die ook nog eens hun snelheid aanpassen aan de temperatuur. Er zijn 4 temperatuur-zones voor de verschillende componenten, die allemaal eigenlijk pijpleidingen vormen van de voorkant naar de achterkant van de machine. En de case is helemaal opengewerkt en van aluminium, dus heel hard hoeven die fans niet te draaien. Volgens apple is de G5 '3x zo stil' als 'n G4. Misschien bedoelen ze die eerste serie mirror-door G4s, die klinkt als 'n boeing 747, maar volgens mij is er 'n grote kans dat de G5 net zo stil of stiller is dan jouw PC. Zou mooi zijn. In ieder geval hebben ze er 'n hoop werk van gemaakt om 'm stil te krijgen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back