Realistisch bas spelen op de toetsen.

.. dan krijg je echt wel een bas
nou
dat vind ik dus bullcrap hehe
veel plezier met de roland :)

Marcus Miller - Scoop - YouTube

Je krijgt er natuurlijk geen Marcus Miller mee, maar een doodgewone baspartij is prima te doen. Ik had de EM-20 ook voor nood mee, omdat ik iets nodig had waar een basklank in zit. Het had ook een Yamaha DX-7 kunnen zijn, maar die was na meer dan 20 jaar stilstand aardig overleden. Ik ga er natuurlijk niet mee optreden. Dan zou ik wel een Peavey Spectrum Bass ofzo nemen.

Ik heb eindelijk de bassist zo ver dat hij de partijen goed speelt.
Met woorden dring je niet tot hem door, maar wel met muziek.
Ik heb midifiles van de nummers zo afgemixt dat de bas op 127 staat en de rest op 30 procent. Dat heb ik als mp3's naar hem gemaild en ineens gaat alles goed.

Het is inderdaad zo dat je uit een midifile veel beter de individuele partijen kunt herkennen, dan uit de originele audio-bestanden, dus ik had er zelf ook wat aan. Natuurlijk kun je als Cubase-gebruiker de noten aflezen op het scherm, maar ook als mp3-bestand klinken de partijen veel duidelijker (dankzij de simpeler klinkende instrumenten van de Roland VSC-88 ).

nou, gelukkig maar, dat die stomme bassist eindelijk al die kutpartijtjes ook kan spelen:D

:slotje:

:mega:

Lol lol Lol. ;{
Je weet niet half wat voor nummers we spelen.
De synthforummers lijken wel geprogrammeerd dat als je één nummer noemt waar geen arpeggio in zit, dat alles k*t is. Nee, een arpeggio gebruiken is pas kunst....

Lol lol Lol. ;{
Je weet niet half wat voor nummers we spelen.
De synthforummers lijken wel geprogrammeerd dat als je één nummer noemt waar geen arpeggio in zit, dat alles k*t is. Nee, een arpeggio gebruiken is pas kunst....

alle synhtforummers die alles kut vinden waar geen arpeggio inzit?

man man , wat een crap...

en je had al verteld wat voor nummers jullie speelden,,....

:koffie:

Op een synthforum zullen ook weinig mensen een allroundcoverband kunnen waarderen.
Het is ook bedoeld voor mensen die niet wezenlijk geïnteresseerd zijn in muziek, maar gewoon een leuke avond willen hebben. De hele entertainmentindustrie loopt over van dit soort bruiloften en partijenbands dus er is publiek genoeg voor.
Ik speel zelf in een band en maak muziek waar niemand op zit te wachten, 3 man en een halve paardekop komt er op af bij een optreden, dat hoort erbij en verwacht ook niet anders.
Muzikanten vinden het dan meestal weer wel interessant, zo is er voor elk genre wel publiek te vinden.
3 is a crowd gaat nog net op voor ons.
Ik ben wel benieuwd geworden nu naar de eerste Frans Duijts op arpeggio's.

Back