Pratende piano

goed... en nu ff tot 10 tellen en het dan nog eens bespiegelen... wat is het nu dan pcies, afgezien van de techniek, dat er zo cool aan is eigenlijk?

Een piano laten praten , dat is voor mij pure kunst. En behoorlijk coole kunst ook nog.

lijkt erop dat zet doormiddel van fft filtering de partials hebben ontleed in noten.

Waarschijnlijk met melodyne.

Nu hebben ze alleen de toonhoogte en noot lengte ontleed.

Eigenlijk gewoon een vocoder zonder de envelope follower dan.

Als ze ruis hadden gebruikt en ipv piano toetsen bp filters en ze ook de envelope hadden ontleed hoorde je waarschijnlijk gewoon dat kind praten.

wat je eraan hebt ???.

Nou ik denk dat ik hier wel spannende klanken mee kan maken

Dan haal ik die piano weg en zet ik er een wurlitzer neer en laat ik Patty Brard met de poco poco haar ding doen. hahahaha

Een piano laten praten , dat is voor mij pure kunst. En behoorlijk coole kunst ook nog.
Volgens mijn definitie (en die van velen) van kunst niet.
Het is pure techniek, goed bedacht enzo, goed uitgewerkt, maar er zit verder geen ziel in.
Geen diepere betekenis.

Je kan bewondering hebben voor iets, maar noem het aub niet te snel kunst. (das weer zo'n modetrend van tegenwoordig. Net als kleine jongetjes "genie" noemen)
Kan je gelijk luchtvaart, geneeskunde, robotica, enz. ook kunst noemen.

tsja kunst, kunst ende kunst... het gaat hier nutuulk uiteindelijk om het min of meer (meer min dan meer eigenlijk) reproduceren van de stem maar die klinkt redelijk weinig tot nix... dan zou je nog naar de sound van de piano ansich kunnen kijken, maar da's nutuulk ook helemaal nul komma nul... dus de uitvoering is eigenlijk weinig tot nix tot nul komma nul... en andere klanken er uit halen; moet je daar dan zo nodig een piano voor gaan misbruiken?

Inderdaad.

Sowieso is kunst ook, materialen gebruiken die je hebt.

Stel dat je dus een piano over hebt en een boel electronica, dan kan je dit dus maken.

Verder ook gewoon een hele goede vorm van recycling, ipv de electronica en de piano weg te gooien maak je er een moeilijk verstaanbaar bakbeest van. :D

Maar wat ik er cool aan vind is dat dit experiment mensen wel tot nadenken zet wat kan leiden tot zinnige gedachten, en in tegenstelling tot veel andere kunst projecten vind ik dit nu juist een coole.

Back