Kent iemand SF-lid Alphonse?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
volgens mij lost een feedback systeem al heel erg veel op. dat is ook wat op marktplaats mist en op ebay juist weer een stuk meer vertrouwen geeft...

Een feedbacksysteem kan eigenlijk alleen werken als de feedback ook gekoppeld is aan de transactie, zodat alleen de koper en verkoper feedback daarover kunnen achterlaten.

Je zou op SF al snel aan een open feedback-systeem zitten, waar iedereen maar wat kan roepen. Zo kan ik vrij makkelijk zeggen dat mijn laatste transactie met jou verschrikkelijk slecht is verlopen, ook als ik helemaal niks bij je gekocht heb... dan wordt het jouw woord tegen het mijne, en werkt het feedback-systeem voor geen meter.

Een feedbacksysteem kan eigenlijk alleen werken als de feedback ook gekoppeld is aan de transactie, zodat alleen de koper en verkoper feedback daarover kunnen achterlaten.

Je zou op SF al snel aan een open feedback-systeem zitten, waar iedereen maar wat kan roepen. Zo kan ik vrij makkelijk zeggen dat mijn laatste transactie met jou verschrikkelijk slecht is verlopen, ook als ik helemaal niks bij je gekocht heb... dan wordt het jouw woord tegen het mijne, en werkt het feedback-systeem voor geen meter.

da's waar maar als je nou de verkopers de kans geeft om één reactie op feedback te geven, zonder de mogelijkheid te bieden om een discussie te laten ontstaan, dan zal dat toch wel duidelijk worden lijkt me. En niet iedereen zal zo maar gaan lopen spammen dus het zal dan één opvallende reactie zijn tussen een aantal positieven.

Bij zo'n Alfonse zullen er meerdere slechte reacties staan en kopers zich iets makkelijker afvragen of 't wel ok is.

100% had hem wel mooi teruggepakt. :D

daar kon ik ook wel om lachen ja.

op sommige forums waar men onderling spullen verkoopt, bestaat er een subforum waar mensen (vrijwillig) na een transactie feedback achter kunnen laten over de verkoper of koper. dan kun je met een simpel zoekopdrachtje direct zien wat de meningen zijn over een verkoper of koper.

kan natuurlijk ook mislopen zoiets als men gaat liegen. maar misschien is het, het uitproberen waard. in dit geval met alphonse lijkt het er bijvoorbeeld op dat er al meerdere negatieve ervaringen zijn. als die ervaringen in zo een subforum zouden staan (met wat huisregeltjes ofzo) dan kunnen kopers dat veel makkelijker vinden.

Ik doe dit niet graag, maar ik heb enige tijd geleden iets gekocht van Synthforumlid Alphonse (Alfons Borré) in Antwerpen en ik heb nog steeds niks mogen ontvangen!
Misschien is hij op vakantie

Maar dan wel van jou geld.

Je heb zijn adres? Ik zou er dan gewoon heengaan

Ligt er natuurlijk wel aan om hoeveel knaken het gaat, voor een klein berdag rij je zo even niet naar Antwerpen.
Als hij niet thuis geeft/is, ben je nog meer geld kwijt :eureka:

100% had hem wel mooi teruggepakt. :D
Eye for an eye.

Of ligt het misschien aan dat het een Belg is ;) grapje.

Ligt er natuurlijk wel aan om hoeveel knaken het gaat, voor een klein berdag rij je zo even niet naar Antwerpen.
Als hij niet thuis geeft/is, ben je nog meer geld kwijt :eureka:

Eye for an eye.

QUOTE]

Nou, dat zou mij echt niet uitmaken! Het zou mij gewoon om het principe gaan! Maakt niet uit waar ik woon, maar ik rij daarheen en kom terug met mijn geld!

Begrijp ik het nou goed dat die Alphonse een lid heeft opgelicht, en datzelfde lid hem 4 jaar later terug heeft genaaid door een zelfde product aan hem "te verkopen" ?

Dat is op zich natuurlijk wel behoorlijk strak gedaan en ook nog grandioos hilarisch!

Hoop wel voor je dat dit wordt opgelost. Want dit gaat niet over 22 euro lees ik :(. En zoiets blijft natuurlijk ook een principe kwestie. Vervelend!

Op tweakers.net is overigens wel een goed werkend koper/verkoper feedback systeem actief. Maar dat zal we niet zo makkelijk 1-2-3 op SF te implementeren zijn...

Op tweakers.net is overigens wel een goed werkend koper/verkoper feedback systeem actief. Maar dat zal we niet zo makkelijk 1-2-3 op SF te implementeren zijn...

Klopt, ik weet alleen niet of het makkelijk te implementeren is.
Maar het lijkt goed te werken en je hebt dan toch een iets beter idee met wie je te maken hebt.

Feedbacksysteem kan toch heel makkelijk, gewoon in de verkoop draad een extra berichtje.

"transactie tussen x en y goed verlopen" (of een poll functie die simpel met ja/nee te beantwoorden is). Zo kan bij het terugzoeken in het 'archief' altijd bekeken worden of iets goed is verlopen.

Feedback thread in de marktplaats-map of iets dergelijks werkt goed op andere forums waar ik kom. Ik heb zelf eigenlijk ook alleen maar positieve ervaringen met Synthforum transacties, behalve misschien een keer iemand die niet op kwam dagen of niets meer van zich liet horen maar gelukkig nooit oplichterspraktijken.

tumblr_m8c0ri8DqB1r8mj54o5_250.gif

Ik kocht jaren geleden via kapaza/2dehands een mixer van hem. Hij kwam hem zelf brengen, en leek een gladde (maar wel vriendelijke) kerel. Naar eigen zeggen werkte hij vaak samen met Kaye Styles toendertijd, dus een onbekende in het circuit zou hij toch niet mogen zijn :mega:

Nog geen paar uur later merkte ik dat een aantal van de mixerkanalen gewoon kapot waren (kwam wel geluid door, maar de gains deden niks, signaal was veel te stil om bruikbaar te zijn). Ik kende er toen nog niet zoveel van, dus dat was me niet meteen opgevallen.

Ik betaalde erg weinig voor de mixer, maar voelde me toch een beetje bedrogen :(

Ik heb hem toen nog proberen bereiken, maar ook hier zonder reactie.

ben ook voor een feedback systeem

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back