Keuze digitale mixer

rubbah

Ongewassen Lid
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar mensen die me hun gebruikerservaring over hun digitale mixer kunnen geven.
Momenteel ben ik me aan het orienteren op een digitale mixer. De kids worden over een poosje in een stapelbed gemikt, waardoor ik mn kamer weer kan opeisen: dus plugins gaan de deur uit, en hardware komt weer terug waar het hoort...in the box was leuk, maar ik merk dat de kwaliteit van mn sound slechter is dan in de tijd dat ik alleen wat synths in mn 01V had geprikt.

Ik ga dus over een poos op zoek naar een digitale mixer.
Veel ingangen is geen must, want dan wordt die tafel weer te groot. Ik vind kwaliteit belangrijker dan het aantal inputs, maar te weinig is ook niks natuurlijk.
formaat 01v is ongeveer de max: 430 x 148 x 520 mm

Ik heb naar 02R's gekeken op MP, kwa prijs supergoed te doen, maar veeel te groot.
Ook kwam ik een yamaha DMC 1000 tegen , maar met 90 CM diepte kom ik echt in de knel.

Ik wil tegen die tijd zo max 1000 uitgeven (zit heus nog wel wat speling in de prijs)

Mixers waaraan ik zit te denken zijn:
Yamaha 01V/ 96 (mits betaalbaar; 1000 eur max voor 96)
Yamaha N8/ N12
PreSonus StudioLive 16.4.2 16 (zag hem laatst voor 1200 op MP staan)Spirit Digital 328 (fijn formaat, maar zie wat rampverhalen op internet staan)

Verder kom ik vrij weinig tegen. Zie ik mixers over het hoofd? Behringer ben ik niet in geinteresseerd.
Zijn er mensen met ervaring met deze mixers, ten opzichte van andere mixers? zat er een rampproduct bij of ben je juist erg tevreden met je mixer, en waarom?

Ik vraag hiernaar omdat je veel bla bla ziet op het net, waarvan ik bij de helft vermoed dat het bedrijfspropaganda is wat niet bepaald neutraliteit uitstraalt.

Kwa functionaliteit zit uik te denken aan een N8 of de presonus 16.4.

Iemand ervaring?

Behringer niet maar de Mackie Onyx (hetgeen Behringer gecopieerd heeft) is misschien wel interessant.

Heb wel gehoord dat de nieuwere versies niet meer in de US gemaakt zijn maar in Azie en de kwaliteit een beetje minder is geworden maar 2dehands vind je de originele US made versies nog wel.

Natuurlijk vergeten te vermelden dat gemotoriseerde faders een absolute must zijn.
Volgens mij zit dat nou net niet op die onyx. Maar op zich is de mixer verder wel interessant. Bedankt voor de tip, had mackie effe niet in mn vizier. Nu wel.

Allan and Heath ZED series is ook interresant alleen denk ik ook niet dat de faders gemotoriseerd zijn

voor alle duidelijkheid Yamaha's faders zijn ook niet gemotoriseerd denk ik.

01V's hebben zeker wel gemotoriseerde faders!

Tascam DM-24. Wel zijn er exemplaren met strepen in het display. Verder goede tafel met oof firewire mogelijk heden naar je computert toe.

01V's hebben zeker wel gemotoriseerde faders!

Ja daar heb je wel gelijk in sorry was naar de N8 en N12 aant het kijken

HUH? is een 03D kleiner dan een 02R? dacht namelijk dat ie groter was.
eens specs checken van de 03D dan.

en de 01X heb ik al gehad, MEGA fijn, alleen niet aan de praat te krijgen met osx na snow leopard geloof ik. Anders had ik deze direct weer aangeschaft.

Tascam DM24 staat op de checklist, thanks.
Heb geloof ik ook wel ergens gelezen dat er veel gelul mee was; faders en displays die het begeven, maar dit is idd wat ik zoek.

bedankt voor de tips trouwens :)

03D= 460 x 516 x 204
02R= 663 x 226 x 685

OK dan, ik denk dat ik eruit ben.
t wordt een presonus 16-4 OF 03D

:)

StudioLive 16.0.2 kan ook, lekker compact, toch alle voordelen omdat er een geluidskaart inzit.
Scheelt weer een losse geluidskaart, en losse kabels...dus ruis.

Ipad control is leuk, maar gebruik ik in de praktijk niet denk ik.

Ik zou zeker voor Tascam of Roland gaan. Vind yamaha niet zo lekker klinken (ken de ls-9-o1v-dmx1000 en de o2R), ondanks dat er mensen zijn die ermee kunnen toveren.
Bij de 01v en de o2r is een externe clock eigenlijk echt een must ivm jitter.

ik ben het met Tactic eens, die yamaha´s lijken nogal fors te kleuren ofzo.
( ook nogale een bizar dynamisch gedrag)
ik kon er in ieder geval niet mee werken..
maar zoals gezegd, sommige mensen kunnen ermee toveren...

:mega:

en welke mixer van roland valt in deze categorie?

en over dat jutter lees ik dit:
It is minute timing variations in the precision of the sampling clock which cause quantisation errors in the sampling or reconstruction of analogue signals

wat ik op zich wel snap, maar hoe openbaart dit zich in het geluid?
Glitches, pops of ruis ofzo?

Ik vond vroeger m'n 01v wel wat ruis geven, maar dacht dat dat voornamelijk door meters kabel kwam.
of was dat gewoon de jitterbug :) ;D

Het is ineens, vrij onverwacht, een Yamaha Promix 01.
In goede staat voor 140 euries.
Daarbij komt een akai EIE pro als geluidskaart, en dan kan ik weer even vooruit.

Bedankt voor de ideeën.

ja, vond dat ik het voor dat geld wel kon proberen, niet goed...:doei:

Back