[Radikal] Spectralis

Origineel geplaatst door mc_kwok
Joerg had wat patterns gepost op het forum die de mogelijkheden van de hybrid synth engine demonstreren. Die heb ik ffkes omgezet naar een mp3 (met een heel klein beetje knopjes draaien van mijn kant.. dat kan ik dan nog wel :D ). Dit is dus een stukkie van alleen de 4 osc 'hybrid' synth :)

grappig maar het kan mij niet bekoren.
klinkt ook niet echt strak, komt wellicht door menselijk knoppen gedraai ;)

Ik vind zowiezo een te dure schijtbak (ik zal mijn olifantenhuid vast aantrekken :) )

patters van Joerg waren eigenlijk bedoeld als illustratie bij een antwoord gegeven op een vraag van 1 van de forum leden. (wat een zin is dit zeg?)

gaat hier om een routing mogelijkheid...of zoiets...

Origineel geplaatst door gerrie79
grappig maar het kan mij niet bekoren.
klinkt ook niet echt strak, komt wellicht door menselijk knoppen gedraai ;)

Ik vind zowiezo een te dure schijtbak (ik zal mijn olifantenhuid vast aantrekken :) )

Geeft niet hoor...ieder z'n ding...... De 1 houd van vette apparaten, de ander van standaard massa productiebakken. 8o) (let ajb op de smiley!)

ik ben ervan overtuigd dat die spectralis idd wel eens de shit zou kunnen zijn alleen jammer dat ie zo duur is en dat tot nu toe slechts weinig demosounds/stukjes mij hebben kunnen overtuigen.

moest ie de helft goedkoper zijn: DIRECT!

Origineel geplaatst door Acidfever
Geeft niet hoor...ieder z'n ding...... De 1 houd van vette apparaten, de ander van standaard massa productiebakken.

:Z .... jij weet.

8o) (let ajb op de smiley!) [/B]

je hebt een diep verlangen om clown te worden :confused:
ik zou zeggen ga er voor!

Origineel geplaatst door Foetus
ik ben ervan overtuigd dat die spectralis idd wel eens de shit zou kunnen zijn alleen jammer dat ie zo duur is en dat tot nu toe slechts weinig demosounds/stukjes mij hebben kunnen overtuigen.

99% mee eens. Ik zou 'm alleen niet direct kopen ;)

Iedereen mag vinden wat ie wil hoor (ook van mijn knopjes draai kwaliteiten :D ), dat doet me verder weinig. En als je niet overtuigd raakt van een bak moet je dat ook niet koste wat het kost proberen. Gewoon links laten liggen.

Dat ie interessanter zou zijn als ie voor 900 over de toonbank zou gaan kan ik me ook voorstellen. Liever nog lag ie gratis bij me op de stoep :D.

Wat mij betreft is ie elke euro waard die ik ervoor betaald heb :)

Origineel geplaatst door mc_kwok
Gewoon links laten liggen.

Dat heb ik ook gedaan ;) Ik loop er niet warm voor.
Een negatieve klank zo nu en dan scherpt de kritische geest.

En blijven draaien aan die knoppen, ze zitte er natuurlijk niet voor niets op :)

Origineel geplaatst door Foetus

Tja en dit is nu eenmaal niet mogelijk bij de wat exotischere apparaten. We hebben het hier niet over de productieomvang van Korg of Yamaha ofzo die met grote oplagen de productiekosten per unit flink omlaag kunnen halen. Verder zijn de gebruikte componenten gewoon duur, zit een forse DSP in en een DA stage die net als bij Ensoniq/Emu nu niet bepaald gratis is te noemen (Burr Brown). Dit resulteerd in een sound die staat als een huis vind ik, veel mensen beoordelen de demo patterns die allemaal gemaakt zijn door 1 persoon....en dat vind ik bij welk apparaat dan ook een slecht idee.

Maar goed.....ik kan alleen zeggen, kruip er eens in real life achter en ga niet alleen op demo's af. Misschien ben je verbaasd, of je mening wordt bevestigd.

Net als kwok heb ik er nog geen seconde spijt van gehad dat ik een spectralis heb gekocht, zeker op gebied van sound en bron van inspiratie.

Laatst gewijzigd:
Kheb vrijdag een goede deal gesloten voor een spectralis! :luv:

Kan niet wachten totdat ik d'r heb ....
als "ze" binnen is neem ik direct een paar dagen vrij om goed inhoudelijk kennis te maken :halleluja

De groupbuy hoef voor mij dus niet meer...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sms303
Kheb vrijdag een goede deal gesloten voor een spectralis! :luv:

Kan niet wachten totdat ik m heb ....
als "ze" binnen is neem ik direct een paar dagen vrij om goed inhoudelijk kennis te maken :halleluja

De groupbuy hoef voor mij dus niet meer...

Bofkont!!! :okdan:

punchloos ben ik t weer niet mee eens.. wel steriel en wat levensloos
de specsaus heb ik een haatliefdeverhouding mee

Ik wil niet arrogant overkomen hoor, maar bij de spectralis is het een kwestie van kunnen en willen programmeren. de sounds die ik er nu na twee jaar pas uithaal, slaan menig synth om de oren. Wat een boer niet kent vreet hij niet was het toch? ;)

Als je niks van de routing begrijpt zul je er niet veel uit halen, maar als je weet hoe je de analoge filterbank moet gebruiken, de osc detune, EG, Keyscale, uitgebreide LFO en de andere honderden parameters is het echt een van de meest inspirerende synths die je muziek naar een professioneel niveau brengt en kippenvel bezorgt.

Er zit puch in, het is levendig en zeker niet steriel. De sonische capciteit is ongelovelijk maar ook erg complex wat inhoud dat je of bagger of hemelse geluiden krijgt net als bij een modular systeem.

Daarnaast is de spectralis ook een sample based machine, als je er dus gare samples instopt (wordt het nog mooi) maar hoe beter de samples des te beter het geluid natuurlijk.

Dit is trouwens echt de laatste keer dat ik op kom voor de spectralis, al doe ik het graag voor Radikal Tech. omdat ze het verdienen.

Origineel geplaatst door pal
Dit is trouwens echt de laatste keer dat ik op kom voor de spectralis, al doe ik het graag voor Radikal Tech. omdat ze het verdienen.
sms303 lolmodus:
Je hebt bij hun toch een "bijbaantje" *D

Origineel geplaatst door Bass

http://www.youtube.com/watch?v=PL90dkDQdTs

1800 euro ?? :dubbel:

damm, is die gast soms familie van >
Dracula.jpg

Ik wil niet arrogant overkomen hoor, maar bij de spectralis is het een kwestie van kunnen en willen programmeren. de sounds die ik er nu na twee jaar pas uithaal, slaan menig synth om de oren. Wat een boer niet kent vreet hij niet was het toch? ;)

Als je niks van de routing begrijpt zul je er niet veel uit halen, maar als je weet hoe je de analoge filterbank moet gebruiken, de osc detune, EG, Keyscale, uitgebreide LFO en de andere honderden parameters is het echt een van de meest inspirerende synths die je muziek naar een professioneel niveau brengt en kippenvel bezorgt.

Er zit puch in, het is levendig en zeker niet steriel. De sonische capciteit is ongelovelijk maar ook erg complex wat inhoud dat je of bagger of hemelse geluiden krijgt net als bij een modular systeem.

Daarnaast is de spectralis ook een sample based machine, als je er dus gare samples instopt (wordt het nog mooi) maar hoe beter de samples des te beter het geluid natuurlijk.

mja ik wil ook niet arrogant overkomen, maar voor dat geld he..

koop je: 1 steriele bak met een learning curve van 8 miljoen jaar. dus als je m net kent komt OS 0.0

OF

koop je: dezelfde capaciteit met meerdere bakken met vettere sound en een learningcurve van 0,-3 picoseconde.

Tsja niet iedereen geilt hier op synths waar de stickertjes van de vorige eigenaar (die in de Josti band speelde) nog op zit.
Soms mag het ook wel wat moeilijker.

Spectralis klinkt gewoon lekker. (Als je hem steriel noemt mag je maar eens een afspraakje maken met de KNO arts). Alleen jammer dat het OS zo lang duurt. goeiekoop istie ook nie

Ik wil niet arrogant overkomen hoor, maar bij de spectralis is het een kwestie van kunnen en willen programmeren. de sounds die ik er nu na twee jaar pas uithaal, slaan menig synth om de oren. .

Met alle respect, maar als ik 1800 euro (daar heb je dus een Andromeda voor!) uitgeef aan een knoppenbak, verwacht ik snel ermee te kunnen werken en goede sounds eruit te halen...

Als ik pas na 2 jaar vette sounds eruit kan halen, pleit dat niet voor het apparaat cq de bediener......

Back