[Radikal] Spectralis

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Ik heb de spectralis nu een aantal keer beluisterd en de mogelijkheden zijn erg uitgebreid en de sequencer is echt top maar ik vind het geluid echt niet mooier dan een goede softsynth(maar dat mag je zeker ook niet zeggen)en ook steriel(analoge filter of niet)

ik ben het hier wel mee eens, ik heb tot nu toe ook weinig gehoord kwa demo wat mij echt deed verbazen, het meeste wat ik tot nu toe gehoord heb kan inderdaad ook wel met een goede softsynth. Dat geldt natuurlijk voor wel meer apparaten dat je dat ook wel met een softsynth kan doen, maar goed, zo'n speckie is dus niet echt mijn ding dat is duidelijk.

Maar ik kan me dan ook wel weer voorstellen dat andere mensen daar weer heel enthousiast van worden van zo'n spectralis. Eigenlijk moet je juist blij zijn dat een ieder wat anders aanspreekt kwa synthesizer (en sound), zo komen er in ieder geval wat meer verschillende type synths op de markt. Anders zou het wel heeeeel saai worden :D

Toen ik 3 jaar geleden zei dat ik de Machinedrum steriel vond klinken werd ik ook afgeschoten...........

Ik heb de spectralis nu een aantal keer beluisterd en de mogelijkheden zijn erg uitgebreid en de sequencer is echt top maar ik vind het geluid echt niet mooier dan een goede softsynth(maar dat mag je zeker ook niet zeggen)en ook steriel(analoge filter of niet)

hé, wie es goed zoekt opdit forum zal mij terugvinden in het verdedigen van softsynths. kwalitatieve softsynths zijn de max! zeker zaken als tassman en reaktor! nee, die zijn absoluut super!

ik heb ook men twijfels gekend (sterke twijfels) over wat nu nog de meerwaarde was van hardware... tot ik besloten had om alde overtolige 'rommel' buiten te gooien.

de spectralis staat zo hoog aangeschreven bij mij net omdat hij bijna zo flexibel is als sommige uitgebreide softsynths. om eelijk te zijn er is geen softsynth die ik op 1 2 3 kan opnoemen die je kan vergelijken met de spectralis. de spectralis is uniek op alle vlak

ik maak muziek met de spectralis, muziek, klanken, ritmes, modulaties etc... die ik erg zou missen als ik mencollectie softsynths aanspreek. de spctralis is zowat men grote inspiratiebron. men werkpaard, men controlecentrum. men gereedschap!

het apparaat in zen geheel, de manier waarop je werkt en natuurlijk de zoiezo super klank geven het beest zen meerwaarde die het verdient.

ik ga me trouwens binnenkort de Wacom PL-720 'touchscreen' (al is het veel en veel nauwkeuriger dan touchscren) aanschaffen. weet je waarom? omdat ik het nodig heb? niet per se. omdat ik WEET dat ik dolgraag men softsynth op die manier zou gaan proggen.

werken op de comp aan me ngeluid, etc...geeft me geen inspiratie! het voelt als werken. heb je er geen last van dan is dat super! ik heb er zeer veel last van! dat is de meerwaarde van spectralis, hij haalt dingen uit me die ik met en muis en wat midicontrollers er niet uit krijg...

het hoeft geen betoog dat ik een zeer grote fan ben van oasys, mocht ik mij die kunnen veroorloven...

Origineel geplaatst door RedHat
het hoeft geen betoog dat ik een zeer grote fan ben van oasys, mocht ik mij die kunnen veroorloven...

pas maar op voor die plastic sound dan ;)

Toen ik 3 jaar geleden zei dat ik de Machinedrum steriel vond klinken werd ik ook afgeschoten...........

Een goede softsynth gaat samen met een goede geluidskaart.....en die heeft niet iedereen.......

Voor mij is de spectralis de hardware sequencer waar ik al lang naar op zoek was. Dat er nog geluid uit komt is voor in de studio een leuke extra en voor livesets een goede reden om veel andere spullen thuis te laten...

Origineel geplaatst door fjoesz
gasten dus heel hard roepen dat je de spec koel vind mag dus

maar roepen dat je m niet cool vind is onkunde, amateurisme en ik heb stront in mn oren en weet ik veel wat

ik heb al gezegd ieder zn smaak

kan me voorstellen dat mensen t daarmee eens zijn. dat betekent dat ik ook recht heb op de mijne

ik ben gewoon niet weg van de specsound

ik vind m niet zo direct lekker hard in de bek klinken als een 2000xl

qua synth vind ik m niet zo dik klinken

manier van werken is niet voor mij weggelegd

vandaar dat IK liever dat andere rijtje heb..

daarom heb ik ook voor dat andere rijte gekozen he.

ik vind t alleen onzin dat je met een speck je sound naar een hogere kwaliteit tilt. dat vind ik echt bullshit

tis een allrounder, en zeker een goede, alleen denk IK dus (ja fuse, ik heb een mening) dat Ik voor MIJN manier van werken en MIJN soundwensen nooit op de speck uit zal komen.

ps.. ga jij maar weer aan je dakpannen werken met je software mastering workshop

Je verdraait wat je zelf in de vorige posts hebt gezegd. En dan heb ik het niet over smaak maar wel over dat een budget setup beter zou zijn of dattie te moeilijk was. Maw je roept maar wat zonder na te denken en springt van de hak op de tak. En vind je het dan gek dat je daarop een reactie krijgt? Wees dan gewoon duidelijker en zeg wat je bedoelt.

Mogen de ego's weer van tafel en weer on topic aub mensen?

Origineel geplaatst door fuse
Je verdraait wat je zelf in de vorige posts hebt gezegd. En dan heb ik het niet over smaak maar wel over dat een budget setup beter zou zijn of dattie te moeilijk was. Maw je roept maar wat zonder na te denken en springt van de hak op de tak. En vind je het dan gek dat je daarop een reactie krijgt? Wees dan gewoon duidelijker en zeg wat je bedoelt.

dat zeg ik toch? ik vind dat beter ja. ik geef mijn mening over de spec en dat ik iets anders kies vanwege alle bovengenoemde redenen. en "beter" heeft ALLES met smaak te maken. ik spring niet van de hak op de tak, ik blijf bij mijn standpunt.

in dit stukje ga je vast ook weer iets vinden waar je lekker met je kronkels overheen kan pissen.. be my guest.
ik lees deze draad niet meer, want t gaat verder om de spec en daar heb ik alles al over gezegd

Bericht door een moderator:
Commerciële handel verwijderd, conform het forumbeleid.

ps. Heren, hou de sfeer een beetje gezellig. De thread gaat over een apparaat, niet over de verschillende persoonlijkheden hier op het forum.

Hey joh, laat je niet gek maken. Doe gewoon of de spectralis niet bestaat.

Origineel geplaatst door fjoesz
dat zeg ik toch? ik vind dat beter ja. ik geef mijn mening over de spec en dat ik iets anders kies vanwege alle bovengenoemde redenen. en "beter" heeft ALLES met smaak te maken. ik spring niet van de hak op de tak, ik blijf bij mijn standpunt.
in dit stukje ga je vast ook weer iets vinden waar je lekker met je kronkels overheen kan pissen.. be my guest.
ik lees deze draad niet meer, want t gaat verder om de spec en daar heb ik alles al over gezegd

Spectralis!!!!!!!

Persoonlijk gebruik ik de Spectralis eigenlijk alleen voor de drums en percussie... (ik heb heel wat drumcomputers gehad, oude jaren 80 doosjes, machinedrum, jomox airbase, r8, tr808,cr78 etc etc) En ik heb alleen nog een 606 en een 707 over (omdat dit hele goeie dingen zijn zeker voor het geld). Ik heb er geen seconde spijt van gehad. Het kan zijn dat iemand vind dat de Spectralis een bepaald sausje geeft, dat klopt, een heerlijke romige saus met een bite. Waarom betalen mensen nu grof geld voor bepaalde vintage gear? Bijv tr909 en tb303. Juist omdat dat sausje het apparaat uniek maakt(e).

De H-Synth die er in zit bevat 400 parameters en klinkt echt als een huis. Maar met zoveel parameters die niet al te makkelijk te bereiken zijn soms, wordt het wel snel overzichtelijk, maar de sound is gewoon solid as a rock....Een vergelijking met een softsynth gaat imho hier niet echt op. De demos van Joerg zijn idd zoals eerder aangeven altijd in een soort kraftwerkiaanse retro-elektro, ik vind het persoonlijk ook een suffe style ;). Maar je kan er van salsa tot dikke gore ruige underground hardcore er echt wel uithalen. Zoals aangegeven kan je er je eigen sounds in duwen van ultra afgeprocessed tot bitshaped piep en kraak 909 reversed kicks.

Of hij die centen waard is? Ik vind van wel, vind jij van niet, dan moet je gewoon een andere groovebox kopen...

Origineel geplaatst door pal
Jou gearlist, heb je die spullen echt? En is dat je enige referentie?

Referentie?
nou ja ik heb in de afgelopen jaren een veelvoud aan gear gehad en ik ga af of wat ik hoor en zie...
en ik hoor meteen een soort "dofheid" in die oudere en nieuwere spectralis demo's die me doen denken aan mijn oude Quasar... Ik houd van knoppen en de spectralis heeft er veel maar die sound....:erm:
ik verwacht gewoon een beter geluid voor 1500 euro...

Origineel geplaatst door Bass
precies wat ik dacht : klinkt als een opgepimpte Quasimidi Quasar...

en dat ding kost 1500 euro?? :dubbel:

smells like pure incompetence. ah well...

Origineel geplaatst door RedHat
smells like pure incompetence. ah well...

trouwens de helft wat in zijn gearlijst staat zou ikniet willen hebben zemakker... staat wel erg heftige brol tussen IMHO

Back