Maya 44 USB

jeroendek

Ingeburgerd
Beste SF'ers,

ik heb twee studio's. Een goede studio waar ik over het algemeen goed mijn ding kan doen en een vrij simpele met een laptop, maya 44 usb naar behringer ms-40's. Die laatste is vooral om simpele opzetjes te maken als ik inspiratie heb.

Waar het om gaat is dat mijn laptop bij het gebruik van de Maya vooral bij subtonen en gek gekraak heb. Het heeft niks met latency dingen te maken want ik heb het sowieso al bij simpele projecten waar ik op wat voor manier dan ook geen gebruik maak van veel CPU en bovendien heb ik al geprobeerd de latency naar >9000 te zetten en vervolgens kreeg ik nog hetzelfde gekraak. Gelukkig heb ik in mijn grote studio er geen last van maar daar zit 1,5 uur reistijd tussen dus is het vaak nogal onpraktisch.

Heeft iemand tips om dit gekraak op de losse want vaak kan ik hierdoor niet tracks goed afmixen omdat het gekraak te hard is om subtiele veranderingen te horen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

ik heb jaren terug ook een maya 44usb gehad, en vond het een onding.
dof, plat geluid en ook gekraak, tikjes. vaak ook helemaal geen geluid.
ik heb hem gebruikt met twee XP systemen en van alles geprobeerd, maar nooit werkend gekregen.

na een reparatie (of vervangend exemplaar, geen idee) bij de fabrikant deed hij het wel beter, maar nog steeds niet echt fatsoenlijk. ik heb hem toen verkocht.

Stel ik wil deze maya 44 usb vervangen: is er een simpele usb geluidskaart voor live optreden die ook in de studio goed mee komt? Het liefst een ouder model die ik nu vrij goedkoop kan regelen.

Het enige wat het moet hebben is een extra koptelefoon uitgang en een usb aansluiting.

Ok inmiddels de Maya 44 usb bij iemand anders erin gestopt. Hier werkt hij perfect!

Het heeft waarschijnlijk te maken met de usb van mijn laptop. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?

Installeer iets als CCleaner en deactiveer alles in de startup wat niet absoluut noodzakelijk is. Start voordat je de Maya gaat gebruiken een keer de taskmanager op en kill, kill, kill - je merkt zelf wel of er nog iets nuttigs/noodzakelijks aan processen tussen zat.

Verder heb ik zelf erg last gehad van gekraak en geklik met geluidskaarten aan mijn laptop, inclusief de Maya. Dit is echter simpel opgelost door een stereo (passieve) DI box met ground lift tussen kaart en mixer te pluggen.

De Maya is een prima kaart, ik betwijfel of je voor het geld (zo'n 4 a 5 tientjes tweedehands) iets kunt kopen met meer kwaliteit en 4-in/4-uit.

48khz... ga je TV doen dan?

Back