[vraag] Doepfer of Analogue Systems?

Origineel geplaatst door Nolet
Kep modcan ook gecheckt ja! 't is allemaal heel mooi! En de M5 van Ken is ook cool. Alleen is die wel heel groot in een keer. Ik wil klein beginnen en dan uitbouwen! Er is gewoon te veel! AAARGH!!!
Daarom moet je juist met doepfer beginnen..

Je kunt wel naar dot com gaan, maar wat weet je daar nu van...
Starten is altijd duur... Een voeding en een kast en dan nog twee modules.... :(

Doepfer....tsja....het is waarschijnlijk een kut reden maar ik vind 't lelijk! Stom he! Ik heb liever wat minder keus en wat betere componenten. Gebruikersgemak is voor mij alles. Als de interface en het gebruik niet goed is, hoeft 't van mij niet.
Nu is Doepfer enzo niet moeilijk maar die grote zware Moog achtige interface van .com en MOTM is wel helemaal mijn ding!

Als je zelf handig bent met solderen dan is MOTM inderdaad erg leuk...

[pestmode]
Dit is ook errug interessant als je van MOTM houdt...
http://www.oakleysound.co.uk/

Goedkoper en precies MOTM stijl..
[/pestmode]

p.s. Ik ga ook nog wel aan MOTM, dot.com, M5 EN modcan, maar dat duurt nog eventjes.

Doepfer....tsja....het is waarschijnlijk een kut reden maar ik vind 't lelijk! Stom he! Ik heb liever wat minder keus en wat betere componenten. Gebruikersgemak is voor mij alles. Als de interface en het gebruik niet goed is, hoeft 't van mij niet.
Nu is Doepfer enzo niet moeilijk maar die grote zware Moog achtige interface van .com en MOTM is wel helemaal mijn ding!

Is die van synthesizers.com zo duur dan? Ik vond de prijzen zelf nog wel te overzien. Iets als modcan is volgens mij veel duurder. Ik vind die van doepfer ook het minst mooi eigenlijk. Heeft ook kleinere knopjes enzo. Is dat eigenlijk hinderlijk dat die interface kleiner is dan systemen met grotere modules? Bovendien hebben al die systemen wel een soort van instapmodel. Ik zou ook echt niet weten of een modular iets voor mij zou zijn, het lijkt me in ieder geval prachtig, maar of het echt werken gaat kan ik niet beoordelen. Ik zou zelf beginnen dan met een instapmodel om te bekijken of het iets is. Gevaar met een modular is wel, dat als het goed bevalt, je niet meer stoppen kunt met uitbouwen :{

Besef wel dat die kleine modules ook handig zijn... De kabels zijn meters korter.. :)

Al zijn nadelen heb zijn voordelen.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Besef wel dat die kleine modules ook handig zijn... De kabels zijn meters korter.. :)

Al zijn nadelen heb zijn voordelen.

Ja okay, maar met kabels heb je in ieder geval te maken. Ben meer benieuwd naar de tweakbaarheid van de knoppen :)

Origineel geplaatst door BCA303
Ja okay, maar met kabels heb je in ieder geval te maken. Ben meer benieuwd naar de tweakbaarheid van de knoppen :)
Kom maar langs! ;)

Ik vind de doepfer eigenlijk het meeste karakter hebben. Iets wat andere misschien metalachtig zouden noemen.

ben ik het wel mee eens ja, doepfer heeft zeker een specifieke klank. ik vin het eigenlijk ook wel een typisch duitse synth, perfect voor kraftwerk-achtige klinische koude kunstjes maar zeker niet warm en fuzzy.

Meer Arp dan Moog (broadly speaking)

Ik ga donderdag avond eventjes in Utrecht wat bier drinken met Nolet.. Wie is er bij?

p.s. Dit is geen officiele pre of wat dan ook meeting. Gewoon mensen die over modulars praten.

he hallo,
ik woon in utrecht en zit er al een tijdje over te denken om (vanwege budget redenen) mijn doepfer te verkopen maar weet het allemaal eigenlijk niet zo goed. ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen ermee, dus... waar gaan jullie wat drinken? loop ik misschien even binnen :)

Okee. Bel me morgen maar en dan zeg ik waar we zitten!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Nolet, olafmol en olaf, het was heel gezellig! Weer leuk om wat mensen van het forum te zien.

vonnik ook! hoe sliep de bank? ;)

Extreem goed! :)

Prima bankje, Tim... Niets mis mee!

Twas inderdaad weer dik in orde! Ik heb over hele rare dingen gedroomd.....alcoholische modulars met een zachte G.....modulaire biertappen....
Dat droom ik dus elke dag! :)

Twas inderdaad weer dik in orde! Ik heb over hele rare dingen gedroomd.....alcoholische modulars met een zachte G.....modulaire biertappen....

weet je zeker dat J. niet in z'n slaap aan je modulaire knoppen aan het draaien was, of iets probeerde met je banana-jack? 8o)

he hallo,
vond het ook heel leuk om jullie eens te ontmoeten. stuk gezelliger dan achter een 15-inch monitor die begint te beven als mijn harde schijf draait, zoals nu :-(

groetjes

olaf

en zo is dat! overigens werden we de hele avond bediend door een mede-muzikant, nl de ex-drummer van de trockener kecks (maken ruckende trecks)

Gerben ja... Ik zag hem! Is weer een ex van een meisje uit mijn dorp! :)

Back