Roland D-70 defect?

Rattenplan

Nieuwkomer
Beste leden,

afgelopen week haalde ik mijn sysntheziser weer te voor schijn. Bij het aan doen viel het mij op dat de eerste twee parts het niet deden. Ik kan mij niet herrineren dat ik aan de instellingen heb gezeten. Ook staan de parts aan in de synth. Zelfs midi geeft hij niet door van de eerste twee parts. Weet iemand waar ik kan zoeken? of zou er iets anders aan de hand zijn ? losse connectors op de print ?? Wie o wie kan mij verder ermee helpen? :D

Wat is een sysntheziser?

Als je iets met de instellingen hebt gedaan kan je misschien proberen een fabrieksreset te doen.. Ben je alleen wel je eigen presets kwijt!

Edit: sorry zie nu pas dat je Niets met de instellingen hebt gedaan! Maar misschien toch een goed idee?

Presets zitten er niet in hoor! zover ben ik nog nooit gekomen met de handleiding. Welke reset hebben wij het over? want ik had op internet al iets gelezen met de 8 en dan powerdown en vervolgens weer aan, maar als je dat verkeerd doet gaat ie over ze nek, toch? of kan ik dit zonder problemen uitvoeren? zonder de geluiden erin naar de knoppen te helpen ??

Probeer eens de midikanalen van 1 tot 16 .
Wat betreft reset ja dit is mogelijk maar het is nogal een werk om de geluiden terug te laden,
deze moet je namelijk dumpen op een midispoor en je snelheid mag niet te hoog zijn anders krijg je een error.
Ben er zelf een middag zoet mee geweest .

Hmm ook op midi kanalen geeft de D-70 niets weer... :( :D (lower octaven 1,2, en 3) overige 4,5,6, wel...

Oke en transponeren ?

Probeer ook eens meermaals op die toetsen te slaan het kan namelijk ook vuil zijn die onder de toetsen zit.

Back