Hoe werd de eerste gabberhouse gemaakt?

Interessant draadje dit! Maar ik vraag me wel even af waar de breakbeats vandaan kwamen die vroeger nogal veel gebruikt werden. Ik wil ook eens iets gaan proberen met happy hardcore maar ik kan nergens dat soort sampeltjes vinden...

Wat jij zoekt is oa te vinden via "bourbon breaks" waar alle originele breakbeats bij elkaar in een map zitten. Iets van 85 wavefiles. De stukjes er vlak voor en vlak na hoor je meestal ook, zodat je ze meer in de originele context hoort.

Ik zal hier waarschijnlijk gestenigd worden maar vond altijd al dat deze best gabber klinkt:

Trouwens, aan de TS.. Check wat oude Thunder magazines, misschien dat je ze online vinden.
Zij deden namelijk elke maand bij producers thuis een studio check, hierin werd hun fav gear etc in besproken.

Trouwens, aan de TS.. Check wat oude Thunder magazines, misschien dat je ze online vinden.
Zij deden namelijk elke maand bij producers thuis een studio check, hierin werd hun fav gear etc in besproken.

En anders heb ik ze allemaal nog hier liggen. Heb ze ooit allemaal gekocht op een beurs, incl. diegene die ik ervoor was misgelopen.

heeft iemand de studiocheck's uit thunder magazine ingescanned toevallig?

Heb ze helaas niet bij de hand. Wat ik wel nog steeds herinner van een studiocheck bij Isaac dacht ik, is dat ze vragen of hij digitale of analoge schroefjes in z'n apparatuur heeft zitten 8)

En anders heb ik ze allemaal nog hier liggen. Heb ze ooit allemaal gekocht op een beurs, incl. diegene die ik ervoor was misgelopen.

wouw:halleluja! Ben even opzoek geweest. Kan de magazines nergens te download vinden, alleen tegen betaling. Vertrouw de site niet helemaal.
Ik zie wel hier en daar de collectie te koop staan, niet eens helemaal compleet. Voor rond de 300 euro of zelfs meer aangeboden.

http://nl.scribd.com/doc/16408425/Thunder-Magazine-12-September-1997

Back