Thnx Niel!
Sorry, ben echt totaal leek op gebied van OTB mixen, maar stel dat je een 909 door een Soundcraft 12 MTK zou laten gaan voor gain distortion, hoe zou je dit precies doen?
Ik zie namelijk per channel een knopje [Group 1-2], wijs je daarmee automatisch dat kanaal naar die groep toe? Of moet je daarvoor een kabel gebruiken?
hij wijst toe naar de subgroup, zonder kabel, dus de subgroup outputs kan je dan gebruiken.
Als je de input panned naar links gebruik je 1 en naar rechts gebruik je 2, dus je hoeft hem niet stereo te gebruiken. Met één subgroup kan je dus al 3x doorlussen (bronkanaal naar sub1 , sub1 kanaal naar sub2 en sub2 kanaal naar een 3e kanaal). Dat zijn dus 4 kanalen gain en EQ.
Daarnaast: waarom mijn oog op de souncraft MTK series valt: het is ook een multitrack in/out interface, dus kan geluiden vanuit mijn DAW direct op de mixer laten komen. Ik heb gelezen dat deze dan wel pas na de pre-amp en EQ binnenkomen.. Is het wel mogelijk om deze dan alsnog door te lussen voor gain distortion?
Ik gebruik digi kanalen nooit voor gaindistortion, vanwege het risico de a/d converters op te blazen.
En weet iemand hoe de sound van de distortion en de mixer in het algemeen is, vergeleken met een oude Mackie? Het gaat mij voornamelijk voor het oversturen van 909 kicks tot hardcore kicks en tb-303 tot rauwe acid lijntjes![]()
Appels en peren sowieso. Mackie 8 bus en ghost zijn beiden prima.
De ghost pre amps zijn bekend van oa Dione/E-noid sowieso en nog een hele berg andere producers. Volgens mij had catscan hem ook maar dat weet ik niet zeker. Ik zou sowieso nooit zo'n nieuwe mixer kopen om alleen te oversturen, dan zou ik eerder voor hetzelfde geld een 2e hands kopen uit die tijd die goed is, zoals een ghost of een mackie 8 bus. Of iets kleiners om mee te beginner zoals die mackie 1604 of een behringer kloon, mx 2004 (mijn 1e "pro" mixer).