broeierigezomeravondtrack...

Oh, waarom is deze beter dan wat je eerder gehoord hebt? :p

Maak je niet zo moeilijk hihihi... Het nummer klinkt goed en heeft een lekkere vibe. Qua productie technieken is het beter dan je vorige probeersels, maarja met een gratis account op soundcloud als je steeds nieuwe versies wilt plaatsen moet je de oudere verwijderen.

Twee tips hiervoor:

1) Maar een parallel account en plaats daar je "work in progress" tracks en in je huidig account de definitieve versies.

2) Plaats de work in progress als bijlage en later de def. versie op SC

(of 3- youtup)

Oh, waarom is deze beter dan wat je eerder gehoord hebt? :p

Hmmm, misschien wil ik toch iets aan het geluid van de percussie verbeteren.
Omdat @Stupide daar iets over typte..
Maar dan verdwijnt ie wel uit je favorieten! ;S
Dat krijg je met gratis accounts.

Inderdaad wat Pablo zegt.

Verder is het nu wat lastig om oudere tracks terug te luisteren, als ze niet meer beschikbaar zijn. Maar wat ik mij herinner is dat je andere tracks mixtechnisch, geluidtechnisch en que arrangement toch echt van een midner hoog niveau waren. Je progressie vind ik daarom heel bijzonder :okdan:. Maar lees anders nog eens wat oudere comments terug op je posts.

Overigens, bij een gratis SC account, heb je alsnog 120 minuten upload tijd. Je hoeft dan toch niet alles te verwijderen? Het is zelfs (ook voor jezelf) heel interessant om nieuwe versies naast oudere te leggen om zo je progressie te kunnen blijven volgen.

Het nummer klinkt goed en heeft een lekkere vibe.

Hmm, daar zullen die broeierige zomeravonden wel voor gezorgd hebben!
Zelf vind ik dat ik eigenlijk te lui was om iets ingewikkelds te bedenken.. ;-)

Dat ik hier niet vaak muziek in bijlages post, is puur marketingtechnisch!
Zo blijf ik tenminste nog een beetje onafhankelijk van het Synthforum :-P

Overigens, bij een gratis SC account, heb je alsnog 120 minuten upload tijd. Je hoeft dan toch niet alles te verwijderen? Het is zelfs (ook voor jezelf) heel interessant om nieuwe versies naast oudere te leggen om zo je progressie te kunnen blijven volgen.

Ik bewaar van elke editsessie wat in een mapje. SoundCloud houd ik zo leeg mogelijk.
Dat helpt me helder te blijven!
En op Bandcamp staat m'n testament... ;D
Alleen in melancholische buien luister ik mijn eigen muziek nog weleens terug ;P

Heb wat aan de percussie veranderd:

*edit* de 91mb zijn geüploadet, dat duurde ff...

http://soundcloud.com/scepticist/just-a-loop-33-under-5

Laatst gewijzigd:
Ojee, ik voel het weer opborrelen!

Na zo'n vier dagen enthousiast prutsen,
ga ik me altijd ergeren aan m'n producties.... :S:S

Petje af! Nu een paar nummers zoals deze en je hebt een fatsoenlijke EP :D

Ik vond hem erg leuk en ik meen het serieus, je weet het :)

Petje af! Nu een paar nummers zoals deze en je hebt een fatsoenlijke EP :D

Ik vond hem erg leuk en ik meen het serieus, je weet het :)
Heb 't muziekje aan 2 mensen die ik ken (en iemand die ik een beetje ken) gestuurd....
Die hullen zich nu in een angstaanjagend zwijgen.... :S :duivels:

Heb 't muziekje aan 2 mensen die ik ken (en iemand die ik een beetje ken) gestuurd....
Die hullen zich nu in een angstaanjagend zwijgen.... :S :duivels:

GAST!! KAPPUH!! :frons:

Lees de commentaren terug op deze post. Zie!! Dit zijn commentaren van mensen die (al dan niet als hobbyist) dagelijks met het maken van muziek bezig zijn. Geniet ervan joh. Je mag natuurlijk best kritisch zijn op je eigen of andermans werk werk, maar wat jij doet is van een andere orde. Echt!

Wat kan jou het nou schelen dat die drie mensen zich hullen in stilzwijgen. Denk je dat mijn moeder mijn muziek mooi vindt? Nee dus! Nou en??!!

Het is echt een prachtige track geworden. Dus, terugzetten die handel. Je helpt m'n "favorites" administratie op SoundCloud de vernieling in :).

Wat kan jou het nou schelen dat die drie mensen zich hullen in stilzwijgen. Denk je dat mijn moeder mijn muziek mooi vindt? Nee dus! Nou en??!!

Dus, terugzetten die handel.

Lol, maar er is nog een hele wereld naast het Synthforum! :S

"De handel" is terug, alleen klinkt het 'pianootje' nu opeens iets anders..
Misschien dat ik dat nog ga verbeteren...

http://soundcloud.com/scepticist/just-a-loop-33-under-6

De foutjes van 't 'pianootje' zijn weg...

http://soundcloud.com/scepticist/just-a-loop-33-under-1

Nu heb ik deze track genoeg gehoord.. :gaap:
Maar van mij mogen die broeierige zomeravonden nog wel ff blijven!

Laatst gewijzigd:
Ehm.. Heb er nog wat aan veranderd.. Omdat ik het wat leeg vond..

http://soundcloud.com/scepticist/just-a-loop-33-under-7

Blijft een heerlijke track dit.. en wordt steeds lekkerder.. :) 't heeft wat duisters maar op een lekkere manier ;) :okdan:

't Is op zich al kunst dat je dit allemaal uit een Pentium IV tovert.. :halleluja
Moest je veel bouncen (renderen/exporteren) tussendoor om de CPU enigssinds niet oververhit te laten geraken op deze broeierige zomeravonden?? :D

't Is op zich al kunst dat je dit allemaal uit een Pentium IV tovert.. :halleluja Moest je veel bouncen (renderen/exporteren) tussendoor om de CPU enigssinds niet oververhit te laten geraken op deze broeierige zomeravonden?? :D
Hmm, ja da's eigenlijk niet echt iets waar ik zo trots op ben...
Het is een afgeschreven pctje van kantoor,
ik heb op hetzelfde type ook de administratie gedaan :-)

Bij deze track renderde ik zo'n 4x6 sporen naar 32 bits float.
Die ik daarna nog ff bij elkaar voeg....
't Pctje wordt dan nog behoorlijk belast........

Ik hoop dat je dit niet heel erg hoort! :S

Dit dus. En nu met je vingers van deze track afblijven en met een nieuwe, nog betere, aan de slag!

Succes! :)

Dank, nu is het wachten op weer een bui met inspiratie... :-D

Hmm, ja da's eigenlijk niet echt iets waar ik zo trots op ben...
Het is een afgeschreven pctje van kantoor,
ik heb op hetzelfde type ook de administratie gedaan :-)

Bij deze track renderde ik zo'n 4x6 sporen naar 32 bits float.
Die ik daarna nog ff bij elkaar voeg....
't Pctje wordt dan nog behoorlijk belast........

Ik hoop dat je dit niet heel erg hoort! :S

Horen doe je het niet.. bij het renderen neemt de computer er niet meer.. maar ook geen minder tijd voor dan niet goed zou zijn.. :)
Heb ook een paar keer, gewoon als experiment weer op een ouwe Pentium IV wat geprobeerd.. had em gekregen en leek me gewoon een leuk experiment.
Kon voor ik echt moest renderen een drumcomputer, wat FX en iets van 6 instances synht1 draaien..
Kwam erachter dat die laatste een ontzettend leuke synth is en ondanks zijn lage CPU verbruik best goed klinkt :halleluja

Maar idd met tussendoor renderen kom je er ook. Al heb dan niet de mogelijkheid edits aan te brengen eens je het gerendeerd hebt..
Soms kan dat ook weleens goed werken om dingen gewoon te laten zoals ze zijn.. je blijft anders editen.. herken dit iig ook wel bij mezelf ;)
Maar deze dus zo laten :okdan:

Laatst gewijzigd:
Nog ff een puntje op de -i- gezet. En nu vind ik 'm klaar!

http://soundcloud.com/scepticist/just-a-loop-33-under-1

En de broeierige zomeravonden zijn voorbij...
Of komt er nog een mooie nazomer? :-D

Back