Bezier-synthese ?

Origineel geplaatst door MSXUser
Kijk eens naar de Ixalance Player. Deze player is in staat om uit zeer kleine bestanden volledige muziekstukken te halen. Golfvormen worden door middel van schatting en patroonherkenning gevormd. Het resultaat mag er absoluut zijn.
De player is nogal 'vuil' geprogrammeerd en is eigenlijk niet meer dan een demo.

Ziet eruit als een soort midifile waar ze een eigen softsynth achter hebben zitten... Maar zeker leuk.. Heeft alleen niets met Bezier curves te maken denk ik :confused:

Ik neem aan dat Bezier curves ook al worden gebruikt in het mp3 formaat om vooral de lage frequenties flink in te pakken. Maargoed... daarmee zou je kunnen zeggen dat je bij het gebruik van beziers in synthese als het ware gewoon aan sampling doet lijkt me!

Origineel geplaatst door Almeros
Ziet eruit als een soort midifile waar ze een eigen softsynth achter hebben zitten... Maar zeker leuk.. Heeft alleen niets met Bezier curves te maken denk ik :confused:

Ik neem aan dat Bezier curves ook al worden gebruikt in het mp3 formaat om vooral de lage frequenties flink in te pakken. Maargoed... daarmee zou je kunnen zeggen dat je bij het gebruik van beziers in synthese als het ware gewoon aan sampling doet lijkt me!
Het zal geen beziersynthese zijn, alleen komt het wel een beetje op hetzelfde principe neer als wat de topicstarter bedoelt. Neem een aantal waarden en laat vervolgens de computer berekenen hoe het geluid eruit gaat zien (VA synths werken ook op die wijze voor zover ik weet). De originele files die voor de IXS player zijn gebruikt zijn trouwens Impulse Tracker bestanden :)

Of beziercurves ed. ook in MP3 en dergelijke worden gebruikt weet ik niet.
Misschien een leuk idee: Iemand die een beetje kan programmeren, kan natuurlijk een (non-)realtime programma schrijven om met beziercurves samples te genereren. Wie weet wat voor leuke resultaten er mee te behalen zijn. Volgens mij kun je er best leuke bassen of pads mee maken.

Origineel geplaatst door MSXUser
De originele files die voor de IXS player zijn gebruikt zijn trouwens Impulse Tracker bestanden :)

Precies... een soort van bestandsysteem om aan te geven welk geluidje wanneer getriggerd moet worden... maar niet echt wat de synthese zelf betreft. Dus geen Bezier idee erachter lijkt me... (wat niet weg neemt dat de soundkwaliteit al stukken beter is dan de gemiddelde MIDI file player :))

Back