Dikke vette tranen

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Ik vier vandaag een klein jubileum: Ik post mijn 10e track! Jawel. Dank U :halleluja. We zijn weer een jaar verder.

Het is een up-tempo lounge-achtig dingetje geworden met opnieuw vocals van Carrol :luv:. 't Is jammer dat ze niet zo mooi is... Maar haar stem...! Het gaat over een meisje dat per telefoon aan de kant is gezet. Heel sneu.

Ok, feedback en commentaar zijn welkom, wordt toegejuigd zelfs. Mixing is op de hoofdtelefoon gedaan, dus daar kan vast wel wat aan worden verbeterd. Ik merk trouwens dat de SC versie behoorlijk wat aan sprankelendheid (is dat een woord?) heeft ingeboet ten opzichte van de wav file. Misschien dient u daar enigszins doorheen te luisteren.

Kom maar door!

Ik vind hem geslaagd. De zangeres heeft een leuke stem inderdaad en de zang heeft ook het "I follow rivers" gehalte...

Het enige is dat de vocalen iets te veel in de voorgrond zitten en de compressie is niet helemaal strak. Maargoed we praten over details hé, je hebt een leuk nummer gebakken. Ga zo door.

Tof :okdan:

Maar , zoals pablo al zegt , er is wat mis met de stem.
Zoals ik het nu hoor is de hoofdstem geen geheel met de muziek.
Het lijkt alsof de track al klaar was en daarna even nog de stem erop geplakt.

Misschien omdat de track grotendeels electronisch is ?

't Is jammer dat ze niet zo mooi is
:frons::frons::frons: en nog erg veel meer van deze fronsz smileys [ dat zeg je toch niet !!!]

Ik ben ook nie zo mooi... kom d'r maar in Fjoesz :D

Hey Dr.. hot hot hot!!! mooi mooi mooi!!! Hij is weer zo heerlijk avontuurlijk met al die thema's :okdan: grappig.. verzorgd eind ook.. :)
Mooie vocalen.. maar eh.. Als je met je ogen dicht luistert zie je die details toch allemaal niet ;) 8D

Ik vier vandaag een klein jubileum: Ik post mijn 10e track! Jawel. Dank U :halleluja.

't Is jammer dat ik nu niet in A'dam zit.. anders had ik met een kratje Meukijverbier langsgekomen :mega::mega::biertje:

Ik vind hem geslaagd. De zangeres heeft een leuke stem inderdaad en de zang heeft ook het "I follow rivers" gehalte...

Het enige is dat de vocalen iets te veel in de voorgrond zitten en de compressie is niet helemaal strak. Maargoed we praten over details hé, je hebt een leuk nummer gebakken. Ga zo door.

Dank voor je comment Pablo. Ik gebruik geen compressie, er zit alleen een lichte side-chain op het orgeltje. Ik moet me daar echt eens in gaan verdiepen ;). Hoor je ook de vorgrond bij het Yeah Yeah Yo gedeelte?

Tof :okdan:

Maar , zoals pablo al zegt , er is wat mis met de stem.
Zoals ik het nu hoor is de hoofdstem geen geheel met de muziek.
Het lijkt alsof de track al klaar was en daarna even nog de stem erop geplakt.

Misschien omdat de track grotendeels electronisch is ?

:frons::frons::frons: en nog erg veel meer van deze fronsz smileys [ dat zeg je toch niet !!!]

Die stem was inderdaad erg lastig. Ik had afgelopen week al een issue gepost in het "sequensing" subforum. In de originele mp3 is een groot deel van het droge signaal op rechts gepanned en een groot deel van de reverb en delay op links. Het was moeilijk om dat op te lossen. Ik heb daarvoor in CB de stereo enhancer gebruikt, en dat hoor je. Wat je waarschijnlijk ook hoort is dat ik af en toe een pitch corrector heb gebruikt, omdat ze net te hoog of te laag zat. En ook dat hoor je.

De basis waren het orgeltje en de Rhodes. Daarna heb ik de hele track om de vocals heen gebouwd. Maar het is duidelijk dat ik hierover nog veel te leren heb :).

Ik heb alleen een masterklavier als het om hardware gaat (niet gebruikt in deze track). Het is dus inderdaad allemaal software. Kun je mij uitleggen hoe je dat hoort?

En tot slot wat betreft haar uiterlijk, ach, het is een subjectieve waarneming ;).

Hey Dr.. hot hot hot!!! mooi mooi mooi!!! Hij is weer zo heerlijk avontuurlijk met al die thema's :okdan: grappig.. verzorgd eind ook.. :)
Mooie vocalen.. maar eh.. Als je met je ogen dicht luistert zie je die details toch allemaal niet ;) 8D

't Is jammer dat ik nu niet in A'dam zit.. anders had ik met een kratje Meukijverbier langsgekomen :mega::mega::biertje:

Ik houd dat Meukijverbier graag van je tegoed :D. Bel me maar als je zover bent.

Dank voor je comment en compliment. Trouwens als ik mijn ogen dicht doe, wordt het intekenen weer zo lastig hè.

Overigens, dat hot hot hot heb ik al twee dagen... Mijn woonkamer is lekker koel met 28 graden. Boven, onder het platte dak, is het met de laptop aan (die ook steeds hotter wordt) een graad of 38...

38 maar? Pfoe..

Komt de dame in kwestie ook wel eens op het forum?

klinkt lekker, ik zou de stem inderdaad wat meer naar het midden halen ik hoor veel in L en R wat minder galm wellicht
lekker avontuurlijk nummer

Thanks Lennox. Als ik die Stereo Enhancer minder gebruik, is de panning niet goed (zie eerdere bericht). En het grootste deel van de reverb zat al op de initiële track... helaas. Ik weet ook niet hoe ik dit goed kan oplossen.

Zie: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=157649

Als iemand alsnog suggesties heeft, hoor ik het heel graag.

Jazeker, alleen als jij haar een uitnodiging toestuurt :D

Ah, ik las al Australië. Ik heb wellicht net zo veel haar als een Aborigional, dus denk dat ze daar blijft 8o)

Gefeliciteerd met je jubileum :) Lekkere track hoor! Knap dat je met deze temperaturen weer zo'n goede track hebt weten te produceren.

Over de mix kan ik niet oordelen, want zelf zit ik door de tropische temperaturen op mijn woonmaker-PC op een eenvoudige koptelefoon te luisteren. Maar ik vind het wel strak klinken.

Vanaf 4:12 (of 4:27) zou een jazzy solo (blazer of keys) wellicht nog een nieuw element kunnen toevoegen.

dikke vette plaat hoor nozem!! petje af!
rook er maar 1 van me, ik ben gestopt :)

Back