Dikke vette tranen

Gefeliciteerd met je jubileum :) Lekkere track hoor! Knap dat je met deze temperaturen weer zo'n goede track hebt weten te produceren.

Over de mix kan ik niet oordelen, want zelf zit ik door de tropische temperaturen op mijn woonmaker-PC op een eenvoudige koptelefoon te luisteren. Maar ik vind het wel strak klinken.

Vanaf 4:12 (of 4:27) zou een jazzy solo (blazer of keys) wellicht nog een nieuw element kunnen toevoegen.

Mijn welgemeende dank. Ik heb er maar een klein feestje van gemaakt hier thuis ;). Het bier is inmiddels op, maar dank voor de felicidades. Fijn dat je hem weer kunt waarderen.

Ik heb even overwogen om er wat jazzy dingetjes in te stoppen, maar ik was een beetje bang dat ik dan zou moeten schrappen wegens een redelijk vol arrangement. En daarbij wilde ik het geen copy laten worden van de vorige track 8).

dikke vette plaat hoor nozem!! petje af!
rook er maar 1 van me, ik ben gestopt :)

Thanks Rubbah! Mooie woorden uit jouw toetsenbord :halleluja.

Ik kwam er gisteren achter dat het koffiehuis (...) hiernaast ook een sigarettenautomaat heeft :D. Denk dat ik even een pakje ga halen... Drink je nog wel? :koffie:

Hoi Dr, lekker dit. Ben altijd weer nieuwsgierig naar je muziek.
Ik vind het een en ander best wel bij elkaar passen. Weer knap om een stuk te maken bij een bestaande zanglijn.
Zit te luisteren met zo'n sennheiser setje oordopjes. klinkt lekker.
als je dit hebt gemixt op een headset, dan komt het luisteren met een setje oordopjes goed over hoor.
Lekkere accoordenprogressie weer. Swingt de pan uit haha.
En een verzorgd end, ipv een fadeout.

Ik merk trouwens dat de SC versie behoorlijk wat aan sprankelendheid (is dat een woord?) heeft ingeboet ten opzichte van de wav file. Misschien dient u daar enigszins doorheen te luisteren.

valt wel mee als je de originele wav niet gehoord hebt. Maar viel me wel ook op bij sc ja, maar uiteindelijk klinkt-ie wel goed hoor.

gefeliciteerd met je jubileum.

groet
Frans

Hoi Dr, lekker dit. Ben altijd weer nieuwsgierig naar je muziek.

Ha die Frans,

Kijk, dit zijn nou opmerkingen waar ik blij van word :okdan:. Grappig dat een volslagen vreemde (in real life tenminste) zo'n track beter waardeert dan je vrienden of bloedeigen familieleden... Tijd voor een heropvoedingskamp zeg ik!

Zit te luisteren met zo'n sennheiser setje oordopjes. klinkt lekker.
als je dit hebt gemixt op een headset, dan komt het luisteren met een setje oordopjes goed over hoor.
Lekkere accoordenprogressie weer. Swingt de pan uit haha.
En een verzorgd end, ipv een fadeout.

Ja, zo'n fade out, ik heb het nu een paar keer gedaan, maar dat is voor mij toch een zwaktebod. En dit slot klinkt ook wat gekunsteld realiseer ik me, maar als ik het maar wat vaker doe, wordt dat vanzelf beter toch? En vwb de mixing, ik heb een redelijk gehoor, maar mis de theoretische en praktische kennis om dit te doen zoals het hoort... Ik maak liever leuke muziek :P. (Vrij vertaald: kwestie van lui zijn dus)

Heb je een foto van de zangeres? Ben wel nieuwsgierig nu..

Godver, te laat.

Lekker ritme, die snare die er nog even ergens tussendoor komt geeft de boel een lekkere vibe. Andere geluiden zijn ook lekker (baslijntje en aparte transpositie hier en daar). Tof trackje!

Mijn dank Stupide!

Sinds de laatste drie tracks probeer ik inderdaad wat meer aandacht aan de drumtrack te geven, en dat begint zijn vruchten af te werpen. Het is wel een bak werk extra, maar het is voor een mooi doel :). Als je (heel) goed luistert, hoor je op de wat vollere momenten 4 snares die meedraaien.

Thanks Rubbah! Mooie woorden uit jouw toetsenbord :halleluja.

Ik kwam er gisteren achter dat het koffiehuis (...) hiernaast ook een sigarettenautomaat heeft :D. Denk dat ik even een pakje ga halen... Drink je nog wel? :koffie:

:biertje:

't Is jammer dat ze niet zo mooi is... Maar haar stem...!
Zal ze leuk vinden om te horen :erm:

Maarreeh, leuke track. Voor mij iets te lang (-dradig), gaat te lang hetzelfde door zonder al te grote veranderingen.

Wat haar stem betreft (heb niet alles gelezen), ze mag wel wat dikker en voller op de voorgrond. Het klinkt nu alsof ze ergens achter de synths in een hoekje op het podium staat, zeg maar. :D

Zal ze leuk vinden om te horen :erm:

Maarreeh, leuke track. Voor mij iets te lang (-dradig), gaat te lang hetzelfde door zonder al te grote veranderingen.

Wat haar stem betreft (heb niet alles gelezen), ze mag wel wat dikker en voller op de voorgrond. Het klinkt nu alsof ze ergens achter de synths in een hoekje op het podium staat, zeg maar. :D

OK, dit is derde en laatse keer dat ik me moreel ga verantwoorden (in dit draadje althans): De zangers heeft een prachtige stem naar mijn mening, en zou het niet geweldig zijn als daar het uiterlijk van een Laetitia Casta bij zat (mijn mening)? Ik ben ook geen knapperd, echt niet. En als een ander dat uitspreekt, niets mis mee. Als een ander zegt dat ik een broertje van Brad Pitt zou kunnen zijn, is daar ook helemaal niets mis mee. Het blijft een mening. En een eigenschap van meningen is dat ze iets zeggen over de verstrekker van deze mening en niet over het onderwerp van gesprek. Sommige mensen vinden me aardig, anderen niet. Die meningen zeggen dus niets over wie ik ben, want dan zou ik schizofreen moeten zijn en dat ben ik niet. Aldus sprach van Lansberg.

Dank voor je comment. Azzjemenou deed ook al een suggestie om het laatste deel van de track iets meer invulling te geven door middel van bijvoorbeeld een jazzy blazers- of toetsensolo. Bij deze track heb ik me eigenlijk meer gefocussed op de sfeer dan op de "inhoud". En ik had het idee dat er net genoeg variatie in zat om ermee weg te komen :). Maar ik begrijp dat die laatste missie dus niet helemaal geslaagd is. Als ik hem nu zo terugluister met je feedback in het achterhoofd, snap ik je opmerking inderdaad wel. In dat geval ga ik liever voor inkorten dan voor meer variatie.

Tja, dat van die voice heb je helemaal goed. Beter dan dit heb ik het helaas niet kunnen krijgen. Je moet je voorstellen dat ik drie verschillende samples heb gebruikt die de zangeres op drie verschillende manieren had opgenomen. Een ding hadden ze gemeen en dat was de panning (rechts meer droog, links meer reverb en delay). Verder was de EQ verschillend, volume wisselde (ook binnen de track), ruis op drie verschillende frequenties. En daar mocht ik het mee doen. Ik heb hier ook nog geen ervaring mee en dat hoor je dan. Beter dan dit kreeg ik het gewoon niet... Maar het doet me deugd dat je vindt dat deze track podiumwaardig is :D.

Back