Picture This [Feedback Gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Het is de derde zaterdag van de maand, dus weer tijd voor een nieuw brouwsel. De female vocal zit er niet helemaal lekker in, maar ik denk deze keer echt dat het aan de opname ligt :). JJ Weekz is de zangeres en de door whisky aangetaste herenstem is van Shamoozey.

Ik was met de track begonnen als een licht, relaxt lounge dingetje. Toen de vocals erbij kwamen werd het echter wat zwaardere kost (zit hem in de tekst, niet in de muziek). De hamvraag: Kan het of heb ik me er te gemakkelijk vanaf gemaakt?

Wees gegroet!

Hier kan je juist zwaardere kost van maken!
vanaf de helft de beats wat opzwaren en vocals opsmeugen ;)
gewoon kwestie van niet je snor drukken dokter :)

lekker hoor, en ik ben benieuwd wat Trag er van gaat maken.

alleen die knakker die kan gewoon niet zingen, dus die zou ik maar sporadischchch gebruiken....:okdan:

:mega:

lekker hoor, en ik ben benieuwd wat Trag er van gaat maken.

alleen die knakker die kan gewoon niet zingen, dus die zou ik maar sporadischchch gebruiken....:okdan:

:mega:

Dank. Ik geloof dat Trag er wel iets mee gaat kunnen :).

Die vocal is toch juist helemaal geweldig? Het alternatief zou zijn dat ik zelf wat ga inzingen, en geloof me, dat wil je echt niet :D.

Ik vind die mannstem juist gaaf! Perfect als tegenwicht tegen JJ Weekz en als soort hook of refrein. Shamoozey doet mij een beetje denken aan dat nummer van Moby (zoek, zoek.. ) 'Natural blues' maar dan heb jij het wat spaarzamer (smaakvoller) gedaan. Of wat misschien ook zou kunnen werken om het heel extreem te filter zoals in 'Deer stop' van Goldfrapp. Dan nog een dikke baslijn er onder, want ik hoor eigenlijk niets om mijn laptopje?? Wat ik maar wil zeggen: deze track verdient het om helemaal uitgewerkt te worden! Is al goed!

'k Vind het juist een lekkere karakteristieke stem.. bluesy getekend door de betere geneugtes in het leven of zoiets.. :)
Zolang het nog niet vesleten als Tom Waits klinkt moet je je geen zorgen maken.. :D Al heeft dat ook gewoon weer zijn charmes in bepaalde stijlen..

Als track vind ik em zeker geslaagd. Horen de accapella's nou bij elkaar of heb je ergens 2 verschillende opgedoken? Vind ze wel goed matchen iig.. idd die laatste verse is nogal too obvious als ze in praise stijl verder gaat :D
Qua stijl ook weer erg lekker.. jazzy, soulful in die lekkere loungesaus die ik van je gewend ben.. :okdan:

Mooie loungy track. Soms vind ik er net wat teveel female vocal inzitten, maar ach, wat doet het ertoe ? Geslaagd !

Ik vind die mannstem juist gaaf! Perfect als tegenwicht tegen JJ Weekz en als soort hook of refrein. Shamoozey doet mij een beetje denken aan dat nummer van Moby (zoek, zoek.. ) 'Natural blues' maar dan heb jij het wat spaarzamer (smaakvoller) gedaan. Of wat misschien ook zou kunnen werken om het heel extreem te filter zoals in 'Deer stop' van Goldfrapp. Dan nog een dikke baslijn er onder, want ik hoor eigenlijk niets om mijn laptopje?? Wat ik maar wil zeggen: deze track verdient het om helemaal uitgewerkt te worden! Is al goed!

Thanks LYI voor je commentaar. Dat filteren vind ik wel een goed idee eigenlijk. Ga ik volgend weekend eens proberen. En tja, die dikke baslijn... Er zit wel een bass in (behalve in dat tussenstuk) maar die is wat subtieler. Een baslijn speel ik het liefst vanaf een keyboard in plaats van hem in te tekenen op mijn laptop. En dan moet ik de hele boel weer naar boven verhuizen :). Misschien ook volgende week even proberen.

'k Vind het juist een lekkere karakteristieke stem.. bluesy getekend door de betere geneugtes in het leven of zoiets.. :)
Zolang het nog niet vesleten als Tom Waits klinkt moet je je geen zorgen maken.. :D Al heeft dat ook gewoon weer zijn charmes in bepaalde stijlen..

Als track vind ik em zeker geslaagd. Horen de accapella's nou bij elkaar of heb je ergens 2 verschillende opgedoken? Vind ze wel goed matchen iig.. idd die laatste verse is nogal too obvious als ze in praise stijl verder gaat :D
Qua stijl ook weer erg lekker.. jazzy, soulful in die lekkere loungesaus die ik van je gewend ben.. :okdan:

Spot on! Die female vocals zijn er inderdaad twee. Het gaat wel om dezelfde dame, maar die teksten passen eigenlijk helemaal niet bij elkaar inderdaad. Ik wilde meer tijd met haar stem en dit zijn de enige twee raps die van haar beschikbaar zijn. Ik heb wel het idee dat ze wat meer inspiratie krijgt nu :D. Maar je hebt gelijk, twee verschillende acapella's die eigenlijk niets met elkaar van doen hebben.

Dank voor je feedback! :okdan:

Mooie loungy track. Soms vind ik er net wat teveel female vocal inzitten, maar ach, wat doet het ertoe ? Geslaagd !

Ik zat daar ook een beetje mee. Die tweede acapella duurde me net iets te lang, maar zoals hierboven beschreven waren er van haar twee beschikbaar. En knippen werd lastig omdat je toch met een context te maken hebt (of misschien heb ik me er zoals gesuggereerd wel te gemakkelijk vanaf gemaakt).

Dank voor het luisteren in elk geval en vooor je reactie!

ik vind'm heel leuk Bob, ik zou er niet meer teveel aan veranderen, well done mate ! ;)

Oef en dan kom ik toch met een remix :o:
Zo had ik het bedacht, hopelijk heb ik 'm niet te erg verkacht
Dat rijmt ;)

srry zeg :kroon:

Beide versies elk op hun eigen manier wel fijn :okdan:

Van de Doctor is lekker relaxed, zomers, etc.

Van Trag ook goed voor de herfst/winter :)

Ik vind hem bijzonder geslaagd! :okdan::halleluja. Hoe verzin je het om die male vocal zo te doen?

Werkelijk heel knap om van iets bestaands, iets compleet nieuws te maken. Ik zou willen dat ik die gave heb. Dus echt top dit! Dank!

Beide versies elk op hun eigen manier wel fijn :okdan:

Van de Doctor is lekker relaxed, zomers, etc.

Van Trag ook goed voor de herfst/winter :)

Mooi omschreven, en ik voel het ook zo (Wat?! Gevoel op een mannenforum??). Thanks for listening Zoid! :)

Bieden versies heel lekker, nu een mix van beiden? De smooth versie van 1 met de beats van versie 2, ik denk dan een echte winnaar :halleluja

Bieden versies heel lekker, nu een mix van beiden? De smooth versie van 1 met de beats van versie 2, ik denk dan een echte winnaar :halleluja

Thanks, mede names Trag (vermoed ik maar even :))! Ik laat dat mixen maar over aan iemand er verstand van heeft. Als een track eenmaal in mijn hoofd zit, is er weinig ruimte variatie heb ik gemerkt...

Back