Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het neigt naar D&B zeg je. Man, je hebt een geweldig gehoor. Ik heb een bestaande D&B pattern gebruikt als basis en daarmee ben ik aan de slag gegaan. Die 4/4 die je bschrijft is eigenlijk een 6/4. In de best designer heb ik gewoon een 4/4 aangehouden en die telkens na 1 maat 6/4 opnieuw laten beginnen. Dat betekent dus dat je in een 6/4 (3/4 voor het gemak), due fill op onverwachte plekken hoort. Maar dat vond ik nou juist zo interessant.
Je zegt ook dat je de overgangen dudielijk hoorbaar vond. Bedoel je dat et to obvjous is, niet goed aan elkaar gelijmd?
Leuk om te lezen dat je de progressies en akkoorden kunt waarderen.
Die ritmes kan ik natuurlijk heel eenvoudig aanpassen naar iets dat gewoon gemakkelijk in het gehoor ligt. Ik denk wel dat de track dan iets aan karakter gaat inboeten en dat ie dan te lief wordt. Maar ik ga gewoon V2 bouwen en hier posten.
Thanks voor je feedback Patrick!

en als je ver van dat "van links, naar rechts.." gevoel wilde wegblijven is het in die zin goed gelukt.. maar naar mijn smaak net iets te sophisticated. 
Mooi. Goed. Enkel de gitaar intro daar moet je meer velocity verschil per noot inleggen, dan klinkt het iets natuurlijker. Ook de versnelling(en) op 1:24 en later zou ik niet doen. Dat breekt de sfeer en past er gewoon niet bij. Verder kan ik dit heel erg smaken [...]. Keep on going doctor !
. Dat krijg je als je de boel intekent in plaats van inspeelt. Ik ga daar zeker mee aan de slag. Die snellere stukken twijfel ik nog over. Ik wil op dde een of andere manier wel wat extra power in de track krijgen, anders wordt het een slaapliedje (en daar zijn er al genoeg van). Ik ga er mee stoeien en een update volgt spoedig!Niks mis mee, klinkt goed, lekker gek, mijn ding niet, toch goed .

dat koor is mooi.. heel mooie plaat Bob, heb er met plezier naar geluisterd..Well done !!![]()
greetings dr.
Lekker weer eens wat anders. Tussen 1:20 en 1:47 ben je me f kwijt door t uptempo gedeelte, misstaat in de sfeer. Patch van dat basje volg ik ook niet. maar wat jij wil.
Vind de koordjes erg geslaagd!
De overgangen tussen dat uptempo en downtempo is mij wat abrupt. Het idee van een dergelijke hook vind ik wel top!
Zo lijkt deze track dus te staan op t contrast tussen up en down. Uitvoering kan misschien wat aan gesleuteld worden. Het word ineens zo hoempapa.
![]()
Maar even je compositie geluisterd n.a.v. je nieuwe topic. Tot 0:42 vind ik het heerlijk klinken. De sounds en ritmes passen bij elkaar. Maar vanaf daar raak ik de draad een beetje kwijt. Het heeft geen samenhang (is mijn mening). Als ik alles vanaf 0:42 los zou horen zou ik het zeker kunnen waarderen... maar alles bij elkaar helaas niet!
![]()
.Hoe dan ook, ik kan wel wat met je commentaar en ik ga er iets mee doen.
Eh, eh.. tja wat kan ik verder zeggen..
![]()
. Fijn om te lezen Skies! Thanks.Hey Dr.
Allereerst is het natuurlijk goed om je horizon te verbreden. Niets is fout alles mag.. zolang je het zelf maar tof vind.
Ik had boven mijn comment " mijn mening over de track" gezet. En dat zegt natuurlijk alles over hoe het op mij overkomt als gemiddelde luisteraar.
Kortom, een beetje ontoegankelijk qua groef... maar ik zeg weleens meer.. als je de basis qua akkoordenschema's, de G-A-E-D gevalletjes.. etc.. gehad hebt wil je weleens wat anders. en kom je al snel in de jazzy richting uit.
En zo ook de ritmes natuurlijk... met die 4/4 heb je het op een gegeven moment ook wel gehad.
Ik hoorde een track die qua compositie en akkoord progressies erg prettig en toegankelijk is. En dan steekt de gefriekte DnB groef daar toch een beetje teveel af bij de rest... maar hey.. mijn bescheiden mening![]()
Soms, als je teveel in een project hebt gezeten ga je veranderingen maken, juist omdat je teveel naar hetzelfde hebt zitten luisteren en kun je het gewoon minder goed beoordelen.
Vaak zijn de veranderingen dan geen winst maar een undo op de volgende dag. Maar dat van dat DnB pattern wist ik dus niet
De overgangen naar het pseudo 4/4 gebeuren waren voor mij duidelijk.. als in het "weer in de groef komen"
Het is dus overduidelijk dat het hier geen A. Rieu wals betreft..en als je ver van dat "van links, naar rechts.." gevoel wilde wegblijven is het in die zin goed gelukt.. maar naar mijn smaak net iets te sophisticated.
Ben benieuwd naar een mogelijke V2 edit![]()
. Klopt ook wat je zegt over het zelf beoordelen. Daarom vind ik het ook zo prettig dat ik hem hier kan laten horen en feedback krijg. Als ik denk dat iets groen is en er zijn meerdere mensen die onafhankelijk van elkaar zeggen dat het blauw is, zal ik toch in overweging moeten nemen dat de mogelijk bestaat dat het inderdaad blauw is
.
.
Hoi Bob,
meerdere keren geluisterd, dat het ritme niet " klopt" maakt deze track " elegant".
fraaie melodie en akkoordenlijn die bij mij blijft hangen, (dank je ik loop nu met dit in mijn hoofd)
dat afwijken van de " regels" in de maatvoering prikkelt tot meerdere keren luisteren.
En dat heb ik met plezier gedaan.
Groeten
Frans
. En je mag hem wat mij betreft zo vaak beluisteren als je wilt
.Ik weet nu ik hem nog eens luister nog wel een puntje van aandacht, te weten het gitaar riffeltje in het begin van de track. Ik was eigenlijk vergeten dat ik daar in eerste instantie meteen overheen skipte omdat het zo midi klonk. Maar toen belande ik midden in de track en dat klonk dusdanig goed dat ik hem helemaal ging luisteren (en nu nog eens).
. Hey Dr.
Allereerst is het natuurlijk goed om je horizon te verbreden. Niets is fout alles mag.. zolang je het zelf maar tof vind.
Ik had boven mijn comment " mijn mening over de track" gezet. En dat zegt natuurlijk alles over hoe het op mij overkomt als gemiddelde luisteraar.
Kortom, een beetje ontoegankelijk qua groef... maar ik zeg weleens meer.. als je de basis qua akkoordenschema's, de G-A-E-D gevalletjes.. etc.. gehad hebt wil je weleens wat anders. en kom je al snel in de jazzy richting uit.
En zo ook de ritmes natuurlijk... met die 4/4 heb je het op een gegeven moment ook wel gehad.
Ik hoorde een track die qua compositie en akkoord progressies erg prettig en toegankelijk is. En dan steekt de gefriekte DnB groef daar toch een beetje teveel af bij de rest... maar hey.. mijn bescheiden mening![]()
Soms, als je teveel in een project hebt gezeten ga je veranderingen maken, juist omdat je teveel naar hetzelfde hebt zitten luisteren en kun je het gewoon minder goed beoordelen.
Vaak zijn de veranderingen dan geen winst maar een undo op de volgende dag. Maar dat van dat DnB pattern wist ik dus niet
De overgangen naar het pseudo 4/4 gebeuren waren voor mij duidelijk.. als in het "weer in de groef komen"
Het is dus overduidelijk dat het hier geen A. Rieu wals betreft..en als je ver van dat "van links, naar rechts.." gevoel wilde wegblijven is het in die zin goed gelukt.. maar naar mijn smaak net iets te sophisticated.
Ben benieuwd naar een mogelijke V2 edit![]()
.
.
Ik vind het best een vette track. Lekker apart. Mooi gedaan!.
Waar komen die vocals uit?
.Beste Dr van Lansberg,
Ik ben het volledig eens met bovenstaande mening.
Mijn aanpassing zou zijn: Kick ietsiepietsie vroeger en 1e hit van de snare ietsje later.
De 2e snare wat zachter met wat effect erop.
Kick ietsje zachter en een tikkeltje wolliger.
Gitaar klinkt i.m.h.o. ook wat sterk General Midi...
Een zachte chorus erop tesamen met wat effect kan dit ietwat verhelpen.
Ik begrijp dat je de percussie misschien ietwat "terughoudend" wil laten overkomen maar ik vind het nu net wat "te laat".
Hihats trekken soms ook nog wat teveel de aandacht.
Op 3:05 was ik blij dat de (naar mijn mening ietwat opdringerige) percussie even eruit was.
Ben ook benieuwd naar een V2.
Cheers,
Exo.![]()
.
. Daar ben ik inmiddels ook mee aan de slag geweest, maar dat is een wat lastiger verhaal voor mij. Ik merk dat de beat nu erg sfeerbepalend is. Alle wijzigingen geven een geheel ander gevoel, meer mainstream of zo. Nu kan het natuurlijk aan mij liggen, ik heb de track inmiddels een paar honderd keer gehoord en dat scheelt wel. Misschien is dat wel gewoon de oplossing voor een ieder die het maar matig trekt; een paar honderd keer beluisteren
.Met die percussie bedoel je de shakers neem ik aan?
Nogmaals dank!![]()
.
.