Waltz in D [Feedback Gevraagd]

Wel, belofte maakt schuld wordt gezegd. Dus hierbij een update van de track.

De basis is blijven staan, dus de wisselingen tussen de verschillende maatsoorten heb ik gelaten voor wat ze zijn. Wel heb ik de volgende wijzigingen doorgevoerd:

- Drum pattern is omgegooid, minder ontoegankelijk, en meer op de tel.
- Snares zijn vervangen.
- Kleine chorus op het introgeluid gezet, en wat geschoven met de midinootjes in velocity en quantization.
- Rhodes nog iets met de velocity gedaan.
- Lead nog een paar maten toegevoegd voor het up-tempo gedeelte.
- Shakers keurig in de maat, geeft wat meer "guidance".

Hoewel ik zelf nog niet 100% tevreden ben over de drum track (Kick-snare-kick-snare), ben ik benieuwd of het allemaal wat prettiger in het gehoor ligt nu.

Nieuwe versie hier:

Oude verie:

Heb net de nieuwe versie gedraaid.. (half uur terug) even gewacht en nu de ouwe.

Ik heb met de nieuwe duidelijk veel minder momenten van "wat deed die kick daar?", of "Die snare roll is wel ff wennen zoals ie getimed is".
Natuurlijk vereist een vernieuwende stijl, of een versmelting van stijlen altijd wat tijd om te wennen maar voor mijn gevoel is er nu meer balans tussen de het experimentele gebeuren van de ritme verschuivingen, en het vertrouwde gevoel wat de mooie, warme klanken en harmonieën van het arrangement bij mij oproept.

Ik moet het nog een paar keer gaan luisteren maar de nieuwe versie valt bij mij dus beter :)

Heb net de nieuwe versie gedraaid.. (half uur terug) even gewacht en nu de ouwe.

Ik heb met de nieuwe duidelijk veel minder momenten van "wat deed die kick daar?", of "Die snare roll is wel ff wennen zoals ie getimed is".
Natuurlijk vereist een vernieuwende stijl, of een versmelting van stijlen altijd wat tijd om te wennen maar voor mijn gevoel is er nu meer balans tussen de het experimentele gebeuren van de ritme verschuivingen, en het vertrouwde gevoel wat de mooie, warme klanken en harmonieën van het arrangement bij mij oproept.

Ik moet het nog een paar keer gaan luisteren maar de nieuwe versie valt bij mij dus beter :)

Da's in elk geval prettig om te horen. Maar zoals je zelf waarschijnlijk ook gemerkt hebt, is het allemaal wel wat vlakker geworden. Nou ja, het kan ook niet altijd feest zijn :).

Ha die Bobski..... 2e klinkt beter, wordt alleen nog steeds een beetje onrustig van dat dubbele snare orgasme hier en daar en is imo iets te veel in contrast met het geheel (wat weer op zijn Bobrieaans goed in het gehoor ligt) Maar dat is natuurlijk mijn opinie :D

Helemaal mooi zou zijn als er ergens een Zakmes Moog basje in zou zitten :)
Verder strakke productie tot zover. Top

Ik vind 'm ook beter!
Zowel qua klank als ritme.

Mooi, vind zelf dat ook iets beter te pruimen valt zo :).

Ha die Bobski..... 2e klinkt beter, wordt alleen nog steeds een beetje onrustig van dat dubbele snare orgasme hier en daar en is imo iets te veel in contrast met het geheel (wat weer op zijn Bobrieaans goed in het gehoor ligt) Maar dat is natuurlijk mijn opinie :D

Helemaal mooi zou zijn als er ergens een Zakmes Moog basje in zou zitten :)
Verder strakke productie tot zover. Top

Ik snap wat je zegt, maar ik vind dat contrast zelf juist lekker. Inderdaad een smaakdingetje dan. Ik heb ons aller zakmes al even een kort berichtje gestuurd, maar ik weet ook dat ie het razend druk heeft met muziek die er meer toe doet ;). Welja, het zal m'n inzending voor de context niet worden, vermoed ik.

Ga er van het weekend ff mee jammen.. lijkt me leuk. Ik krijg en solo van jou en jij van mij een baslijntje... :)_

Back