Nord rack 2 sound layering

djsubzero

Nieuwkomer
Hoi allemaal.

Ik heb sinds 2 weken een nord rack 2.
Nu ben ik bezig met het layeren van geluiden, maar de manual is daar niet heel duidelijk over.
Na wat zoeken op internet kwam ik te weten dat de uitleg van de manual (samen indrukken van bijv slot A + B) niet werkt op de rack. Men zou de midi port voor A en B op hetzelfde moeten zetten.

Dit werkt nu wel, maar hoe kan ik de ene stiller of luider zetten t.o.v. de andere. De Gain knop (naast de release) verandert het volume van beide slots, onafhankelijk van welke er geselecteerd is.

na wat verder proberen, kom ik tot de conclusie dat dit bij alle parameters is. Dus de vraag, Hoe kan ik parameters van 1 specifieke layer aanpassen?

Gevonden,

Het aanpassen van een parameter, bijv gain, zond midi uit, wat daarnaa weer binnenkwam via de sequencer. Omdat beide slots op hetzelfde kanaal staan werden de 2 slots aangepast. Weet iemand hier een oplossing voor?

Druk op [Shift+2xSlotD ]= C.on of C.of Met de Up/Down knoppen op C.of zetten.
De parameters worden niet meer via Midi verzonden.

Of je geeft de Slots wel een eigen Midi kanaal en zend beide de zelfde data over de kanalen apart.

Wout

Die c.of setting had ik ondertussen ook al gevonden. Maar dan kan ik natuurlijk geen automation gebruiken (iig niet opnemen). Dit kan dan weer wel met 2x dezelfde noten uitsturen.
Bedankt voor de tip.

Zie de Nord niet als een layer instrument, maar zoals Clavia zelf aangeeft, als 4 verschillende synthesizers in één doosje. Per slot heb je een Rack en geen Lead. Layers maak je alleen op een Lead...
Performances zijn wel mogelijk, maar dat is gewoon een manier van opslaan om eenvoudig op het podium te gebruiken.

Wout

Dit begrijp ik even niet.. een keys heeft toch geen andere engine dan een rack? :?
Nee, maar de controllers zijn anders. De Slot activeringsledjes hebben, bijvoorbeeld, niet dezelfde functie. Op een Rack zijn ze eigenlijk overbodig. Op een Lead zijn ze uiterst belangrijk bij een Layer...

Wout

Back