Wordt ik opgelicht?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

mindscan

The Perspective
Hallo

Vandaag komt iemand uit belgïe mijn prophecy kopen. Hij is toevallig in Nederland vandaag.
Hij komt vanavond met een biljet van 500 euro. Met m'n stomme kop zei ik dat dat geen probleem was.

Nu ben ik meestal niet achterdochtig, maar heb nu zo'n donkerbruin vermoeden dat ik vanavond hier sta met een vals biljet van 500 euro, en een prophecy lichter.
(ben ooit eens in die verkoop truck getrap van die omni audio boxen, dus het gebeurt me geen 2e keer)

Nu heb ik al een blauw lampje gefixed om geld te checken.
Ik zal ook voorstellen dat ie effe gaat pinnen hier om de hoek.

Wat kan ik nog meer doen?
Stel dat ie me hier in elkaar mept.

Iemand ervaring?

yeah right het zal wel meevallen denk ik
alsof een crimineel al die moeite neemt om van jou een prophecy te stelen

Zorg inderdaad dat er iemand anders bij is en check gewoon of het biljet echt is. Hou hem goed tegen het licht, want er bestaan echt hele goede vervalsingen. Op m'n werk zie ik ook af en toe vervalste briefjes langskomen en sommige zijn bizar slecht (het kniprandje van de printer is nog zichtbaar), maar van sommige zie je niet direct dat hij vals is. Op sommige briefjes is het watermerk min of meer meegeprint. De kopie heeft dan zelf wel geen watermerk, maar het is op zo'n wijze geprint dat het lijkt alsof dat wel zo is. Pas wanneer je zo'n briefje goed tegen het licht houdt zie je pas dat deze vals is.

Ik vind gewoon dat je hem moet kunnen checken op echtheid. Dat doen ze in een winkel ook (mochten ze al biljetten van EUR 500,00 aannemen). En gaat hij moeilijk doen omdat je de echtheid wil checken, dan zou ik de hele koop gewoon afblazen, maar zorg wel dat je niet alleen bent als je hierover twijfelt.

Succes ermee.

Origineel geplaatst door Bahamut
yeah right het zal wel meevallen denk ik
alsof een crimineel al die moeite neemt om van jou een prophecy te stelen

Idioten genoeg in deze wereld. Of het nu om synths, auto's, drugs, of whatever gaat, ze zijn er altijd =(

Heren

Bedankt voor de tips. Ik heb al iemand even gevraagd om erbij te zijn.
En heb ook van een vriend zo'n blauw lampje even te leen uit zijn winkel.

Dus dan kan het niet meer fout gaan.
Ben nogal achterdochtig geworden na een vervelende ervaring.

En het is inderdaad roofgoed he , die prophecy :D toch???

ik laat het wel even weten of ik getild ben, of niet.

heb je z'n 06 of telnr niet? kan je em alsnog opbellen om te zeggen dat je van gedachten bent veranderd en alleen briefjes van X euro accepteert.

Mocht het briefje echt vals zijn, is er natuurlijk wel gewoon een misdrijf gepleegd en moet je ook nog even langs oom agent. Of de Belg laten weten dat dat je volgende stap is. Zo laat je hem de optie om je alsnog van echt geld te voorzien of je apparaat terug te geven.

EDIT: Zag dat het probleem al opgelost was (iets beter lezen l-rs) maar niettemin blijft staan dat oplichting bij de politie moet worden aan gegeven... :erm:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back