REAKTOR CREATIES (part 1)

kan iemand mij nou ook nog ff uitleggen hoe ik een vst maak etc (schijnt simpel te zijn... weet ik)... maar ik doel vooral op synthedit creaties met meerdere windows (zoals de 6 drumsynth bijv.)

dank :)

ik denk dat ik het syntheditboek maar sluit, er is weinig belangstelling zo te zien... dus

oi ja wel intersse... kom op door gaan... helaas heb ik nog nooit met synth edit gewerkt enzo dus ik kan je niet echt helpen met dit probleem... maar ik heb er veuwen in dat het je gaat lukken

Peez Tron

6 man...! 6 is niet meer te stoppen..:halleluja

'k heb synthedit ongeveer een half jaar geleden gespot en heb 'm een aantal maanden geleden
ook maar even gekocht $20 :D ---) toen 18,28(euro) ongeveer.

Die drumsynth: 4. 6Drumsynth is vet man,..klinkt goed ..nu nog wat filter doosjes erbij en hij's klaar..

Ik zit wel met een probleem : hoe maak ik een subtractive synth?.... het liefst met een voorbeeld...(additive is gewoon met een multiplier dacht ik)

alvast bedankt! (i will meer,..meer!!hehehe :) )

mzl !

ps: hoe maar ik een formant filter (of heb je een link voor me?)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
kan iemand mij nou ook nog ff uitleggen hoe ik een vst maak etc (schijnt simpel te zijn... weet ik)... maar ik doel vooral op synthedit creaties met meerdere windows (zoals de 6 drumsynth bijv.)

ik denk dat ik het syntheditboek maar sluit, er is weinig belangstelling zo te zien... dus

een vst maak je door 'm te saven als vst he...staat allemaal in de help ...als het niet lukt ik heb wel een voorbeeld voor je of een uitleg door mijzelf... just ask!

meerdere windows voor een vst plugin kan niet, dacht ik(is mij nog niet gelukt....)

Overige synthedit vragen...kom maar op ( er is natuurlijk bij yahoo ook nog een synthedit usergroup en op studiosense.org ben ik bezig met een synthedit FAQ)

je moet natuurlijk wel bedenken dat synthedit nog niet door veel mensen gebruikt word,..op yahoo usergroup iets van 800 users ofzo.

Origineel geplaatst door RPH
Die drumsynth: 4. 6Drumsynth is vet man,..klinkt goed ..nu nog wat filter doosjes erbij en hij's klaar..
dank... maar dat 'doosje' mogen mensen er gewoon zelf bij maken/denken... etc... mijn bedoeling was om gewoon iets qua drumsynthese te bouwen (ik had, bij het starten van deze thread, nog nooit met synthedit gewerkt)
zoals je dus ziet is dit eigenlijk een Reaktor Creatie thread. de reden dat ik wat dingen in synthedit heb gemaakt was meer omdat sommigen mij daar op wezen, dus ff geprobeerd en met succes als ik zo je reactie hoor :)

Ik zit wel met een probleem : hoe maak ik een subtractive synth?.... het liefst met een voorbeeld...(additive is gewoon met een multiplier dacht ik)
nou nee... volgens mij neem jij het woord 'additive' wel heel erg letterlijk ;)
subtractieve synthese is gewoon een oscillator met een filter er over heen (om het maar ff simpel te zeggen)
bij subtract haal je dus bepaalde frequencies weg... bij additive synthese voeg je ze juist toe, normaal gesproken is de waveform een sinus die naar iets complex word getransformeerd doormiddel van andere sinussen... FM dus (dx7 etc)

alvast bedankt! (i will meer,..meer!!hehehe :) )
dat hebben vast veel meer forumleden destijds 'gedacht'... qua synthedit is het ff genoeg geweest, maar als jij ooit eens met wat geinige schakelingen komt mischien dat ik dan ook wel weer bezig ga... wie weet...

ps: hoe maar ik een formant filter (of heb je een link voor me?)
ik zou het niet weten... in synthedit dan...

je moet natuurlijk wel bedenken dat synthedit nog niet door veel mensen gebruikt word,..op yahoo usergroup iets van 800 users ofzo.
binnen dit forum is synthedit behoorlijk bekend en er zijn meer mensen mee bezig geweest,
ik noem een PjotrG en Slipperman (mellorack vst)
er is zelfs een thread gestart door Kevin met het idee om gezamelijk, met forumleden, een VSTi te bouwen...

een vst maak je door 'm te saven als vst he...staat allemaal in de help ...als het niet lukt ik heb wel een voorbeeld voor je of een uitleg door mijzelf... just ask!
zal ik zeker doen als het zover is.. dank :)

Laatst gewijzigd:
subtractieve synthese is gewoon een oscillator met een filter er over heen (om het maar ff simpel te zeggen)
bij subtract haal je dus bepaalde frequencies weg... bij additive synthese voeg je ze juist toe, normaal gesproken is de waveform een sinus die naar iets complex word getransformeerd doormiddel van andere sinussen... FM dus (dx7 etc)

[/B]

hehe,..tuurlijk..stom van me :stupid . Wordt dus tijd om wat goede add/sub-tractive synths te gaan bouwen(heb al wat ..maar nog niet zo goed..ook met phasemodulation).

bedankt voor de info! :stupid

en meneer RPH... hoe staat het inmiddels met je synthedit bevindingen?

hoi,.

ik heb de laatste tijd weinig met synthedit gewerkt,.ik ben bezig geweest om 3D studio max te leren en 'k heb een online spel ontdekt die ik graag speel hehe,..(gunbound)
Ik heb ff een pauze dus gehad met synthedit, ik wacht oook nog steeds op een goede help, vanwege de nieuwe opties die niet uitgelegd worden (de subcontrols).

In synthedit heb ik wel een nieuw ideetje gestart en ik probeer vanalles met m'n ideetje die ik ben begonnen.. beetje testen van verschillende dingen ...maar het is niet iets wat snel af is (weet ook nog niet welke kant het op moet gaan :confused: )

ik kan immiddels wel een mooie 3D knop maken in Rhinoceros (en nu ook wel in 3D max), maar ik heb nog geen knop afgewerkt (wil een knop maken met 120 frames om de knop te laten roteren,. het roteren is simpel maar de 120 frames in photoshop af te werken heb ik nu ff geen zin in).

Er ligt nu een idee klaar maar ik heb geen tijd gehad om dat goed te maken. Eigenaar van studiosense.org was wel onder indruk van de knop :) ...

Daarbij komt ook dat ik een website opdracht heb gekregen, deze week krijg ik meer details.
Ik ben werkloos en moet eigenlijk wel veel achter werk aan gaan dan met een hobby bezig zijn.

Ik weet dus nog niet wanneer ik een volledige synth af heb, wanneer het mij wel lukt zal het zeker met eigengemaakte knoppen, achtergrond en sliders zijn.

Dan zal ik 'm zeker uploaden voor iedereen om te bekijken!

mazl :peukie:

Attachments

• test2.gif
    test2.gif
    17,4 KB · Bekeken: 113
ziet er niet verkeerd uit... maar goed, in synthedit zie je hem toch alleen van de bovenkant neem ik aan?

ben benieuwd hoe je toekomstige synth er uit zal zien, zo te horen en zien beloofd het heel wat te worden!

ik ben zelf nog nooit bezig geweest met het designen van gfx voor s.e., dat laat ik liever over aan anderen :D
zal binnenkort ook maar weer eens de boel installen en ff gaan freubelen qua synthese...

over gfx gesproken, ben trouwens ook erg benieuwd naar de sidlead 2... maar da's weer een geheel andere thread nutuulk...

ziet er niet verkeerd uit... maar goed, in synthedit zie je hem toch alleen van de bovenkant neem ik aan?

ben benieuwd hoe je toekomstige synth er uit zal zien, zo te horen en zien beloofd het heel wat te worden!
[/size]

idd,.in synthedit moet 'ie van bovenaf te zien zijn....da's geen probleem.

het irritante is na het roteren en renderen, dat ik in photoshop dan alle (120) frames moet knippen en in 1 bestand moet zetten ( een lange strook moet dat zijn ). Da's wel veel werk hehe,..maarja ..ik moet het er voor over hebben hè ;)

dit is een voorbeeld van bovenaf,..belichting en texture heb ik daar nog niet toegewezen hoor.

mazl :peukie:

Attachments

• knop.gif
    knop.gif
    9,4 KB · Bekeken: 132
kijk pcies dabbedoelik... kan nu inbeelden hoe het er uit zou zien in s.e. :)

zelf lijkt mij macromedia flash het alle makkelijkst om knoppen qua 'strook' te maken aangezien je met tweening kan werken en alles dus netjes voor je in stappen word getekend, quastie van screenshotje en bijknippen, in se de juiste maten opgeven in die config file en klaar!

additieve synthese (bijvoorbeeld kawai k5000) is toch niet hetzelfde als fm synthese (bv yamaha DX7)? Bij additieve synthese heb je controle over elke harmonische (dus een heleboel sinussen op een rijtje welke je afzonderlijk kunt regelen), terwijl fm uitgaat van een aantal sinussen (6 bij de dx7) die elkaar moduleren en daarmee harmonische creeren.

Origineel geplaatst door Hazes
additieve synthese (bijvoorbeeld kawai k5000) is toch niet hetzelfde als fm synthese (bv yamaha DX7)? Bij additieve synthese heb je controle over elke harmonische (dus een heleboel sinussen op een rijtje welke je afzonderlijk kunt regelen)
soort van 'reversed equalizing' dus...

Ik zag je een opmerking maken over het feit dat Synthedit beter zou klinken dat reaktor. Is dit echt zo? Of is dat in ieder geval wat jij uit je ervaringen hebt kunnen concluderen? (Ik heb synthedit nog nooit aangeraakt).

Maar is wel een interessant punt.....want ik wil dan altijd weten hoe dat dan komt....hehe

Back