Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

---) toen 18,28(euro) ongeveer.
)Origineel geplaatst door 6 trak
kan iemand mij nou ook nog ff uitleggen hoe ik een vst maak etc (schijnt simpel te zijn... weet ik)... maar ik doel vooral op synthedit creaties met meerdere windows (zoals de 6 drumsynth bijv.)
ik denk dat ik het syntheditboek maar sluit, er is weinig belangstelling zo te zien... dus
dank... maar dat 'doosje' mogen mensen er gewoon zelf bij maken/denken... etc... mijn bedoeling was om gewoon iets qua drumsynthese te bouwen (ik had, bij het starten van deze thread, nog nooit met synthedit gewerkt)Origineel geplaatst door RPH
Die drumsynth: 4. 6Drumsynth is vet man,..klinkt goed ..nu nog wat filter doosjes erbij en hij's klaar..

nou nee... volgens mij neem jij het woord 'additive' wel heel erg letterlijkOrigineel geplaatst door RPH
Ik zit wel met een probleem : hoe maak ik een subtractive synth?.... het liefst met een voorbeeld...(additive is gewoon met een multiplier dacht ik)

dat hebben vast veel meer forumleden destijds 'gedacht'... qua synthedit is het ff genoeg geweest, maar als jij ooit eens met wat geinige schakelingen komt mischien dat ik dan ook wel weer bezig ga... wie weet...Origineel geplaatst door RPH
alvast bedankt! (i will meer,..meer!!hehehe)
ik zou het niet weten... in synthedit dan...Origineel geplaatst door RPH
ps: hoe maar ik een formant filter (of heb je een link voor me?)
binnen dit forum is synthedit behoorlijk bekend en er zijn meer mensen mee bezig geweest,Origineel geplaatst door RPH
je moet natuurlijk wel bedenken dat synthedit nog niet door veel mensen gebruikt word,..op yahoo usergroup iets van 800 users ofzo.
zal ik zeker doen als het zover is.. dankOrigineel geplaatst door RPH
een vst maak je door 'm te saven als vst he...staat allemaal in de help ...als het niet lukt ik heb wel een voorbeeld voor je of een uitleg door mijzelf... just ask!

Origineel geplaatst door 6 trak
nou nee... volgens mij neem jij het woord 'additive' wel heel erg letterlijk
subtractieve synthese is gewoon een oscillator met een filter er over heen (om het maar ff simpel te zeggen)
bij subtract haal je dus bepaalde frequencies weg... bij additive synthese voeg je ze juist toe, normaal gesproken is de waveform een sinus die naar iets complex word getransformeerd doormiddel van andere sinussen... FM dus (dx7 etc)
[/B]
. Wordt dus tijd om wat goede add/sub-tractive synths te gaan bouwen(heb al wat ..maar nog niet zo goed..ook met phasemodulation).
en meneer RPH... hoe staat het inmiddels met je synthedit bevindingen?
...

ziet er niet verkeerd uit... maar goed, in synthedit zie je hem toch alleen van de bovenkant neem ik aan?
ben benieuwd hoe je toekomstige synth er uit zal zien, zo te horen en zien beloofd het heel wat te worden!
[/size]

nou nee... volgens mij neem jij het woord 'additive' wel heel erg letterlijk
subtractieve synthese is gewoon een oscillator met een filter er over heen (om het maar ff simpel te zeggen)
bij subtract haal je dus bepaalde frequencies weg... bij additive synthese voeg je ze juist toe, normaal gesproken is de waveform een sinus die naar iets complex word getransformeerd doormiddel van andere sinussen... FM dus (dx7 etc)
soort van 'reversed equalizing' dus...Origineel geplaatst door Hazes
additieve synthese (bijvoorbeeld kawai k5000) is toch niet hetzelfde als fm synthese (bv yamaha DX7)? Bij additieve synthese heb je controle over elke harmonische (dus een heleboel sinussen op een rijtje welke je afzonderlijk kunt regelen)
op het moment niet... maar wie weet binnenkort weer ff...Origineel geplaatst door astronaut
Ik ga deze weer omhoog gooien. Zijn er nog mensen die syntheditten. Six nog met een project bezig?