Technica Nijmegen gaat stoppen per 1 december!

valt er nog wat te rellen?

Ik zit hier al een half uur te kloten met een met olie ingevette soldeerbout en een berg maiskorrels, maar geen popcorn tot nu toe. :P (Ik zal morgen die Frits eens even bellen...)

Sjonge, de kijkersfile staat er nog hoor..

ehm, wat? :D
het aflopen van de technicaanse kalender nutuulk... minder weerstanden enzo...

momfer.jpg

m-m-mmmwhoaaa cigoartje *uch uch*...

Mijn punt is dat de Technica-sfeer niet dood is, maar voortleeft in digi-vorm. Eindeloos veel spannender en betoverender JUIST omdat er geen soldeerbout meer aan te pas komt, geen onderdelen moeten kopen, een miljoen gratis onderdelen aansturen, onderdelen die 0 gram wegen, die nooit oververhit raken of kapot gaan, hoe is 't in vre-des-naam mogelijk!! Kun jij galm maken met de onderdelen van Frits? Of een spectrum analyzer? Of een Butterworthfilter met flanken van 150 dB/oct? Het kan met stukjes tekst van vaak niet langer dan 1 A-viertje. Is dat niet absoluut mind blowing????!!!!

Ik hoop dat het gepruts met soldeerbout en weerstandjes nog eeuwig door gaat, en ben het dus niet met je eens dat programeren leuker is, personelijk vind ik het helemaal niks.
In principe kan je met analoge electronica ook bijna alles en vind ik het juist leuker om met beperkte electronica iets moois te maken, dat zou ik minder bij digitale techniek hebben omdat daarin toch al alles kan.
De computer waarop dat digitale allemaal draaid kan natuulk ook kapot en doet dat vaak een stuk beter dan analoog spul, dat kapot gaan, en het weegt ook niet niks.

Dus vind het wel jammer dat de analoge techniek wat aan het verminderen is maar verdwijnen zal het denk ik voorlopig nog niet.
Hier in Mokum zaten vroeger best veel electronica zaakjes en van die dump winkeltjes zoals Radio Lensen, helaas zijn die allemaal verdwenen en kan je alle electronica winkeltjes nog op 1 hand tellen.
Komt natuulk omdat de hobby electronica begint uit te sterven, vroegah bouwde ik nog wel eens (radio) zenders (gitaar) versterkers, dingen die je met een PC niet kan ;) en kon nog wel een handje vol mensen die dat deden, maar de jeugd van tegenwoordig zie ik dat idd niet meer doen.

En je koopt in China voor weinig ee 15 watt zender.. Dat ooit.

Er wordt al jaren geklaagd dat de knutselscene aan het uitsterven is. Maar volgende week is er in Apeldoorn weer een radio onderdelen markt. Het zal als gewoonlijk weer behoorlijk druk worden.

Er wordt al jaren geklaagd dat de knutselscene aan het uitsterven is. Maar volgende week is er in Apeldoorn weer een radio onderdelen markt. Het zal als gewoonlijk weer behoorlijk druk worden.

Thanx for the tip!

Beiden op de 22e zie ik. Dan ga ik naar Apeldoorn, is stukje dichterbij.

2 electronica markten op dezelfde dag? Dan heb je een hele grote en gezonde scene, zeer slechte planning, zeer veel rivaliteit of een combinatie van 1 of meer factoren :D

Vrij logisch toch? De electro auto is er nog niet helemaal, en al helemaal niet betaalbaar voor de DIYer, en verbrandingsmotoren zijn zooooo 19e eeuw, dus men wil op de fiets komen.

...en ben het dus niet met je eens dat programeren leuker is, personelijk vind ik het helemaal niks.
In principe kan je met analoge electronica ook bijna alles en vind ik het juist leuker om met beperkte electronica iets moois te maken, dat zou ik minder bij digitale techniek hebben omdat daarin toch al alles kan.

Ieder het zijne natuurlijk, maar ik kan me wel voorstellen dat je programmeren helemaal niks vindt als je meent dat in de digitale techniek "alles kan". Wie heeft je dat op de mouw gespeld?

Alsof de digitale techniek boven de natuurwetten zou staan.... =)

[Ieder het zijne natuurlijk, maar ik kan me wel voorstellen dat je programmeren helemaal niks vindt als je meent dat in de digitale techniek "alles kan". Wie heeft je dat op de mouw gespeld?

Alsof de digitale techniek boven de natuurwetten zou staan.... =)]

Wat een geweldige opmerking.
Ik vind het jammer wanneer zo'n zaak de deuren sluit, net als Stuut & Bruin in Den Haag. Die is al een tijdje weg.
Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen is dat ik niets anders dan bewondering kan opbrengen voor mensen met een passie. Die passie verlegd grenzen (en misschien soms/ooit natuurwetten).
En of dat nu is met een soldeerbout in de hand of met een putter je eigen ding bouwen.
Daar zou het Synthforum voor moeten staan. En dit forum maak je met zn allen.

Dit forum bied natuurlijk plek voor beiden! Jullie het stukje Wavewizzard, wij de DIY draadjes van Hill... bijvoorbeeld heh.

Dat over passie is natuurlijk waar het zon beetje om draait. Of je nou van digitaal of analoog, of van huisdieren houd, ieder zijn ding.

Dit forum bied natuurlijk plek voor beiden! Jullie het stukje Wavewizzard, wij de DIY draadjes van Hill... bijvoorbeeld heh.

Dat over passie is natuurlijk waar het zon beetje om draait. Of je nou van digitaal of analoog, of van huisdieren houd, ieder zijn ding.

Ja ieder z'n ding, duidelijk. Maar nou raakt de hoofdfunctie van Synthforum naar mijn gevoel toch wat te veel in de verdrukking:

Synthforum FAQ:
Een forum is een online discussiesite

Met te zeggen: "ieder z'n ding" ben je er niet. Stel iemand beweert: "ik hou van de Stones, omdat ze al zo vaak de Europa-cup hebben gewonnen", zeg je dan: "ieder z'n meug"? Nee, want die meug bevat een element van "waar of onwaar". Je kunt een hobby hebben en daar een motivatie voor geven waaruit blijkt dat je niet echt weet waar je over praat. Doel van een forum is juist om dat aan de orde te kunnen stellen. Omdat iedereen daar wat van kan opsteken.

Als je een draad opent over de teloorgang van een nostalgisch winkeltje, dan mag je allerlei meningen daarover verwachten, meningen die bredere, meer algemene perspectieven en trends signaleren, en daarmee uitkomen op soms "eeuwige", fundamentele discussies. Een "nostalgische" draad openen op een technisch forum, of technologie-afhankelijk forum, is bijna vragen om fundamentele discussie die veel verder strekt dan "ieder z'n meug".

is t acht zo moeilijk om 'ieder zijn ding' in de juiste contekst te plaatsen?
hij zegt ook niet alleen maar ieder zn ding, maar heeft al veel meer gezegd en doet dat op een plek binnnen een discussie.. hoe moeilijk wil je t maken allemaal?
of moeten we precies uitmaken welke uitspraak t beste zou passen ipv ieder zn ding
want ja als je ieder zn ding zegt is t totaal zoek wat mensen hier komen doen natuurlijk..
de hoofdfunktie van sf in de verdrukking, jawel menseeee!

Volgens mij is Waveguide gewoon een perfectionist..
Dat is een hele goede eigenschap bij het beoefenen van een vak maar is soms een wat lastige in een discussie.
Vooral als iemand iets minder serieus bedoelt dan het voor de perfectionist is of lijkt, ik snap het ergens wel dat zo iemand dan alles op de letter neemt.

Dus, hoe moeilijk iets is is verschillend, voor de niet-perfectionisten zijn dingen soms makkelijker dan voor de wel-perfectionisten en andersom ook weer.

Het verschil in karakters zorgt voor discussie en is niet meer dan logisch, en ik ben altijd zeeeer benieuwd waar het heen gaat. :D

Back