DIY brake-out iPad

Afijn, headphone preamp, 48V spul... van dattum. Zit toch wel veel spul in........

Maar dan nog, leuk om te proberen of het ook DIY kan ;)

Ah, EBay, juist.... ach, dan had ik weer 14 dagen moeten wachten :D

Nou, test een is okay. Via die verlengkabel en het brake out printje heb ik nu twee keer los audio uit m'n iPod. Dan durf ik het zo ook aan met de iPad.

Video zit er ook al in, al weet ik nog niet of die werkt. De USB hangt er ook al aan, maar die loop ik liever 300 keer na dan dat ik zo inplug... iPad slopen is ook zonde.

Zo iets...

Beetje heel kromme gaatjes, maar het is een prototype heh :D

Attachments

• photo 1-1.jpg
    photo 1-1.jpg
    65,1 KB · Bekeken: 53
  • photo 2-1.jpg
    photo 2-1.jpg
    83,8 KB · Bekeken: 52
  • photo 3-1.jpg
    photo 3-1.jpg
    86,4 KB · Bekeken: 56
Hmmm... video out lijkt niet zomaar te werken op m'n iPod.. dan zo maar met de iPad proberen.

Video out lukt niet. Weet niet waarom. Het signaal lijkt mij een vrij dom PAL signaal wat er uit moet komen, geen extra stukje electronica. Maar blijkbaar is dat wel zo, want wat ik ook probeer, het werkt niet.

Dan maar verder met audio only, wat eigenlijk al werkte, totdat ik alles los soldeerde om de s-video te proberen.

Hmmm, morgen maar eens de massa van de connector aan het doosje maken. Iets wil niet dat het werkt. De audio werkt ook niet via die verlengkabel. Beetje gek, want dat zou nou net wel moeten werken met die kabel..

Ik snap nie meer, ik pak nog bier, en fiets dan naar huis.

I'm out, for today dan ey.

Zou die kabel wel volledig 1 op 1 bedraad zijn?
Vaak zie je dat er enkele draden weggelaten zijn.

Goed werk verder tot nu toe.
Ik volg dit draadje me plezier :-)

Als ik het doosje er direct aan hang gooit ie de audio wel over het doosje. Oeh ingeving....

Thanx Martin!

Je bent een held Martin :)

Inderdaad, ik had ee lusje gemaakt tussen 11 en 1, dan gooit de iPad alles via de brakeout, niet via de headphone aansluiting.. pin 1 doet dus niks in m'n verlengkabel. Pin 2 wel, en dat is ook ground!

Die dock van die gast is wel met een iPad 2 gemaakt, niet voor een nieuwe.. Daar zou m'n video probleem in kunnenzitten, en de audio in grap die niet werkt.

De iPad en iPod gebruikt pin 21 om te weten wat voor een kabel er aan hangt. Ik heb een audio RGB kabel voor de iPod classic, deze meet tussen pin 1 en pin 21 0.54M. Dan zal het voor video out alla composit wel iets elders zijn. Maar ja, zon kabel heb ik niet hier liggen... maar dit is al iets meer.

Hmmmm, dat zal dan de 500k zijn uit die tabel..

Nou, dat lader grapje is niet zo heel spannend. Ik ga wel de Apple iPad lader gebruiken, en maak in m'n brake out een USB ingang.. dat zou dat probleem al moeten oplossen. Met een 5V voeding zou ook een beetje gevaarlijk zijn :)

Maar heb je dan ook USB Host mogelijkheden? Ik dacht dat de voeding van USB o.a. gebruikt wordt voor het laden. Maar ik zal eens kijken op die site met de contents van de IO dock.

Ik heb ook ideeen voor een breakout box. Bijvoorbeeld icm met een doepfer masterkeyboard achtige oplossing. En daar als module ook een geluidskaart in te bouwen bijvoorbeeld.
En/ of de iPad en keybed van de masterkeyboard als gezamelijke midi controller te gebruiken voor Mainstage oid.
Genoeg ideeen. Nou nog een goede oplossing voor het USB host en laden ding.

Nou, laden doetie niet via het USB kabeltje als je die aan je laptop hangt. Bij mij tenminste niet. Maar leeg lopen doet ie ook niet.

Back