Help ben door in de grote prijs van NL

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Microwave D

correct lid
Tot mn grote verbazing ben ik door in de Grote prijs van Nederland. Verbaast maar ook een beetje ( heel erg :) ) trots was ik toen ik de brief kreeg waarin stond dat ik in de halve finale zit. Wat is nu het probleem zullen jullie denken. Nou euhh ze verwachten van mij dat ik live moet gaan optreden en ik heb geen idee, maar dan ook geen idee hoe.
mijn oude gearlist is nl. een pentium 866 en soundblaster livewaarop ik een reason de 1e versie op draai. heb geen midikeyboard, compressors en dat soort toestanden. Nu omdat ik toch wat serieuzer met produceren en live-optreden wil gaan bezighouden heb ik een vrij snelle laptop aangeschaft en reason 2.5 gekocht.Nou heb ik gehoord dat het programma ableton live perfect voor mijn doeleinden zal zijn( wat betreft optreden) en de M-audio ozone ( voor optreden en produceren) maar nu... heb ik volgens mij ook een externe geluidskaart(voor optreden en produceren) nodig om te zorgen dat dit zaakie mooi komt te klinken. Iemand suggesties? of moet ik een totaal andere setup ambieren? ps voor de geluidskaart kan ik tot 300 euro ongeveer spenderen.
alvast bedankt

Laatst gewijzigd:
ps. na de zoekfunctie te hebben raadgepleegd heb ook nog niet echt antwoord op mn vragen gekregen. wel info over externe geluidskaart kunnen vinden maar niet of ik de hjuiste setup heb gekozen

waarom doe je mee aan de Grote Prijs als je niet weet hoe je live moet optreden?
dat lijkt me het eerste waar je over nadenkt als je meedoet.

maar goed. ik zou gewoon je pc of laptop meenemen met reason. is wel zo eerlijk, want zo heb je het ook gemaakt. om nu nog een heel ander programma uit je hoofd te gaan leren lijkt mij nogal onnodig

Zelf heb ik een M-audio Quattro die als midi/audio interface prima met computers werkt.
Maar zelfs tweedehands redelijk aan de prijs. (200-300€)
Een simpel midi keyboardje kan desnoods een keyboard van 50€ zijn of zo.

Een alternatief is bijv een EDIROL - UA-20. Voor 250€ zou je hem nieuw kunnen scoren. (in duitsland)
Maar of die een beetje fatsoenlijk presteerd weet ik niet. Maar het komt wel redelijk dicht in de buurt wat je zou kunnen gebruiken. ;)

Origineel geplaatst door cyan_circle
waarom doe je mee aan de Grote Prijs als je niet weet hoe je live moet optreden?
dat lijkt me het eerste waar je over nadenkt als je meedoet.

maar goed. ik zou gewoon je pc of laptop meenemen met reason. is wel zo eerlijk, want zo heb je het ook gemaakt. om nu nog een heel ander programma uit je hoofd te gaan leren lijkt mij nogal onnodig

Nou de reden waarom ik me heb ingeschreven was omdat ze vroegen naar 3 producties van mij en niet naar een opname van een live-optreden ofzo. dat is trouwens maar 1 reden. ik wou ook weleens uitgebreide feedback krijgen van lui die er verstand van hebben (althans dat vinden ze waarschijnlijk van zichzelf), ben nog niet zo heel lang bezig met muziek maken tis nu echt wel een verslaving geworden en word door dit alleen maar meer aangemoedigd.
en dat ik mn reason met mn laptop ga gebruiken is ook geen twijfel over mogelijk maar je verwacht toch niet dat ik de hele tijd met een muis ga pielen tijdens een optreden. ik bedoel lijkt mij leuk als ik een paar filters en faders via midi kan aansturen. en hoe wil je dan met alleen reason de nummers vloeiend in elkaar laten overlopen?

De quattro had ik ook al iets over gehoord, ga ik ff checken thanx

Laptop met Ableton !
Ik ken reason niet maar volgens mij is dat niet echt een live tool .
Ik heb sinds een paar weken Ableton voor live gigs en het is echt te gek .
Voor dat ik moet optreden prop ik Ableton helemaal vol met loops en ik zie wel wat er gebeurd !
UC-33 midi controller voor de plugz en faders .
Liver kan niet . Behalve echt spelen zonder Sequencer .

Origineel geplaatst door dextah
Laptop met Ableton !
Ik ken reason niet maar volgens mij is dat niet echt een live tool .
Ik heb sinds een paar weken Ableton voor live gigs en het is echt te gek .
Voor dat ik moet optreden prop ik Ableton helemaal vol met loops en ik zie wel wat er gebeurd !
UC-33 midi controller voor de plugz en faders .
Liver kan niet . Behalve echt spelen zonder Sequencer .

dat ik ableton nodig heb ben ik eigenlijk al wel over uit( dat over het vol proppen met loops en kijken wat er gebeurt dan doe je het toch nog best aardig) maar lees net dat ik bij de m-audio ozone geen geluidskaart nodig heb?:stupid begrijp er niks meer van.

Gefeliciteerd gozer!

Hou het op iets wat je kenten waar je je vertrouwd mee voelt on stage! Zo hebbie het gemaakt toch? En als zij het goed vinden is er toch iets van waar?! Staan ze mooi voor lul als jij met je laptoppie aankomt :-)

Zet een coole hoed op en neem twee geile chicks mee om een beetje billen te schudden, let er niemand op je laptop!

zijn die tracks ook ergens te beluisteren??? ben benieuwd!:okdan:

Origineel geplaatst door Arie Safari
Gefeliciteerd gozer!

Hou het op iets wat je kenten waar je je vertrouwd mee voelt on stage! Zo hebbie het gemaakt toch? En als zij het goed vinden is er toch iets van waar?! Staan ze mooi voor lul als jij met je laptoppie aankomt :-)

Zet een coole hoed op en neem twee geile chicks mee om een beetje billen te schudden, let er niemand op je laptop!

thanx vind het eigenlijk ook best wel spannend allemaal, ze vroegen mij echt om een heel uitgebreide technical rider en wie mn crewleden zijn hoe ik het geluid wil enz. Damn!! het enige wat ik eigenlijk nodig heb is een stekkerdoos en voor de crewleden ben ik nog op zoek naar inderdaad twee geile chicks en een transpiratiemanager die mn hoofdzweet in de gaten houd en controleert8)

2justin: nee sorry ik weet niet hoe heb zelf namelijk geen webspace ofzoiets, maar als iemand wat mbtjes kan missen:duivels: .....

Schoot me net te binnen, misschien cool om je beeldscherm met een beamer groot op een scherm achter je te projecteren?! (eventueel met animaties van een beeld-man gemikst)

Dan staan er heel wat knoppendraaiers voor lul als je wint en een beetje jurylid zal denken "als hij met een laptop dat al kan, laten we em die prijs geven dan kan die spullen kopen"

;)

Maak je niet druk, je maakt muziek en bent klaarblijkelijk heel enthousiast, dat is het eerste en in somige gevallen het enige wat je nodig hebt.

Maar die chicks niet vergeten, ik kom kijken :-)

Origineel geplaatst door Microwave D
thanx vind het eigenlijk ook best wel spannend allemaal, ze vroegen mij echt om een heel uitgebreide technical rider en wie mn crewleden zijn hoe ik het geluid wil enz. Damn!! het enige wat ik eigenlijk nodig heb is een stekkerdoos en voor de crewleden ben ik nog op zoek naar inderdaad twee geile chicks en een transpiratiemanager die mn hoofdzweet in de gaten houd en controleert8)

2justin: nee sorry ik weet niet hoe heb zelf namelijk geen webspace ofzoiets, maar als iemand wat mbtjes kan missen:duivels: .....

Wat voor soort style muziek maak je? En mischien kom ik ook wel even kijken.

Ik vind het ook raar dat je niet beter hebt opgelet, je weet dat je GPNV live is, en dat er van je verwacht wordt dat je live optreed.

Van mijn hart met dat ik het jammer vind dat een niet live artiest is doorgegaan terwijl er vele live acts zijn die ook ingeschreven hdden en een afwijziging hebben gekregen.....

Zover ik weet heeft de GPVN dit jaar besloten dat mensen die niet "live" optreden ook een laptopje (mixen van mp3's), een 2 cd spelers met pitch of een set technics mogen gebruiken om hun muziek "live" te laten horen. Dus als je met reason op je laptopje op het podium gaat staan dan zal dat ongetwijfeld geen probleem zijn. Ik zou dan wel alleen net als JXL rare mondbewegingen maken en veel met je armen zwaaien............en anders toch maar 2 blonde mokkels scoren in spannende pakjes !!

Maareh, wat voor stijl muziek maak je.........ik wil je tracks wel effe uploaden als je ze me mailt ;)

Origineel geplaatst door C-Code
Zover ik weet heeft de GPVN dit jaar besloten dat mensen die niet "live" optreden ook een laptopje (mixen van mp3's), een 2 cd spelers met pitch of een set technics mogen gebruiken om hun muziek "live" te laten horen. !

Hadden ze het dan niet beter een DJ contest kunnen noemen? Wat een nepperij !

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik vind het ook raar dat je niet beter hebt opgelet, je weet dat je GPNV live is, en dat er van je verwacht wordt dat je live optreed.

Van mijn hart met dat ik het jammer vind dat een niet live artiest is doorgegaan terwijl er vele live acts zijn die ook ingeschreven hdden en een afwijziging hebben gekregen.....

vind het persoonlijk wel leuk eigenlijk dat vele waarschijnlijk serieuzere acts niet door zijn en ik wel geselecteerd ben met mijn beperkte kennis van zaken. Ik heb in mn inleidende brief naar GPVN hun ook niets voorgelogen en precies verteld waarmee ik het heb gemaakt en dat ze dus niet een spectaculaire live-act moeten verwachten. Eerlijk gezegd zit ik echt te poepen wat betreft die halve finales ik heb niet echt een act en zo goed vind ik mn eigen muziekjes nou ook niet( als ik het vergelijk met andere dingen die ik hier op het forum hoor)

2C-code; ik maak volgens mij een beetje een mix van breakbeat/electro house tja ik weet het eigenlijk niet. maar ik mail je wel een nummertje thanx

Eerlijk gezegd zit ik echt te poepen wat betreft die halve finales ik heb niet echt een act en zo goed vind ik mn eigen muziekjes nou ook niet( als ik het vergelijk met andere dingen die ik hier op het forum hoor)
\

Gewoon schijt aan hebben, wat heb je te verliezen?

Re: Help ben door in de grote prijs van NL

Tot mn grote verbazing ben ik door in de Grote prijs van Nederland.

Hey man! GEFELICITEERD! :biertje: Lekker genieten, zou ik zeggen. Kijk maar wat die halve finale brengt!

(Van live-setups heb ik verder niet zo heel veel verstand....)

Heh, proficiat. Ik hoop trouwens niet dat het al te duur is, maar misschien zou je een 2e computertje mee kunnen nemen en een partner in crime voor wat ge-VJ op een ander systeem. ArKaos is er wel okee in.

je kan reason prima als live-tool gebruiken....alle parameters (inclusief mute en solo knoppen op de mixer ed) zijn nl via midi-CC's en midi-noten en zelfs het toetsenbord aan te sturen....daarmee kan je al een heel eind komen om de boel "live" en dynamisch te maken..... probleem is echter wel dat als je de sequencer van reason gebruikt de boel lineair loopt, maw niet zozeer in patterns.....tenzij je natuurlijk op een geschikt moment de looppunten verplaatst en een ander stukje van je sequence laat loopen...... als je je reason tracks vnl met de matrix patternsequencer en de ingebouwde pattern-sequencer van bv redrum maakt heb je dat lineaire probleem niet..

verder kan je reason en ableton Live via rewire met elkaar verbinden....dat is ERG vet..... zo kan je lineair van Reason en loop-gebaseerd van live met elkaar combineren..... laat bv de basis-tracks in reason lopen, en maak loopjes van de belangrijke onderdelen van je track, die je weer in ableton live kan inladen en naar wens kan laten loopen..... on the fly remixen kan natuurlijk ook..... en ook ableton live snapt midi-controllers voor bv z'n plugins ed.... dus een fijne knoppen/slider midi controller bak is wel essentieel voor je, zodat je de belangrijkste dingen hands-on kan veranderen..... verder kan je je evt. midi-keyboard of het toetsenbord van je laptop ook gebruiken om dingen te solo'en/mute'n.... ik gebruik de toetsen erg vaak om bv van drum-pattern te switchen, en om alle mixer en drum channels mee te muten ... ik heb een standaard template waar ik alle mixer-channels onder de numerieke toetsen heb... dus 1 tm 0 ofzo..en de Q-P rij daaronder doet de mutes van redrum nr 1.......de rij daaronder doet dan weer de patterns van redrum nr 1 etc.

ohja..wat ook erg vet is voor live-dingen is een korg kaos-pad...die kan je bv over de eind mix gooien... zo kan je op 3 verschillende plekken dan de boel live beinvloeden (reason, live en de complete mix) ..... daar moet je echt ver mee kunnen komen, maar ik zou wel behoorlijk vaak gaan oefenen en optredens proberen te regelen van te voren zodat je daar met een beetje ervaring staat....

Olaf

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back