De XL7 van emu is de "groovebox" waar ik mijn zinnen op gezet heb. Nog even sparen of mijn airbase verkopen en het is zover.
Maar de synth in de XL7 is echt goed en vollop bruikbaar. Het is gewoon 100% een proteus engine en nog uitbreidbaar met 3 expansions ook!
Of je deze engine nu in een 19" module koopt of in een tabletop doos met wat "drumpads" en een interne sequencer waardoor het ineens "groovebox" moet heten, dat maakt uiteindelijk toch niet uit voor de bruikbaarheid van de synthengine? Het is mijn mening na een rm1x in bezit gehad te hebben (pokkeding, dat was echt een nutteloze synthengine), een mc303 veel gebruikt te hebben (mijn broertje had er een) en en de rs7000 en verdere mc's van roland gehoord te hebben, dat de XL7 veruit de beste synth engine heeft van alle tafeldoosjes! alleen al die uitbreidbaarheid!waarom zou je dan nog een jv, xv serie willen?!
ik ben trouwens een ervaren (meer dan 12 jaar) synth gebruiker en heb voor 90% alles met echte synths gedaan, met toetsenbord. Ik maak nu bewust de keuze een "groovebox" te kopen omdat het zo lekker handig werkt.je kunt hem zo overal mee naartoe slepen, ermee op de bank zitten en complete nummers mee schrijven, daarna nog ff wat sounds vervangen door wellicht betere uit de overige synths en klaar is kees. en niet meer die rsi muis in mijn klauwen!
ik heb mijn k-station ervoor verkocht en mijn airbase is ook te koop! alhoewel ik die laatste toch echt zal missen vrees ik vanwege de eigenzinnige drumsets.