groovebox-synths zijn nutteloos

groovebox-synths zijn nutteloos

• ja

Stemmen: 13 17,1%
  • nee

Stemmen: 56 73,7%
  • ik weet het niet

Stemmen: 7 9,2%

• Totaal aantal stemmers
    76
Als beginner heb ik veel lol met mijn mc-303. Ik weet ook wel dat er veel makken aan zitten en de MIDI is echt heeeeeeeeeel erg bagger (maar een apparaat extern mee te sequencen en ik kan hem nog steeds niet als slave via de computer gebruiken) maar je kunt er lekker mee jammen en je hebt snel resutaat.

Ik vindt dus dat een groovebox niet slecht is als je begint. Voor gevorderden is dit misschien een andere zaak

Kep nee gestemt, heb er zelf geen een maar wat ik hoor en wat ik zelf heb uitgeprobeert vind ik het maar kut dingen, je kan er niet zo veel mee (voor mij dan) het is wel leuk om mee te kloten maar het is niet zo als een synth dat je je geluid in 1000 verschillende richtingen kan opsturen, maar ja het is en blijft een mening.

De XL7 van emu is de "groovebox" waar ik mijn zinnen op gezet heb. Nog even sparen of mijn airbase verkopen en het is zover.

Maar de synth in de XL7 is echt goed en vollop bruikbaar. Het is gewoon 100% een proteus engine en nog uitbreidbaar met 3 expansions ook!

Of je deze engine nu in een 19" module koopt of in een tabletop doos met wat "drumpads" en een interne sequencer waardoor het ineens "groovebox" moet heten, dat maakt uiteindelijk toch niet uit voor de bruikbaarheid van de synthengine? Het is mijn mening na een rm1x in bezit gehad te hebben (pokkeding, dat was echt een nutteloze synthengine), een mc303 veel gebruikt te hebben (mijn broertje had er een) en en de rs7000 en verdere mc's van roland gehoord te hebben, dat de XL7 veruit de beste synth engine heeft van alle tafeldoosjes! alleen al die uitbreidbaarheid!waarom zou je dan nog een jv, xv serie willen?!

ik ben trouwens een ervaren (meer dan 12 jaar) synth gebruiker en heb voor 90% alles met echte synths gedaan, met toetsenbord. Ik maak nu bewust de keuze een "groovebox" te kopen omdat het zo lekker handig werkt.je kunt hem zo overal mee naartoe slepen, ermee op de bank zitten en complete nummers mee schrijven, daarna nog ff wat sounds vervangen door wellicht betere uit de overige synths en klaar is kees. en niet meer die rsi muis in mijn klauwen!

ik heb mijn k-station ervoor verkocht en mijn airbase is ook te koop! alhoewel ik die laatste toch echt zal missen vrees ik vanwege de eigenzinnige drumsets.

Je bent em vergeten te melden in je gearlijst. Of wilde je daar alleen echte synts vermelden :D

Origineel geplaatst door renehelmig
Als beginner heb ik veel lol met mijn mc-303. Ik weet ook wel dat er veel makken aan zitten en de MIDI is echt heeeeeeeeeel erg bagger (maar een apparaat extern mee te sequencen en ik kan hem nog steeds niet als slave via de computer gebruiken) maar je kunt er lekker mee jammen en je hebt snel resutaat.

Ik vindt dus dat een groovebox niet slecht is als je begint. Voor gevorderden is dit misschien een andere zaak
:

Origineel geplaatst door Bass
Als je echt muziek KAN maken gebruik je hem,
als je geen muziek kan maken draai je aan 2 knopjes en dan houdt het op..

dit is wel heel makkelijk gesteld. als je geen muziek kan maken, dan gebruik je presets. die zitten in grooveboxes, en die zitten in 'echte' synths. of je gebruikt acid met z'n meegeleverde loops.

ikzelf heb een rm1x. die wordt ook als groovebox gezien door velen. kan ik daarom geen muziek maken?

Kijk eens naar het plaatje van mijn groovesynth JX-305 !!!!!!!!!!!!

Zou die Nutteloos zijn ???????????????

Wat een Nutteloze stelling !!!!!!!!!!!!!

:gaap:

Back