Focusrite 2i2??

daviscup

Ingeburgerd
Ik sta op het punt om een Focusrite 2i2 aan te schaffen, ik zal het alleen gebruiken om hem tussen mijn laptop en de 2 krk vxt8 monitors te zetten, om zo gewoon naar muziek te gaan luisteren, ik wil graag weten of dit niet zonde is van het geld om het alleen daarvoor te gebruiken.
Aangezien rjshop mij net vertelde dat het geluid niet beter word, maar dat het puur om een betere aansluiting gaat (stabieler en volumeregeling op afstand) klopt dat?

Waarom zou je sowieso monitoren gebruiken om gewoon muziek te luisteren? Er zijn wel monitoren (en ook thuisgebruik speakers) die een middenweg bieden tussen eerlijk/droog en gekleurd geluid, maar zover mijn kennis gaat zijn KRK's dat niet.

Een geluidskaart voor mensen die bezig zijn in de muziekindustrie zal het geluid alleen maar nog eerlijker, dus lelijker maken en ook nog eens meer vermoeiend om naar te luisteren.

Dus tenzij jij iemand bent die alleen maar goed afgewerkte nummers luistert, raad ik het je niet aan.

Ik weet ook niet waarom je keus valt op spul bedoeld voor mensen die met muziek bezig zijn. Een alternatief noemen gaat dus moeilijk voor mij, omdat je wensen mij niet zo duidelijk zijn

Ik heb deze interface ook gehad, prima ding.
Veel waar voor je geld, in die prijs klasse zul je niet snel iets anders vinden dat beter is.

Hoi Squeekz,
Welke monitoren hebben volgens jouw wel dat geluid? ik kan mijn set ook zonder er geld bij te leggen inruilen voor een nieuwe set Event 20/20 V3, ken je die set? wat zou jij anders aanraden? een pioneer sdj-08? ik luister dus alleen maar muziek via laptop en ik dj thuis als hobby, daar is de set du voor bedoeld, ik hoor het graag van je hoor!

Hoi Synthkey, Hoe gebruikte jij de 2i2 precies? ik wil gewoon heel graag weten of het voor mijn situatie niet weggeooid geld is of wel? kun je mij je bevindingen vertellen, bijvoorbeeld over geluidskwaliteit, volumepower etc..

Hoi Synthkey, Hoe gebruikte jij de 2i2 precies? ik wil gewoon heel graag weten of het voor mijn situatie niet weggeooid geld is of wel? kun je mij je bevindingen vertellen, bijvoorbeeld over geluidskwaliteit, volumepower etc..

Volumepower, geluidskwaliteit enzovoort was helemaal prima. Ik gebruikte hem in 'live situaties'.
Het werkte gewoon goed in de praktijk voor mij, ben geen technisch iemand maar meer van de praktijk.

:okdan:

Waarom zou je sowieso monitoren gebruiken om gewoon muziek te luisteren? Er zijn wel monitoren (en ook thuisgebruik speakers) die een middenweg bieden tussen eerlijk/droog en gekleurd geluid, maar zover mijn kennis gaat zijn KRK's dat niet.

Een geluidskaart voor mensen die bezig zijn in de muziekindustrie zal het geluid alleen maar nog eerlijker, dus lelijker maken en ook nog eens meer vermoeiend om naar te luisteren.

Dus tenzij jij iemand bent die alleen maar goed afgewerkte nummers luistert, raad ik het je niet aan.

Ik weet ook niet waarom je keus valt op spul bedoeld voor mensen die met muziek bezig zijn. Een alternatief noemen gaat dus moeilijk voor mij, omdat je wensen mij niet zo duidelijk zijn

Wat een onzin staat hierboven zeg!!

Waarom zou je met een setje krk VXT8 en die geluidskaart niet naar muziek kunnen luisteren?
Waarom zou dit vermoeiend zijn?
Waarom zou je alleen maar naar goed afgewerkte nummers kunnen luisteren met dat setje?

Je slaat imo met je post de plank compleet mis.

@ TS
Als jij al een setje krk VXT's hebt en je koopt daarbij een simpele geluidskaart dan kan je daar prima muziek mee luisteren zonder problemen.

Ik heb voor de rest ook geen andere elektronishe apparaten staan wat kan zorgen voor storingen en mijn kabels zijn beide ongeveer maar 4 meter, dan kan ik dus volgens mij ook wel een interface met ongebalanceerde outputs gebruiken, zoals de audio2 dj van native, toch? of zijn er nog leukere en goedkopere oplossingen? let wel moet draaien op windows7 64bit met usb 2.0 :)

Waarom zou je met een setje krk VXT8 en die geluidskaart niet naar muziek kunnen luisteren?
Waarom zou je alleen maar naar goed afgewerkte nummers kunnen luisteren met dat setje?

@ TS
Als jij al een setje krk VXT's hebt en je koopt daarbij een simpele geluidskaart dan kan je daar prima muziek mee luisteren zonder problemen.

Opzich klopt het dat monitoren gemaakt zijn om zo ongekleurd mogelijk geluid te geven. Dat is juist het essentieele verschil t.o.v. HiFi speakers. Het geluid kan dus op een monitor niet zo lekker klinken voor je gehoor, maar op een willekeurige hifi set wel heel lekker.

Ik denk dat monitoren die muziek goed weergeven (goed in die zin: lekker voor het gehoor) geen goede monitoren zijn of in elk geval minder goed, want ze doen iets waarvoor ze in essentie niet gemaakt zijn. Ga je dus mixen op dit soort setjes dan is je geluid al bij voorbaat gekleurd en ga je verkeerde keuzes maken.

Of de krk's tot het segment van de echt serieuze monitoren behoren weet ik niet (ik denk het niet, ik vermoed nog steeds budget klasse) en grote kans dat ze zich dus meer gdragen als een hifi set. In dat geval kan ik me voorstellen dat ze gebruikt worden om gewoon muziek te luisteren.

Paul

@ TS

De vraag is, heeft hij een dergelijk geluidskaart nodig voor zijn doel. Begrijpend lezen leer je op de basisschool hoor hey.

Dat je het antwoord op die drie vragen niet weet is vreemd aangezien je al best wel lang op SF zit en zelf ook tracks post.

Nog beter, ik ga mezelf niet eens verdedigen hier.

Ik was al in niet zo'n goede bui.......

De vraag is, heeft hij een dergelijk geluidskaart nodig voor zijn doel. Begrijpend lezen leer je op de basisschool hoor hey.

Dat je het antwoord op die drie vragen niet weet is vreemd aangezien je al best wel lang op SF zit en zelf ook tracks post.

Nog beter, ik ga mezelf niet eens verdedigen hier.

Ik was al in niet zo'n goede bui.......

Het kan aan mij liggen hoor, ik ben een totale rookie op dit gebied, ik weet ook totaal niets van hardware of muziek af. Ik maak muziek met mn snikkel en luister alles af op een setje jamo's van de kringloop.

Over begrijpend lezen gesproken, TS vraagt of hij voldoende heeft aan die geluidskaart waarop jij begint over zijn speakers en daar een heleboel bla bla over schrijft wat imo onzin is.

Dus nogmaals @ TS
Ja, als jij een geluidskaart nodig hebt om je speakers op aan te sluiten is dat een prima ding, klein portable en niet al te duur. Je kan er eventueel in de toekomst een microfoon op aansluiten of een anderd apparaat om dingen te samplen (je wilt DJ-en, altijd handig om die optie te hebben..)
Lijkt me trouwens wel handig voor DJen dat je hoort wat er precies gebeurd.

Oja, wilt TS meer/minder HF of LF, draai dan even aan de achterkant aan die knoppen totdat je het gewenste resultaat hebt bereikt voor je ruimte.

Lekker dan, ik heb nog geen 1 antwoord op 1 van mijn vragen gehad :(

Sorry daarvoor!

Het is me nog steeds niet duidelijk wat je precies wilt? Mis je iets? Wil je een betere workflow? Wil je het anders?

Je wilt een geluidskaart aanschaffen die is gemaakt voor muziekmakers en dergelijke. Je hebt een setje KRK's, die nu nog niet 'optimaal' benut worden. Met een geluidskaart zoals de 2i2 erbij heb je inprincipe een set up ingericht voor muziek maken. De vraag is echter, wil jij je bezig houden met het maken van hoogwaardig muziek of zoek je een tussenoplossing tussen hobby en semi-pro? Of geen van beiden? Wat wil je met je dj gear doen?

Met een setup zoals de 2i2 + KRK's staat luisterplezier niet bovenaan. Als je wel luisterplezier wilt kan je liever iets zoeken in de entertainment hoek, want een set KRK's heb je al en een goeie toevoeging kan alsnog aangenaam klinken.

haha!! ik was net aan het draaien en vind het hoog te echt te pijnlijk van de vxt8 tijdens het draaien, en dan heb ik de monitor al op zijgaran lagste stand staan van de hf.
Ik wil denk ik toch liever een set die gewoon lekker klinkt, zonder een pijnlijk hoog, maar moet wel punch in het laag hebben, wat raden jullie dan aan?
En wie heeft er eventueel interesse in vxt8 met nog garantie tot jan 2013?

als ik via de laptop de vxt8 direct aansluit dan vind ik ze prettiger klinken dan wanneer ik ze gebalanceerd aansluit via de kontrol s4 midicontroller, dat zegt genoeg denk ik, dan klinkt alles veel harder.

De Scarlett 2i2 is echt een prima externe geluidskaart voor de prijs. Enige waar ik niet zo over te spreken ben is de output van de hoofdtelefoonaansluiting bij het gebruik van de direct monitoring functie. Het geluid is te zacht en de dynamiek van het geluid is compleet weg. Dus, met een audiobron als input en dat via direct monitoring afluisteren op de hoofdtelefoon. Maar wanneer je het geluid via de computer laat lopen en dan afluistert via diezelfde hoofdtelefoonaansluiting (input > 2i2 > computer > hoofdtelefoon) klinkt het opeens wèl erg hard en goed allemaal. Via een paar actieve monitors zul je hier denk ik geen last van hebben. Moet ik wel bij vermelden dat ik een Sennheiser HD 595 heb en die heeft wel wat output nodig om goed te kunnen functioneren. Met een simpel dingetje heb je hier minder last van denk ik.

Ook als je bijvoorbeeld audio afspeelt via de computer dan klinkt het allemaal net wat beter dan bijvoorbeeld een onboard oplossing (bijvoorbeeld de chip op mijn Asus P6T Deluxe). Ik hoor duidelijk meer bereik qua geluid: het klinkt breder en alle tonen zijn beter hoorbaar. Het is allemaal niet meer zo op elkaar gepropt.

Voor opnames mee te maken is dit echt een heel fijn apparaat. De microfoon input schijnt ook goed te zijn, maar die heb ik nog niet geprobeerd. Eventueel kun je ook een hoofdtelefoonversterker gebruiken als je persé een flinke hoofdtelefoon wilt aansturen.

Kunnen jullie me dit uitleggen (misschien zit ik er naast) maar als ik de vxt8 heb aangesloten op de kontrol s4 die een audio4dj interface van binnen heeft, dan vind ik alles veel te hard in het hoog, ondanks de EQ aanpassingen.
Kan ik het dan niet beter ongebalanceerd aansluiten met een jack 3.5mm? en als ik gewoon naar muziek luister direct via de laptop naar de vxt8 en ik zet er dan een focusrite 2i2 tussen, zal dan niet precies hetzelfde gaan gebeuren? met andere woorden: word het hoog dan niet nog harder? oj juist warmer?
Misschien de hele set ermaar uitgooien en kijken voor een ander soort speakers, zit dan te denken aan een blue sky mediadesk 2.1 ofzo...

Ik denk dat monitoren die muziek goed weergeven (goed in die zin: lekker voor het gehoor) geen goede monitoren zijn of in elk geval minder goed, want ze doen iets waarvoor ze in essentie niet gemaakt zijn

Wat een onzin. Totale onzin zelfs. Goede speakers zijn goede speakers en dus ook goede monitors. Alle -goede- monitors die ik gehoord heb (en geloof me dat zijn er een hoop), klonk -goede gemixte- muziek goed op.

Back