Focusrite 2i2??

Wat een onzin. Totale onzin zelfs. Goede speakers zijn goede speakers en dus ook goede monitors. Alle -goede- monitors die ik gehoord heb (en geloof me dat zijn er een hoop), klonk -goede gemixte- muziek goed op.

Ok dat geloof ik dan, want ik heb niet zoveel ervaring met verschillende sets.

Ik redeneerde een monitor wordt gemaakt om "vlak" te klinken, dus geen kleuring om te voorkomen dat je die gaat aanbrengen of weghalen waardoor het niet meer goed klinkt op een andere set.

Maar dat is blijkbaar geen goede redenering.

Paul

Net advies gehad van RJShop.nl, en die zegt in mijn geval (dj'en thuis en muziek luisteren) er maar 1 hele mooie set is die daar echt top voor is en dat is de Event 20/20 V3!!

Ok, dus Rjshop weet waar dus waar ze over praten? dat zou fijn zijn.
Vind de event 20/20 vx stiekem wel heel mooi en hij heeft ook nog eens techniek van de event opals erin zitten :)

Beetje jammer dat je zo flauw doet (alweer) als je geen mensen wilt helpen met hun vragen, waarom reageer je dan?

Mss idd beetje flauw, sorry. Maar heb ook niet echt het idee dat je geholpen wilt worden. Als ik je eerdere topic lees heb je nog geen 10 dagen geleden de VXT8's gekocht, na een eerder advies traject. Het belangrijkste advies, (ga eerst eens goed luisteren), heb je daarbij geloof ik juist niet opgevolgd. Ik vind het verbazingwekkend dat je zo snel alweer wat anders wilt. Ga eerst eens aan de slag met wat je hebt, probeer je spullen te leren kennen. Dat is mn enige advies. Succes met je zoektocht.
(En ik zal niet meer reageren hoor)

ik ga er nie mee aan de slag, want ik produceer niet. het moet gewoon lekker klinken om zo lang te kunnen luisteren. en nu niet weer aankomen met: waarom dan monitors? want dat wil ik gewoon.

ik ga er nie mee aan de slag, want ik produceer niet. het moet gewoon lekker klinken om zo lang te kunnen luisteren. en nu niet weer aankomen met: waarom dan monitors? want dat wil ik gewoon.

Dat was ik. Ik sta nooit vooraan in de rij om mensen die om hulp vragen, ondanks hun gebrek aan kennis of iets dergelijks, af te katten, maar daar heb ik nu wel sterk de neiging toe.

Je bent erg onduidelijk. Geeft geen antwoorden op vragen. Je weet niet waarom wel of waarom niet en je hebt daarbij ook nog geen redenen voor.

Dus mijn korte en laatste advies is; koop die 2i2 en experimenteer dan uitgebreid met verschillende set-ups (dus ook een 2i2 met een willekeurig 2.1 set voor entertainment) zodat je daarna weet waar je het moet zoeken.

Alstublieft en tot ziens :okdan:

Antwoord op je vraag: Focusrite heeft prima kwaliteit audiokaarten en vooral microfoon voorversterkers. Ik denk dat je zeker een goed geluidskaartje koopt met de focusrite, maar voor jou doeleinden zou dit, zoals Champ al aangeeft, goedkoper kunnen.

Met de KRK VXT serie is niets mis. Prima speakers! Echter een andere geluidskaart zou in principe niet een andere verdeling in het hoog moeten geven. Waar het wel aan kan liggen is de instellingen van je audio driver (Dithering etc.)..

Hoop dat je vraag een beetje beantwoord is!

Ik denk ook dat je je teveel laat wijs maken door andere. (hebben we allemaal last van gehad in het begin en we hitsen mekaar nog steeds zo nu en dan op)

Wat je niet moet vergeten... Hoe het bij de buurman klinkt is nooit hetzelfde als op jou kamer.
Tenzij dit exact dezelfde kamer is en je de speakers op exact dezelfde plek neerzet.

Kortom je kan hele dure speakers aanschaffen maar als je akoestiek niet op orde is haal je er nooit uit wat de fabrikant in gedachte had.
Dit zou standaard bij elke winkel in het verkoop/advies praatje moeten zitten.

Verkoop/advies praatje van Realtraps is wel leuk.

http://vimeo.com/2117553

Die Focusrite is een prima interface voor wat je ervoor betaalt. Ik denk dat je qua geluidskwaliteit bij het afspelen van muziek niet zo heel veel verschil zal horen met je Kontrol S4. Misschien als je alleen muziek wilt afspelen kan je ook nog wel een interface zoeken van een paar tientjes minder dan de 2i2, zonder pre-amp e.d. erin, die gebruik je tenslotte alleen voor opnames.

Of je de KRK's fijn vindt klinken of niet zal je zelf moeten beslissen. Als de afstellingsmogelijkheden op de KRK's zelf niet voldoende zijn kan je er een (software) equalizer tussen zetten om het hoog zo af te regelen dat je het fijn vind klinken.
Ik zou niet direct 'blind' op advies van een winkel een set Events kopen, want misschien klinken die als je thuis bent ook niet zoals je had gehoopt en dan ben je nog niets opgeschoten.
Ik zou sowieso niet direct andere monitoren aanschaffen. Ga je toch iets aanschaffen dan zou ik in ieder geval een middagje (of misschien wel twee) bij een winkel een aantal sets gaan beluisteren (en hou er daarbij rekening mee dat ze thuisgekomen altijd toch net weer anders klinken omdat de ruimte anders is). Tevens zou ik als het echt om muziek luisteren gaat en je toch iets nieuws wilt kopen een goede versterker en hifi-speakers overwegen.

Tevens zou ik als het echt om muziek luisteren gaat en je toch iets nieuws wilt kopen een goede versterker en hifi-speakers overwegen.

...en nu niet weer aankomen met: waarom dan monitors? want dat wil ik gewoon.

Flying Panther: svp geen gevoelige discussie oprakelen. Daar is TS niet van gediend. ;)

Wat voor equalizer zou je er dan tussen kunnen zetten, hoe werkt dat precies?
Thx voor alle reacties trouwens :)

Van hardwarematige equalizers heb ik niet zoveel kaas gegeten, maar er zijn mogelijkheden genoeg (die vaak ook al snel erg prijzig worden en voor wat je nu wilt gaan doen waarschijnlijk veels te veel kunnen). Voordat je daaraan begint zou ik eerst naar de equalizer kijken in de software die je gebruikt om de muziek af te spelen. Ik zou het niet te extreem maken, want dat klinkt niet altijd even goed, maar een beetje erbij of eraf en dan kijken of je het fijner vindt klinken.

Back