Macbook Intel Core 2 Duo 2.6GHz doet wat ik wil?

emielow

Ingeburgerd
Wegens beperkt budget en een Dell die er mee opgehouden is (en ik graag de overstap naar een Apple laptop maak) zoek in een tweedehands Macbookpro. Ik heb onderstaand type op het oog:

Macbook 4.1 (2008 ) Intel Core 2 Duo 2.6GHz, 4GB werkgeheugen, L2 cache 6MB

Nu vraag ik mij af, of dit apparaat het volgende trekt: +/- 16 tracks audio + een zoot plugins/effecten en een paar midi tracks. Of gaat dit niet werken? Ik neem op middels een Mackie Onyx 1220 via firewire, max 8 tracks tegelijk. Ik ben benieuwd of iemand met dit systeem werkt,

Alvast bedankt

Wegens beperkt budget en een Dell die er mee opgehouden is (en ik graag de overstap naar een Apple laptop maak) zoek in een tweedehands Macbookpro. Ik heb onderstaand type op het oog:

Macbook 4.1 (2008 ) Intel Core 2 Duo 2.6GHz, 4GB werkgeheugen, L2 cache 6MB

Nu vraag ik mij af, of dit apparaat het volgende trekt: +/- 16 tracks audio + een zoot plugins/effecten en een paar midi tracks. Of gaat dit niet werken? Ik neem op middels een Mackie Onyx 1220 via firewire, max 8 tracks tegelijk. Ik ben benieuwd of iemand met dit systeem werkt,

Alvast bedankt

Ik hoor liever wat je voor die MBP denkt te betalen. "een zoot plugins/effecten" is niks zeggend.
Een meer dan 4 jaar ouwe laptop kopen lijkt me niet de slimste optie maar goed.

ze gaan rond de 500euro met een beetje mazzel,

wat lijkt je slimmer?

Ik weet niet hoever je budget rijkt, of je iemand bent die kan sparen, wat de toekomst plannen zijn.

Kan het 2008 model Mountain Lion draaien?

Een SSD als externe HD, omdat de intere schijf het niet trekt? Is het niet zo dat een externe schijf via USB sowieso trager is?

Een SSD als externe HD, omdat de intere schijf het niet trekt? Is het niet zo dat een externe schijf via USB sowieso trager is?

Nee intern en vervangen met de superdrive (dan heb je 2 hardeschijven in je laptop)

ok thanks!

voor dat geld heb je ook een nieuwe macmini, is dat dan misschien slimmer? (ik weet het is geen laptop, maar schermen etc. heb ik wel )

2,3-GHz : 500-GB
2,3-GHz dual-core Intel Core i5
2 GB geheugen
500-GB harde schijf1
Intel HD Graphics 3000 grafische processor
OS X Mountain Lion
Op voorraad
Gratis geleverd
€ 599,00

ok thanks!

voor dat geld heb je ook een nieuwe macmini, is dat dan misschien slimmer? (ik weet het is geen laptop, maar schermen etc. heb ik wel )

2,3-GHz : 500-GB
2,3-GHz dual-core Intel Core i5
2 GB geheugen
500-GB harde schijf1
Intel HD Graphics 3000 grafische processor
OS X Mountain Lion
Op voorraad
Gratis geleverd
€ 599,00

Nee dan zou ik nog even wachten. De laatste update van de Mini was in juli 2011.
Wanneer de nieuwe modellen uitkomen blijft gokken al verwacht ik ze nog wel dit jaar leverbaar. (blijft gokken)

ok thanks, misschien domme vraag, maar kun je heir wel twee beeldschermen op aansluiten (hdmi naar 2x dvi oid?)

ok thanks, misschien domme vraag, maar kun je heir wel twee beeldschermen op aansluiten (hdmi naar 2x dvi oid?)

Bedoel je doormiddel van een splitter?
Alle nieuwe Mac's van Apple hebben tegenwoordig Thunderbolt. Thunderbolt kun je doorlussen.

thunderbolt zit idd op de macmini, ok dus daar hang ik dan twee schermen aan. Ok bedankt voor nu, eerst maar eens denken wat het meest handig is, tweehands laptop of nieuwe macmini...

Bedoel je doormiddel van een splitter?
Alle nieuwe Mac's van Apple hebben tegenwoordig Thunderbolt. Thunderbolt kun je doorlussen.

Thunderbolt is sowieso backwards compatible met mini displayport (alleen kun je daarna niet meer doorlussen). Dus je hoeft ook niet een duur thunderbolt-scherm of -adapter te kopen.

Dat volg ik niet helemaal, betekent dit dat ik er gewoon twee DVI beeldschermen achter kan hangen dmv een adapter thunderbolt naar 2x DVI ?

Er zit sowieso al een hdmi (en dus dvi) uitgang op. Voor het tweede scherm zou je gewoon een mini displayport naar dvi adapter (goedkoop) kunnen gebruiken. Thunderbolt adapters zijn duur, maar wat ik wilde zeggen was dat je die dus niet nodig hebt.

Back