ik heb weer 6 snaren

ik verwacht na een paar maten dat Iggy Pop invalt met zijn zang!

"now I wanna be your dog!" }:|

mooie vintage maar heldere vette klank! hoe heb je dat allemaal gedaan?
is het echte drums? welke-pre amps ,mics, enzovoort. ik wil alles weten ! (dit is min of meer de klank waar ik naar op zoek ben)

ik verwacht na een paar maten dat Iggy Pop invalt met zijn zang!

"now I wanna be your dog!" }:|

mooie vintage maar heldere vette klank! hoe heb je dat allemaal gedaan?
is het echte drums? welke-pre amps ,mics, enzovoort. ik wil alles weten ! (dit is min of meer de klank waar ik naar op zoek ben)

THNX! ik heb amplitube 3 aangeschaft.... iig veel spring reverb drop! en niet teveel distortion...(en zoeken naar de sweet spot) dus tjah eigenlijk geen mics etc... ook een hele crappie mixer met veel ruis.. mischien is dat t...?de drumms is eigenlijk een geknipte beat die ik in fxpansion geist heb opgeknipt... eigenlijk meer om maat te houden...eigenlijk ook meer een opzetje om mensen te laten horen om band mee te beginnen...

leuk te horen dat je je gitaar weer eens tevoorschijn tovert.

Ik had op mijn werk het bericht gezien maar kon het niet beluister, vreemd genoeg had ik deze sound wel verwacht.

De gitaarsound ben ik niet kapot van, heb het niet zo op amp simulaties, ben er nu wel mee aan het experimenteren maar toch klinkt een echte amp vaak lekkerder.
Vraag me af hoe het klinkt in combinatie.

In iedergeval lekker bezig, hoop hier meer van te gaan horen.:mega:

Dit klinkt lekker! Die sound doet me denken al "yo la tengo".. wat dan weer zwaar beïnvloed is door de velvet underground...

Ben benieuwd wat je er nog mee gaat doen! :P

de drumms is eigenlijk een geknipte beat die ik in fxpansion geist heb opgeknipt... eigenlijk meer om maat te houden...eigenlijk ook meer een opzetje om mensen te laten horen om band mee te beginnen...

Deze drums passen er perfect bij!

Ik vind de guitar sound niet heel mooi, maar het past wel goed bij de drums. Het klinkt zeker okay, als je hem uitwerkt met wat keyboards en bass er in zal het een goede song kunnen worden!

Ik hou van dit sfeertje:)
Well done dus.

Toevallig vind ik het gitaargeluid juist erg mooi.
Is dit een mazzel?

Het is te horen dat de gitaar direct in de mixer/geluidskaart is geprikt.
Ik meen iig te het snerpende hoog te horen wat meestal erg irritant klinkt als gitaren direct in een mixer/geluidskaart worden geprikt. Waarschijnlijk heb je hiervoor gecompenseerd met software.
Dit pakt het wat mij betreft erg goed uit.

Ik moet denken aan bands als: Sonic Youth, Godspeed You! Black Emperor, Psychic Ills..etc..vette shit;)

vette track voor een skatefilm :)

Ik vind hem erg leuk! Een beetje Nirvana meets Iggy inderdaad...

Het enige punt van kritiek: de gitaren te veel naar links gepanned vind ik niet helemaal lekker... Een zanger met een donkere-ruige stem mag hier best komen.

die heen en weer pan gitaar vink nie zo lekker
mis een beetej bas
en variatie in t geheel en de beat
maar dat komt dus begrijp ik
ben benieuwd :)

ik mis gewoon rust....dat er niks is...geen geluid....even niks...gewoon rust en stilte!
He
Le
Maal

Niks!..............................

Het enige punt van kritiek: de gitaren te veel naar links gepanned vind ik niet helemaal lekker...
hij gaat zelfs van links naar rechts naar links enz... opzich niet heel veel mis mee maar het gaat wel de hele track zo door, na de break had misschien een mooie verdubbeling en grotesquerderederde sound kunnen komen maar enfin, het kabbelt iig lekker weg als achtergrond/intermezzo trekkie... k'vinnum leuk... dus...

Back