hardware synths voor trance

Ruben13

Stamgast
welke hardware synths zijn er goed geschikt voor trance muziek? op de access virus versies na.

Tja welke niet?

Ik zou de Andromeda A6 halen en een SE-1x voor de bass. Maar je zei ook niet wat het mag kosten he.

en welke hiervan zijn te besturen met een plugin? (zoals de virus ti bijv)

Iedereen gaat je zeggen dat alle synths geschikt zijn voor Trance, maar wellicht helpt onderstaande suggesties een beetje. Ze zijn i.i.g. te besturen via software
  • Roland GAIA SH-01
  • Novation UltraNova
  • Novation MiniNova
  • ...

Iets van supersaw/hypersaw mogelijkheden lijkt me toch wel handig voor trance, dus minder dan 2 oscillatoren met zaagtand lijkt me af te vallen in een VA synth. Op die limiet na zal inderdaad zowat alles wel kunnen.

Vergeet ook de Yamaha CS6X/S30/S80 reeks niet. Als je hoort wat JayB daarmee doet... Met een AN1X zal je ook een heel eind komen denk ik.

Maar Virussen en JP8000's zijn natuurlijk wel de evidente kandidaten.

Ik vind de vraag wel erg summier... vraag had b.v. moeten zijn:

Welke synth is met een plugin te besturen in een DAW en heeft de supersaw sound voor Trance. En dan liefst nog iets erbij van ik heb al heel veel gegoogled maar kan de info zelf helaas niet vinden.

Maar goed, niet te zuur.... Roland SH-201 heeft volgens mij een plug in om te besturen, en de Dave Smith Mopho ook.

Back