Muziek en kleuren

als het hele nummer ook maar een fractie lager zou zijn gestemd had je een andere kleur gehoord? 8D

Yep. Zet hem een octaaf lager en het wordt een andere kleur. Madonna's laatste uitvoering van Ray of Light (live) was in twee octaven naar beneden aangepast, het ging dus van een briljante groen (bijna geel ook) tot een donkere vieze bruin en zelf lelijk, bijna kleurloos.

Met beats en percussie zie ik geen kleuren.

MusicTheory_rainbow.jpg

krijg nou tieten,

in google chrome heb je een addon die heet color piano theory.

C is rood G is Blauw ed....

Grappig. Voor mij C is ook soms rood maar alleen in combinatie met ander akkoorden. Anders is het oranje en blauw tegelijk.

Ja ja, zo kan ik eindeloos gaan...

Bij mij gaan noten niet in kleuren, wel timbres (klankkleur) en akkoorden in mindere mate.

Lage noten zijn wel donkerder en hoge noten lichter, maar meer ook nie.

Bij mij gaan noten niet in kleuren, wel timbres (klankkleur) en akkoorden in mindere mate.

Lage noten zijn wel donkerder en hoge noten lichter, maar meer ook nie.

Yep. Baslijn in rood is dan donkerrood. Ik heb dus een nummer met iemand anders gedaan die mooi "rood en zwart" is, een heerlijk underground plaatje 8~

Deze even omhoog gooien: Ik ben nu een vrije atonale compositie aan het oefenen (voordat ik dat begon heb ik een aantal moderne klassieke stukken beluisterd), en ik moet zeggen dat het "poli-chromatisme" leidt tot witte-of grijze muziek. Best toevallig: als je een licht door een prisma laat reflecteren (witte licht dus) krijg je het kleuren spectrum.

Omdat de atonale muziek geen dominante grondtoon heeft, zeg maar alle tonen hebben de "voorrang", zie ik geen kleuren.

Nogmaals best handig dit... Misschien moet ik toch een boek over schrijven...

Back