Hoi, tenzij iemand met de gouden tip komt, zeg ik dat het best veel werk gaat worden.. niet eenvoudig.. denk zelfs meerdere (oude) samplers en/of meerdere patches op 1 sampler, waarbij elke patch zijn eigen Velocity-range al afgebakend heeft ; het DAW pakket wat je gebruikt zal op e.o.a. manier aan de hand van velocity en note-off moeten schipperen tussen midi-kanalen.. geen idee hoe je dat doet in Cubase.
Nogmaals, zoeken van een goede tutorial van Steinberg over hun eigen product, is geen eenvoudige opgave. Wat jij wil heb ik tijd terug ook zitten proberen, zonder succes > heb nu een Z8, dat zegt genoeg
Die akai's gaan gemiddeld tussen 300 - 800 afhankelijk van de opties (HD, sample lib's, usb-option)
Best redelijk gezien de capaciteit, alhoewel sommigen zweren bij bijv. software Kontakt, de hardware sampler zouden zij nog niet willen voor 2 tientjes bij wijze van.
Opzich terecht, Kontakt kan zo'n beetje alles geloof ik. Ik heb bewust voor stabiel en mobiel gekozen, dus hw sampler.
Weet wel van die heftige sample-paketten, van die orkest dingen, daar zit vaak een stukje software bij die dit allemaal al afvangt, het random en round-robin.. mja hebben we alleen niks aan
Hoop dat er iemand nog een goed idee heeft, ben zelf ook erg benieuwd.