welke hardware sampler met multivelo en roundrobin en random

uhh nou nee.

The modern use of the term dates from the 17th Century French ruban rond (round ribbon).[3][4] This described the practice of signatories to petitions against authority (usually Government officials petitioning the Crown) appending their names on a document in a non-hierarchical circle or ribbon pattern (and so disguising the order in which they have signed) so that none may be identified as a ringleader.
This practice was adopted by sailors petitioning officers in the Royal Navy (first recorded 1731).

:D

maar roundrobin is dus wel de betere eenduidige benaming. zoals in de SFZ standaard is opgenomen.

anders heet het sample cycle of sample sequence of.... nou ja .....

na zoeken en zoeken heb ik het antwoord gevonden op mijn vraag.

als je moelijk wilt doen neem je een hardware sampler.

houd je van makkelijk dan kun je Poise (vst) gebruiken en ben je een reason gebruiken dan heeft Kong (bijna) alles in huis wat je nodig hebt.

Kong kan multi velocity samples en roundrobin doen.

laad bv 25 909 kick drums in via de MICRO sampler module en zet round robin aan. niet meer te onderscheiden van een echte 909.

random kan niet direct met kong dan zul je truuken moeten uithalen met een cv control patch met velocity layers......

ik zie dus af van een hardware sampler omdat het zonde van mijn geld is en dat alle samplers gewoon achter lopen op software.:mega:

Tja wat had je dan verwacht?

Hardware samplers zijn alleen nog interessant vind ik als ze een specifieke sound hebben..

Gebruiksongemak, interface
Oude opslagformaten
Korte filemamen
Weinig mogelijkheden..

Pff, wat een gedoe.. :doei:

Kolder eigenlijk de prijzen vroeger voor die dingen..

Hardware samplers zijn alleen nog interessant vind ik als ze een specifieke sound hebben..

Gebruiksongemak, interface
Oude opslagformaten
Korte filemamen
Weinig mogelijkheden..

Pff, wat een gedoe.. :doei:

Ik wil wel even zeggen dat je nu argumenten aanhaalt die voornamelijk gelden voor de oude scsi samplers. Oude opslagformaten en korte filenames is natuurlijk ook bij hw samplers al zeker 15 jaar niet meer aan de orde.

Dat wil niet zeggen dat ik het er niet mee eens ben trouwens. Als ik het geld zou hebben zou ik ook voor een goede soft sampler gaan, maar mijn Z4 kostte maar een derde van Kontakt :D en die heeft geen van die nadelen...

Laatst gewijzigd:
Als ik het geld zou hebben zou ik ook voor een goede soft sampler gaan, maar mijn Z4 kostte maar een derde van Kontakt :D en die heeft geen van die nadelen...

In Ableton zitten 3 soorten samplers die goed zijn... een aparte (soft) sampler is niet meer nodig..

ableton's samplers kunnen dus geen roundrobin en random...

Das iets wat ik echt slecht vind van ableton..

erg jammer btw... daarom gebruik ik reason naast ableton.

In Ableton zitten 3 soorten samplers die goed zijn... een aparte (soft) sampler is niet meer nodig..

Moet je nog steeds Ableton kopen...

Nee, ik heb Logic (en dus ESX24 en Mainstage). Maar als ik even piano wil spelen zet ik toch de Z4 aan. Veel sneller en vele malen makkelijker (en daarnaast staat de Z4 naast mijn master keyboard, en mijn Mac niet). Da's uiteraard helemaal persoonlijk en afhankelijk van je setup en werkwijze.

nou nee, juist niet... vroeger, en dan hebben we het over begin 90er jaren, was de sampler zo'n beetje de enige dedicated hoge kwali digitale audio bak met voldoende geheugen, met een Amiga of laat staan een PC die nog in de kinderkleuter schoentjes stond, ging je het langer niet redden...

ja inderdaad, je kan dat niet vergelijken.

er is ook een tijd geweest dat een 386SX met 2MB sgeheugen meer dan 12000 gulden kosten. en dan praten we over de eerste "betaalbare" computer.

Daarom kun je niet nu gaan klagen dat een sampler toendertijd duur was, dat is uit proportie.

Er zijn nu heeeeeeel veel soft samplers, maar er zijn er maar een handje vol die echt alle profesionele features hebben.

De samplers van ableton horen daar dus niet bij. dat betekent dat je met een Z4 dus meer kan dan met Abletons Sampler.

Op de IOS is er bv nog helemaal geen profesionele sampler beschikbaar. dit komt om dat het over grote deel van de gebruikers van deze waren deze profesionele features niet gebruiken omdat ze geen kaas hebben gegeten van sounddesign en programmin.

:mega:

Ik heb nog steeds mijn akai s950 met digital in out.
Toen volgens mij 80 euro voor betaald.. vind dat wel mee vallen.
Ik gebruik het meer als processing tool als ik sommige dingetjes wat grauwer wil hebben, of om mijn drumstel te triggeren met drum samples, die floppy's zijn me wel een gezeik...

nou nee, juist niet... vroeger, en dan hebben we het over begin 90er jaren, was de sampler zo'n beetje de enige dedicated hoge kwali digitale audio bak met voldoende geheugen, met een Amiga of laat staan een PC die nog in de kinderkleuter schoentjes stond, ging je het langer niet redden...

ow zelfs eind jaren 90 .... yamaha A4000, met hd en 32 mb ram = 2400 gulden toen. (of 2700, kocht toen ook een jp 8080 namelijk)

Oja, ontopic: Akai S5000/S6000 kan dat volgens mij. Maar dat weet ik niet meer zeker, het is alweer een tijdje geleden :D

..met un skroevedroaierr ;)

ja..

je hebt gelijk, dat gaat idd niet..

Back