smallstone phaseshifter

martin h

Stamgast
hallo,
ik heb sinds kort een smallstone phaseshifter
die wil ik graag aansluiten op een roland synthesizer maar ik weet totaal niet hoe dat moet
op het apparaat zitten 2 ingangen amp en inst
ik heb ook een spirit folio sx mengpaneel ik vermoet dat daar ook een aansluiting naar toe moet
wie wil mij met bovengenoemd probleem helpen?

mvg
martin h

Inst is de ingang, amp de uitgang van het pedaal. Het gemakkelijkst is om met een mono jack kabel van de mono uitgang van de Roland naar de Inst van de Small Stone te gaan. Vervolgens de Amp van de Small Stone naar een kanaal van de mixer (ook met mono kabel).

Daarbij er vanuitgaande dat je mixer het middelpunt is van je setup. Voor meer flexibiliteit kan je ook je Roland op een van de mixerkanalen zetten en de Small Stone op een van de sends.

smallstone phaseshifter

ok bedankt allemaal
ik ga het advies opvolgen
het is een oud model van electro-harmonix

mvg
martin h

Laatst gewijzigd:
Ik denk er ook aan om zo'n small stone phaser te kopen, voor de bekende Jarre strings.....

Nu heb ik overal gelezen dat bij Jarre de voeding was aangepast ( lager voltage ) om een nog langzamere rate te krijgen.

Als je dan toch voor de real thing gaat......... Kan ik voor deze truuk een variabele voeding gebruiken ?
Ik heb er een gezien met 12V op 600 mA, de smallstone phaser slikt 200 mA. Is het nu zo dat als je op zon variabele voeding het voltage omlaag zeg, dat er dan ook minder mA is ?

Of gaat dat m niet worden ?

Groet Aeroflux

Ik neem aan dat als je het voltage naar beneden brengt, de stroom juist hoger wordt. Dus dan zal die variabele voeding in ieder geval genoeg stroom kunnen leveren als je dit zo wilt proberen. Als het geven van een lager voltage genoeg is voor deze truc, dan moet het op die manier lukken.

Dank voor je reactie.
Ik heb mischien niet genoeg verstand van electronica maar is het niet zo dat een te hoog mA schade kan toebrengen aan die small Stone, of werkt het zo niet en "trekt' die smallstone alleen de hoeveelheid mA's die het nodig heeft ?

de stroom die gaat lopen is afhankelijk van de spanning die je erop zet. de grootte wordt bepaald door de weerstand. de hoeveelheid ampere is dus een gevolg van de spanning: V = I * R.

de stroom die gaat lopen is afhankelijk van de spanning die je erop zet. de grootte wordt bepaald door de weerstand. de hoeveelheid ampere is dus een gevolg van de spanning: V = I * R.
:okdan:
En dus I = V / R
Stroom sterkte is spanning gedeeld door de weerstand.
Spanning gaat naar beneden dan gaat de stroom sterkte ook naar beneden, want de weerstand blijft gelijk.

Vette phaser btw.

Dus, als je de SmallStone enkel op batterij gebruikt zou je na een tijdje moeten horen dat ie een langzamere rate gaat maken omdat de batterij leeg raakt?
Is mij nog niet opgevallen hoor. Het volume wordt stiller en plots is het gedaan. Da's alles....
Dus ik vermoed dat er misschien wel degelijk een hardware aanpassing was.
Ja, vet pedaaltje. Heb 2 versies USA en 1 USSR en ze klinken allemaal net iets anders 8~.

Cheers!
Exo.:mega:

:okdan:
En dus I = V / R
Stroom sterkte is spanning gedeeld door de weerstand.
Spanning gaat naar beneden dan gaat de stroom sterkte ook naar beneden, want de weerstand blijft gelijk.

ja sorry, 'k had er nog bij moeten zetten dat mijn epos een vervolg was op jouw verhaal :)

Dus, als je de SmallStone enkel op batterij gebruikt zou je na een tijdje moeten horen dat ie een langzamere rate gaat maken omdat de batterij leeg raakt?
Is mij nog niet opgevallen hoor. Het volume wordt stiller en plots is het gedaan. Da's alles....
Dus ik vermoed dat er misschien wel degelijk een hardware aanpassing was.
Ja, vet pedaaltje. Heb 2 versies USA en 1 USSR en ze klinken allemaal net iets anders 8~.

Cheers!
Exo.:mega:

dat hangt er maar vanaf... als de LFO wordt gevarieerd door CV dan zou dat kunnen ja maar als dat niet zo is (als ie bv door PWM wordt veranderd) heeft een lagere voedingsspanning geen effect.

'k Zal zo even in de schema's kijken hoe het een en ander in de SSP wordt gedaan. Maar misschien hebben anderen dat al gedaan. 't Is niet mijn sterkste punt ;)

Back