Poly800 Reanimatie

Vic

Soldeerprofeet
Een dode poly800 voor €15, al ziet ie er niet uit, het is weer een reanimatie project 8)

1poly800.jpg

De diagnose:

DOOD :L

Na een klein beetje leven in te blazen:

-Hooftschakelaar stuk.
-Joystick werkt niet.
-Sommige toetsen werken niet.
-Display en knoppen doen gek.
-Stinkt 8D

Even openmaken:

2poly800.jpg

Tja Die poly800 heeft teveel bier gezopen :biertje:

3poly800.jpg

Hmmm die kan wel helemaal uit elkaar om schoon te maken :peukie:

Neen dit geen zieke kat, dit is een joystick :geslaagd: echt waar....

4poly800.jpg

We vinden ook nog een soort shimmel 8D8D

5poly800.jpg

En de toetscontacten hebben ook last van bier schade :biertje:

6poly800.jpg

De connectoren zien groen, ze zijn ook ziek van te veel Bier :biertje:

7poly800.jpg

Aleezzz We gaan schoonmaken 8>

Het mag niets kosten =) dus de connetors gaan uit elkaar

8poly800.jpg

Door de pootjes van een weerstandje wat ruw te slijpen maken we een soort van zacht vijltje.
Daarmee maken we de terminations op de draden schoon.

9poly800.jpg

De pots op de joystick gaan uit elkaar, voorzichtig de lipjes open plooien.

10poly800.jpg

De pots binnenin met liefde schoonmaken en terug in elkaar zetten.

11poly800.jpg

Sommige headers zijn niet te redden en dus gaan we 1,5 Euro in de kosten :frons:

12poly800.jpg

De lak op de pcb's heeft de printbanen goed beschermd, met veel hersolderen van de eilandjes en schoonmaken bleken alle verbindingen weer OK :okdan:

13poly800.jpg

:biertje:Biertje erbij en:
Toetscontacten schoonmaken

14poly800.jpg

De hoofdschakelaar (zit in de volume pot) uit elkaar en schoonmaken.

15poly800.jpg

En de hele zaak weer in elkaar...... En hij doet het weer prima :okdan:

Er was weinig elektronica uitdaging aan, maar toch weer een success 8)

16poly800.jpg

:biertje:

Vic

Te gek! Nice one!

Dit zijn de beste verhalen van het forum potverdomme. GAAF!

Ik vind het idee om een opgeruwd weerstandje te gebruiken als vijltje/borsteltje eigenlijk wel briljant!

persoonlijk zou ik nooit zoveel werk stoppen in een poly 800

persoonlijk zou ik nooit zoveel werk stoppen in een poly 800

Tja Vic, je leest het.. gooi maar weg die Poly800.
Het is een waardeloos project geweest..zonde hoor..
Jammer dat je hier achteraf pas uitspraak over doet Bass, nu heeft Vic alles voor niets gedaan.
8o

nee hoor ik vind het mooi als iemand dat doet, snap je het woord persoonlijk niet?

deels ben ik het eens met bass... ik zou, als ik verstand zou hebben van electronica, geen extra geld stoppen in een opknapbeurt van een redelijk defecte p800 maar de tijd die ik er aan zou moeten besteden zou mij niets kunnen schelen als ik daar lol aan zou beleven (is ook gewoon een hobby dus)...

dit allemaal ff los staand van de mening of de poly wel of geen leuke/vette synth is nutuulk...

ik ga deze opknapbeurt iig zo af en toe ff volgen... ben benieuwd...

deels ben ik het eens met bass... ik zou, als ik verstand zou hebben van electronica, geen extra geld stoppen in een opknapbeurt van een redelijk defecte p800 maar de tijd die ik er aan zou moeten besteden zou mij niets kunnen schelen als ik daar lol aan zou beleven (is ook gewoon een hobby dus)...

dit allemaal ff los staand van de mening of de poly wel of geen leuke/vette synth is nutuulk...

ik ga deze opknapbeurt iig zo af en toe ff volgen... ben benieuwd...

Ik zie wel eens mensen buiten langs het water zitten met een hengel. Toch eens uit de fiets gestapt en gevraagd wat ze daar deden. Nu blijkt ( ik ben vegetarier) dat mensen de hele dag buiten zitten om VIS uit het water te trekken. Zelf eet ik alleen planten maar ik zie in mijn ooghoeken in de supermarkt wel eens vis liggen en dat kost soms maar €0,49.

Nog gekker werd het toen ik het antwoord kreeg dat het meer voor de lol was:duivels: kortom, leuk tijdverdrijf is een persoonlijke keuze en voor de waarde van drie vissen is toch weer een Poly800 tot leven gewekt. EN DAT KUN JE VAN DIE VISSEN NIET ZEGGEN:okdan:

Dank U voor de leuke reacties allemaal :okdan:

Het gaat er mij om het plezier dat ik beleef aan het knutselen en herstellen van gear.

Deze poly800 is klaar en ik ben €20 armer

Daarna kan ik er nog muziek mee maken,,, dubbel plezier 8)

Op ekele stukken gear na zijn al mijn spullen opknappers (40 a 50 synths en nog eens zoveel andere gear)

Tegenwoordig is het moeilijk om defecte gear te vinden, dat is wel jammer
Het wordt gelijk opgekocht door handelaars aan hoge prijzen.
Een paar dagen terug een defecte Korg Trident alle knoppen ontbreken en zo €850.

Ach ja, het zij zo...:L

Heb nog 3 projectjes in de schuur liggen

Roland jw50
Moog Model D
EMU xk6

Geweldig mooi verslag!!! Respect :halleluja Een mooi, laag prijsje voor de P800 maar hij krijgt ineens voor jezelf een immens hoge emotionele waarde door zo'n reanimatie..
Ik heb er een aantal jaar terug zelf ook een gekocht.. wilde er eigenlijk al heel lang een.
Ik mocht ooit mijn eerste Poly-synth kopen van mijn ouders.. De keuze was een P800 of de CZ101 van Casio, die laatste is het geworden maar ik had direct daarna zo'n spijt dat ik niet de P800 had genomen..
Ik vind hem er nog steeds zo cool uitzien met die parameterlist met digital-style cijfers.. :D

Back