Peepshow-the whore of babylon (WIP en dringend feedback nodig a.u.b)

Natuurlijk nog veel te saai :-P Maar succes ermee!
WIP, hmm.. Mag ik u afwijzen? :S

Dacht ik ook even de eerste keer dat ik het zag, maar kwam zelf op het antwoord.. :-P
dan ga ik er nog ff lekker mee verder kruiswoordpukkelen... nog snel voordat pablo roept dat we ontopic moeten blijven nutuulk...

en erm, de laatste rendering van de track is alweer een stukkie beter idd...

dat vroeg ik mij ook al af, waar is dat een afkorting van?

Whore in progress.

Ik vind toch net iets te druk zo'n bassline, maar ik maak twee versies van.

De tapestring zal ik vervangen, komt goed.

De bassline van de eerste versie is saai, maar rustiger. De tweede is veel gevarieerder, maar net te druk.

Hier iets tussenin:

Attachments

• Peepshow II-conceptA 1.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 107
Klinkt wel cool zo, ik heb de 2e versie niet geluisterd en ga ik ook bewust niet doen -> nu niks meer posten tot hij is uitgewerkt anders krijg je te veel ideas te horen en verlies je de focus op de song, laat de creativiteit los en post weer als hij bijna af is is mijn advies! Ik ben benieuwd.

Klinkt wel cool zo, ik heb de 2e versie niet geluisterd en ga ik ook bewust niet doen -> nu niks meer posten tot hij is uitgewerkt anders krijg je te veel ideas te horen en verlies je de focus op de song, laat de creativiteit los en post weer als hij bijna af is is mijn advies! Ik ben benieuwd.

Bedankt voor je reply, dat doe ik dus nu, ben nog dingen aan het opbouwen en het gaat de goeie kant op, na een week of zo post ik het bijna-for export resultaat met vox erbij en toeters en bellers.

Verwacht geen Gahan-achtige stem. Deze keer doe ik hier wat anders :luv::{

Ik las op pagina 1 iets over storend sub laag. Welk sub laag? Ik luister alle versies (leuk!) achter elkaar op mijn Shure se425's die ik toch goed ken maar ik vind het juist allemaal maar een beetje dunnetjes klinken in het sub laag. zeker de kick moet meer de 808 kant op vind ik.

Ik las op pagina 1 iets over storend sub laag. Welk sub laag? Ik luister alle versies (leuk!) achter elkaar op mijn Shure se425's die ik toch goed ken maar ik vind het juist allemaal maar een beetje dunnetjes klinken in het sub laag. zeker de kick moet meer de 808 kant op vind ik.

Goede tip, een hele goeie! Ik kan de kick overlayen met de drumpartij. Ik heb ook nog de mix aangepast, iets meer breedte, vandaar dat het dun klonk, het wordt steeds leuker.

Moeilijke keuze, maar toch... de 16de's klinken nu beter, minder druk (chiquer), wel... als ik dat zelf zeg :P

Zo wat een posts al.. en wat een versies.. :) lekker bezig Pablo..

Even over dat sublaag. D'r zat en zit nog steeds en soort laag sub geluid in de kick en die gonst er een beetje achteraan (zit niet op de tel) De 101 bas zat in de eerste opname meer laag en dat was rommelig samen. Nu zit er duidelijk een high-pass op de bass en mist het daardoor weer wat body. Ik vraag me toch af of je die kick niet moet vervangen of idd een layer met wat anders.

Ik vind de versie `Peepshow II-conceptA 1.mp3‎` het lekkerst.. andere toch wat te druk met die 16de in verhouding met de drums.. misschien de hats dan ook wat meer 16de accenten geven.. voegt het beter denk :)
En idd ik kan niet wachten om de vocal line erbij te horen net als de rest :okdan:

Bedankt Patrick!

Ik ben druk aan het werk met dit nummer:

1) kick schoner met nog de 808 kick overlayered (klinkt velen malen beter nu)
2) bass heeft meer ruimte
3) simple delays, zo valt de "drukte" van de bass weg.

Toch de 16des!

Ik ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat. Ik vind dit wel een leuke stijl. Welk basje nou precies het beste is moet je uiteindelijk toch in de context van het hele nummer bepalen. Maar je hebt nu iig meerdere opties en dat is altijd goed.

Lekker bezig idd :okdan:

Ik heb een totale nieuwe versie van gemaakt. Een beetje alsof Bobby Orlando een demo voor mij had gedaan...

Met dank aan allemaal voor de nuttige tips her en der... Een paar dingen aangepast, het klinkt niet perfect maar voor wat de track is...

https://soundcloud.com/pablodemode/peepshow-the-whore-of-babylon

:{ :D

Ik heb een totale nieuwe versie van gemaakt. Een beetje alsof Bobby Orlando een demo voor mij had gedaan...

De baslijn lijkt nu wel HEEL erg sterk op Summer/ Moroder's 'I Feel Love' ? Is een goede cover maken dan geen grotere uitdaging?

De baslijn lijkt nu wel HEEL erg sterk op Summer/ Moroder's 'I Feel Love' ? Is een goede cover maken dan geen grotere uitdaging?

Het lijkt erop ja (komt uit de sylenth1 gewoon), maar zo'n bassline is generisch tegenwoordig.

Het komt omdat de opbouw een beetje op lijkt. Ik denk over na of ik een cover van "I feel love" doe of niet.

Met dank aan allemaal voor de nuttige tips her en der... Een paar dingen aangepast, het klinkt niet perfect maar voor wat de track is...

https://soundcloud.com/pablodemode/peepshow-the-whore-of-babylon

:{ :D

Lekker gedaan hoor, hou d'r wel van......

Thanks man!

Let's compare (de intro!!!!) :duivels:

Back