Ableton 9 - new features

Aangezien ik de download versie heb van Ableton 9 suite, zag ik dat ik ook de cd versie (zonder serial) kan kopen voor 50 euro. Zou dat een verstandige zet zijn?

Quoten werkt hier een paar dagen niet meer maar dit ^ inderdaad. Heb je ook een recentere versie dan 9.0 :)

Sinds een tijdje ben ik aan het "improviseren" weer met Ableton, en de versie 9 ziet er goed uit. Maar...

1) Latency issue is nog steeds niet helemaal in orde. Vocals opnemen wordt helaas een nachtmerrie.
2) De geluiden (synths/samples) die erbij standard komen klinken gewoon niet leuk, in vergelijking met de versie 8. Of ligt dat aan mij?

Ik wou voor mezelf als opdracht geven -omdat ik te veel op zoek naar de geluiden ben- alleen synths/geluiden van ableton gebruiken voor een nummer. Echter moest ik naar de library van versie 8 op zoek gaan, want de andere vind ik ineens niets... Raar...

Sinds een tijdje ben ik aan het "improviseren" weer met Ableton, en de versie 9 ziet er goed uit. Maar...

1) Latency issue is nog steeds niet helemaal in orde. Vocals opnemen wordt helaas een nachtmerrie.
2) De geluiden (synths/samples) die erbij standard komen klinken gewoon niet leuk, in vergelijking met de versie 8. Of ligt dat aan mij?

Ik wou voor mezelf als opdracht geven -omdat ik te veel op zoek naar de geluiden ben- alleen synths/geluiden van ableton gebruiken voor een nummer. Echter moest ik naar de library van versie 8 op zoek gaan, want de andere vind ik ineens niets... Raar...

Wat is je latency probleem dan? Ik heb echt geen enkele issue met latency in ableton 9.1, hardware en vst lopen gewoon hier in sync in een behoorlijk complexe studio setup met veel inputs, outputs.
Heb je in live 9 wel die driver latency guide gevolgd? (hier heb ik uitgelegd hoe ik het in sync kreeg: ableton 9 latency))

Wat betreft de geluiden, bij live 9 standard zitten inderdaad niet veel libraries. Die moet je dan apart aanschaffen of aanvullen met de libraries die je al had. Live 9 Suite zit wel boordevol content overigens, maar goed, die heb je niet.

Ik zal het even checken dan, ben nu aan het proberen met de latency settings. Voor de duidelijkheid, die staat op 512, is wel hoog, maar dezelfde setting staat voor logic en studio one en daar heb ik het probleem namelijk niet.

Over de libraries heb ik ook enkele packs aangeschaft, en heb genoeg plugins, maar dat viel me op en was benieuwd of er iemand anders last van had...

Gebruikt men hier de Max4live plugin ControlChange8?

Ik ben wel erg content met hoe mijn midi apparatuur nu geintegreerd is in Live dankzij deze plugin. Zonder is het in Ableton eigenlijk maar klote om met midi apparatuur te werken als je het mij vraagt. Ik kan mijn hardware nu via Push bedienen (en andersom) ik kan midi cc opnemen in arrangement mode en bv de Max LFO op mijn hardware synths loslaten. Ook hiermee eindelijk de perfecte manier gevonden om Drumazon via een drumrack te bedienen, met alle functies onder de juiste knoppen.

Dat is absoluut een fijne m4l device en er zijn er nog wel een aantal te vinden die erg veel toegevoegde waarde hebben. :okdan:

Back