Ableton 9 - new features

jefz

Triple
Toch maar een nieuw draadje aangemaakt hiervoor.
Ableton 9 lijkt meer nieuwe functionaliteiten te hebben dan op het eerste gezicht.
Zie hier een uitgebreide video:

http://youtu.be/Y7dIkonCfFE

Spoedig zal er meer volgen, ik ben benieuwd naar meer info rond audio naar midi.

Ik vind het best een goede update....zeker dat midi gebeuren lijkt em zeer interessant!

zit max nu ook in standard edition? begreep ik niet helemaal. Het is onderdeel van live toch?

Nope, alleen in Suite. Als je dus nu Max for live hebt kun je op dit moment alleen naar Suite upgraden....als Live 9 er is kun je misschien nog wel gewoon de losse upgrade voor standard kopen.

oooh ik dacht dat je max bij suite erbij krijgt.
moet je die dus ook nog kopen?

waarom zeggen ze dan dat max erbij zit???

maar kun je dan ook zelf max patches maken???

ik bedoel zit max dan bij live???

jeeeeeeeeeeeHHHHHHHHHHHHHHHH Jipie!!!!!!!!!!!!!1:P

MMMmmmmm

nu nog dual monitor support:D

jeetje audio to midi is vet, werkt ook polyphone!! zo kun je erg veel leren van bestaande muziek over akkoord opbouw ed.

De push is ook erg vet omdat je nu niet meer naar je scherm hoeft te staren om een track te maken.

ik ben stoked!!!!!

tja idd ik willde 2 huge modders hebben.

Met support bedoel dus dat je de mixer en browser in 1 scherm hebt en het arrangement in de ander.

het lijkt er meer op dat ableton special voor laptops is ontworpen.

maar max in de suite vind ik ook erg sweeeet :)

Ik denk dat je wel binnen Live moet blijven. Geen standalones enzo.

tja das nog effe spannend maar op zich geen ramp.

Misschien ga ik dan wel alleen met max en ableton werken en ditch ik al mijn vieze-st instruments. Nou ja op Alchemy na dan wan daar heb ik 200E voor gelapt.

Heb lang zitten twijfelen tussen qbase studio0ne,reason en ableton maar ik weet wel wat het word.

jeetje audio to midi is vet, werkt ook polyphone!! zo kun je erg veel leren van bestaande muziek over akkoord opbouw ed.

Ja een los akkoord zet ie wel om in midi in die film en dat is zeker weten vet idd maar ik vraag me af wat er gebeurt als ik een complete, gemasterde track met weet ik hoeveel partijen door deze functie haal. Dan gaat ie zeker weten op tilt. Dus hoe bruikbaar het echt is moet nog maar blijken denk ik dan. Zelfde geldt voor de drum to midi...
Buiten dat, als je interesse hebt in hoe bestaande muziek (theorie) in elkaar zit dan zijn er betere manieren om dat de leren dan deze audio to midi functie. :D

Tenzij Celemony opeens hun partner is geworden en ze een licentie op Melodyne DNA heeft gegeven denk ik dat dat niet de gewenste resultaten oplevert; maar ja, wie weet, wellicht volstrekt nieuwe interessante resultaten.

Was ik maar een vlieg op de muur in Berlijn, ik ben benieuwd wat ze in de tussentijd allemaal hebben gedaan.

Back