Hey,
Geinspireerd door een tip die ik ergens las ben ik eindelijk eens wat meer met sound editen bezig geweest ipv gelijk drumpatterns te programmeren.
En idd. de veelzijdigeheid aan geluiden die uit deze bak te toveren is eindeloos.
Misschien is het een idee om wat tips en tricks te delen en evt. wat kits te plaatsen om als isnpiratiebron of uitgangspunt te gebruiken. (ik heb wat rondgekeken maar er zijn maar weinig kits te vinden)
Ik zal binnenkort de eerste kit plaatsen.
Tipje no.1:
(wellicht oud nieuws voor een aantal)
Ik had de Ltom uit de E12 kit genomen als uitgangspunt voor een bas.
Een beetje geklooid met Rtrig (kort) en Rtim (lang), Bend (+ of -)
Decay lang, een beetje met de filters klooien en veel Dist.
Resultaat een rollende zware bassline welke erg lekker is voor Techno.
Daar heb ik dus een breakbeat bij geprogrammeerd en dat vormt de bassis voor een stevige stamper. (naar mijn smaak dan
)
Zal wel een stukje posten als ik thuis ben.
Grtz. Ronald.
Geinspireerd door een tip die ik ergens las ben ik eindelijk eens wat meer met sound editen bezig geweest ipv gelijk drumpatterns te programmeren.
En idd. de veelzijdigeheid aan geluiden die uit deze bak te toveren is eindeloos.
Misschien is het een idee om wat tips en tricks te delen en evt. wat kits te plaatsen om als isnpiratiebron of uitgangspunt te gebruiken. (ik heb wat rondgekeken maar er zijn maar weinig kits te vinden)
Ik zal binnenkort de eerste kit plaatsen.
Tipje no.1:
(wellicht oud nieuws voor een aantal)
Ik had de Ltom uit de E12 kit genomen als uitgangspunt voor een bas.
Een beetje geklooid met Rtrig (kort) en Rtim (lang), Bend (+ of -)
Decay lang, een beetje met de filters klooien en veel Dist.
Resultaat een rollende zware bassline welke erg lekker is voor Techno.
Daar heb ik dus een breakbeat bij geprogrammeerd en dat vormt de bassis voor een stevige stamper. (naar mijn smaak dan
)Zal wel een stukje posten als ik thuis ben.
Grtz. Ronald.
. hiermee kan je laaaaaange of korte nootjes maken. met picht/decay een soort toonhoogte's.