Studio-inbraak, alles weg!

Wat Vinnieq zegt...... Herzieningen, aanpassingen of veranderingen moeten kenbaar gemaakt worden en volgens mij hebben ze dan ook nog een bewijsplicht dat ze dat binnen de geldende periode hebben gedaan en je dit heb gezien/akkoord bent gegaan... anders zou ik wel de claim indienen omdat je dan binnen een wettelijke termijn zit en je kan aantonen dat je de claim gedaan heb, afwijzingen kan je aanvechten, te late claim aanspraken niet.
Succes.

PS check je huisbaas ook even na......

For the record:

nog geen leads op:
- kapaza.be
- 2dehands.be & .nl
- marktplaats.nl
- koopjeskrant.be
& ebay :erm:

& uiteraard niet op synthforum (vanzelfsprekend) :halleluja

Ah, het zijn vijf appartementen die leeggeroofd zijn, dan moeten het wel meerdere personen zijn geweest die ook het nodige vervoer bij zich hebben gehad. Dat heeft dus ook langere tijd geduurd en men wist dat al de appartementen niet bezet waren. Lijkt me een niet zo eenvoudige operatie voor buitenstaanders die niet weten wie waar woont en welke tijden die personen wel en niet aanwezig zijn. De Synthforum gelegenheidsdief kunnen we dus denk ik wel afschrijven bij deze. Trek zelf maar je conclusie, maar ik zeg: de huisbaas en zijn maatjes.

zowiezo met een truck of camionette, het aantal gestolen goederen duidt op aanzienlijk vervoer en meerdere daders.
de blok is in het oog gehouden, want de tijdstippen van inbraak zijn tussen 8u smorgens & 4u smiddags (op klaarlichte dag).

Wat de huisbaas betreft, ben er nog steeds niet helemaal zeker van... die woont met z'n gezinnetje in spanje... is over het algemeen zeer begripvol en heeft er geen baat bij dat al z'n huurders vertrekken.
Hij heeft ieders waarborg terugbetaald, dus die haalt er geen cent uit.
...
Z'n maatjes daarentegen ken ik niet...

dit is echt fucked up! Nachtmerrie!

Sterkte ermee!

(Damn ga binnenkort op vakantie en zat nog te twijfelen of ik mn waardevollen spullen even bij mn ouders opbercht. Twijwel nu niet meer. Morgen de boel leeg halen hier)

Tering, 5 appartementen leeggeroofd!? Dat moet wel iemand met heel veel lef zijn!

Het moet wel zijn dat ze langere gepost hebben. Heel apart verhaal!

Hoop echt dat je spullen ergens op internet opduiken. Ik zou ook eens checken bij pandjeshuizen in de buurt, misschien dat die iets hebben gekocht of dat iemand geprobeerd heeft daar te verkopen.

Tering, 5 appartementen leeggeroofd!? Dat moet wel iemand met heel veel lef zijn!

Het moet wel zijn dat ze langere gepost hebben. Heel apart verhaal!

Hoop echt dat je spullen ergens op internet opduiken. Ik zou ook eens checken bij pandjeshuizen in de buurt, misschien dat die iets hebben gekocht of dat iemand geprobeerd heeft daar te verkopen.

Ik stel voor dat je niet gaat posten op dit forum, maar dat je aan het werk gaat.
Cath the thieves timeCOP !!

:P

Dat is idd hart verscheurend! Sterkte alvast!

Nu, zal het idd waarschijnlijk wel met een verhuiswagen gebeurd zijn. Is een bekende truk - verhuiswagen voor de deur en 4 a 5 man die alles inladen.

Geen getuigen? En wat doet de politie?
Alvast eens vragen bij firmas die verhuiswagens huren, helaas moet je dit waarschijnlijk via de politie doen. Sommige kunnen waarschijnlijk zelf met hun gps systeem nagaan of ze op die dag in je straat waren met één van hun voertuigen.

Ook de firma die de nieuwe sloten aanbrachten - die hebben trouwens ook tijd gehad om de boel in de gaten te houden toen ze de sloten aanbrachten. Hebben zij toegang gehad tot jouw appartement? Zijn de sloten geforceerd? Wat hebben ze moeten doen om binnen te raken?

En je huisbaas die in Spanje woont, tja - ik wil niet generaliseren maar is wel een bekende woonplaats voor mensen die iets hebben uitgehaald - maar hoe bewijs je dat natuurlijk.

En de verzekering, tja- ik geloof je advocaat, hier in België hebben ze sowieso geen goede naam en zijn ze juridisch sterk genoeg om zichzelf uit de nesten te helpen.

serienrs

Elektron Octatrack: C11020730-65
Elektron Machinedrum: F09061280-47

beiden ingebouwd in een warwick angled carry bag met een kleine dekplaat en een hoop kabels...

Dank u voor de respons, i appreciate it...
Wat m'n andere spullen betreft heb ik nog geen serienrs gevonden... ik blijf zoeken.

En wat de verzekering betreft:
Er is een eerste maal ingebroken in Augustus, waarbij ze kleine spullen hebben meegenomen: laptop, gsm, etc.
De verzekering keerde mij het bedrag van de gestolen goederen uit.
Daarna plaatste de huisbaas in september nieuwe appartementsdeuren en een veiligheidsdeur (so his ass is saved)

Na deze inbraak zegt de verzekering doodleuk dat ze zich op het recht beroepen om de polis elke 3 maanden te herzien (fijne letters, artikel zoveel, paragraaf zoveel)
Dus deze keer brute pech (of ik moet de huisbaas aanklagen, wat tot niets leidt want hij heeft zijn plicht nagekomen)

Ten eerste: hoe geraak je binnen door een veiligheidsdeur zonder sleutel? Dan moet je al echt zeer grove middelen inzetten (muur vernielen).
Ten tweede: dat van die verzekering lijkt me zeer sterk. Wat houdt dat in, polis herzien? Als je betaald hebt, heb je toch recht op dekking? Zo niet lijkt het me dat je verzekeringsagent je had moeten melden dat je niet meer gedekt bent.

Ik leef alleszins met je mee. Ik heb dit jaar een woningbrand gehad en ben ook spullen kwijtgeraakt. Als je leeft voor muziek is dat zowat het ergste dat kan gebeuren.

Wat die defecte synths betreft... die staan quasi gedemonteerd of met de knoppen eraf "under repair", die hebben geen directe verkoopwaarde...
Wat de gestolen spullen betreft...
ze hebben elk appartement in de blok opengebroken (5 appartementen) en alles van waarde meegenomen (flatscreens, laptops, gsms, pads, playstation, etc)
De synths de ze van mij hebben meegenomen waren allemaal in goede staat (optisch) = directe verkoopwaarde... (ze hebben de handleidingen en dozen niet mee, dus 2de hands sites in't oog houden)
Aangezien ze alles van waarde hebben meegenomen denk ik niet dat ze echt weten wat mijn spullen waard zijn.
Dus het staat voor mij vast dat ze:
1) bijvoorbeeld de machinedrum en octatrack niet uit de flightcase gaan demonteren
2) een zeer lage tweedehandsprijs gaan vragen
3 de goederen aanbieden tesamen en zonder handleiding of doos (wel met adapter, want die hebben ze mee)

Tenslotte wat de huisbaas en de verzekering betreft:
a) de huisbaas heeft mn volledig borg al terugbetaald en laat me vertrekken wanneer ik wil, al zijn huurders zijn weg en zijn appartementen opengebroken (voor de tweede keer), betwijfel dat die man er iets mee te maken heeft, aangezien hij zelf regelmatig contact opneemt met politie en parket.
b) tegen de verzekering kan ik procederen als ik wil, maar waar gaat dat eindigen (m'n advocate raad het in ieder geval af)

In alle geval, allen dank voor de massale steun, moesten jullie iets verdacht tegenkomen, laat het me weten

Heb je een optie rechtsbijstand in je verzekering? Zo ja, dan kan je die in principe gebruiken om op kosten van de verzekering tegen hen te procederen.

kut man.
Hebben ze bij de eerste inbraak ook de andere appartementen 'bezocht'?. Zoja, dan was dat eigenlijk een soort scouting missie. Alle nieuwe sloten e.d. ten spijt, als ze binnen willen komen dan lukt dat toch wel.

En ook kun je dan eigenlijk wel concluderen dat het gaat om professionials die (sorry voor jou) ook wel weten hoe ze spullen moeten wegsluizen. Die gasten zijn echt niet zo stom om die spullen hier aan te bieden, dat spul zit nu gewoon in oost-europa ergens.

OK! m'n Waldorf Blofeld SL is boven water gekomen in een 2dehands winkel op de turnhoutsebaan in Antwerpen!
Dankzij een attente collega-muzikant die hem ver onder de gangbare 2dehandsprijs heeft gekocht (199€).

Blijkt ie toch hetzelfde serienr, tracks & presets te bevatten als diegene die van mij gepikt is!
(Dus het waren lokale dieven, en m'n spullen zijn wss geheeld achter de hoek)

De politie doet nog steeds nix, moest al bijna amok maken in het politiekantoor eer ze de tweedehandshandelaar gingen contacteren.

Ik wil alle alerte forumleden vragen om spullen die voorkomen op mijn lijst van gestolen goederen...
die ver onder de prijs verkocht worden, uit postcode 2000 (antwerpen) of 2140 (borgerhout) BE mij een seintje te geven...

slowly but surely, ... i will find the culprits & make em pay...

OK! m'n Waldorf Blofeld SL is boven water gekomen in een 2dehands winkel op de turnhoutsebaan in Antwerpen!
Dankzij een attente collega-muzikant die hem ver onder de gangbare 2dehandsprijs heeft gekocht (199€).

Blijkt ie toch hetzelfde serienr, tracks & presets te bevatten als diegene die van mij gepikt is!
(Dus het waren lokale dieven, en m'n spullen zijn wss geheeld achter de hoek)

De politie doet nog steeds nix, moest al bijna amok maken in het politiekantoor eer ze de tweedehandshandelaar gingen contacteren.

Ik wil alle alerte forumleden vragen om spullen die voorkomen op mijn lijst van gestolen goederen...
die ver onder de prijs verkocht worden, uit postcode 2000 (antwerpen) of 2140 (borgerhout) BE mij een seintje te geven...

slowly but surely, ... i will find the culprits & make em pay...

Strak, hoop dat je erachter gaat komen, moeten ze bij de tweedehandswinkel geen paspoort copy hebben van de verkoper, of info?

Strak, hoop dat je erachter gaat komen, moeten ze bij de tweedehandswinkel geen paspoort copy hebben van de verkoper, of info?

ja blijkbaar, volgens m'n maat, moet je een paspoort tonen bij verkoop aan de 2dehands zaak.
Enige probleem tot nu toe is de politie die niet wil/kan/te lui is/er geen f*ck om geeft/...

Het enige antwoord dat ik tot hiertoe krijg, is: ... het dossier is in behandeling ... :smeris:=:frons:

ja blijkbaar, volgens m'n maat, moet je een paspoort tonen bij verkoop aan de 2dehands zaak.
Enige probleem tot nu toe is de politie die niet wil/kan/te lui is/er geen f*ck om geeft/...

Het enige antwoord dat ik tot hiertoe krijg, is: ... het dossier is in behandeling ... :smeris:=:frons:

Naatr de pawnshop gaan, identiteit vragen (ja het afgeven van een kopiepaspoort is verplicht) en opzoeken

Naatr de pawnshop gaan, identiteit vragen (ja het afgeven van een kopiepaspoort is verplicht) en opzoeken

I will, vraag me af of die handelaar zomaar de identiteit van z'n klantenbestand gaat prijsgeven.
+ het aankoopbewijs staat op naam van m'n maat... dus die moet mee, als de winkel geopend is "zucht" , still a long way to go...

Back