LIVE mixer voor studio gebruik

vcovca

NOXGENUS
Is hier al een draadje over? Kon het zo 1 2 3 4 5 ....345 niet vinden..

Na heel wat overwegen heb ik toch besloten de oude Crest Century GTX van Doornroosje over te nemen. Grote voordeel, niemand jat dat ding want hij is te zwaar om de trap af te tillen. Grote nadeel, ik ga m'n rug breken om het ding de trap op te sleuren :D

Het is natuurlijk een enorm gevaarte om op je zolder te willen zetten.. 1.70 breed en zo'n 80 diep.. en dan ook nog bijna 40 hoog bij z'n kontje. Het fijne is wel dat het allemaal losse broodjes zijn in tegenstelling tot alle andere mixers die ik versleten heb in m'n leven. De A&H's hadden losse prints, maar die moest je wel helemaal los schroeven voordat je die er aan de onderkant uit kon halen. Dit kan allemaal via de bovenkant en achterkant. 8 auxen, 8 subgroepen, sweeps op alles... van die dingen. En natuurlijk 40 kanalen, 36 mono en 4 stereo. De Crest heeft nogal een vies randje :D

Zijn er meer mensen hier die een LIVE FOH tafel in de studio gebruiken? Ik denk dat ie net 100kG weegt.... dus erg leuk is het niet om de trap op te sleuren... als ik ooit de lotto win koop ik een bungalow :)

P1010135.JPG

ik heb bergen pa tafels gebruikt als studiomixer.
zelf in de tijd dat het nog geen foh heette...:D

wat je eventueel kan doen met de crest is als je teveel kanalen hebt, gewoon een aantal kanalen eruithalen, en de console verkleinen.

de kanalen die je overhebt kan je op evilbay verpatsen.....

:koffie:

Das wel relaxed zo kun je aan 4 projecten tegelijk werken.

Wat mocht dat kosten???

De broodjes en indien mogelijk de bodem eruit schroeven, dat scheelt al een hoop in gewicht.

Nadeel van broodjes trekken is dat die flatcables oud zijn, dus oud koper, oud kunststof, van dattum. Afbrekende hoekjes enzo..

Ik denk dat ik het met mankracht ga doen.

Ik zit nu wel met een enorme lompe flightcase waar ik niks mee kan.. het is ook niet iets wat je ergens in een hoekje neer zet.

ik heb er met regelmaat te gek op kunnen mixen, gefeliciteerd :) prima klank! verder vind ik er niet zo'n verschil zitten tussen live en studio mixer zolang je er een aparte monitor controller aan hangt...

Nadeel van broodjes trekken is dat die flatcables oud zijn, dus oud koper, oud kunststof, van dattum. Afbrekende hoekjes enzo..

Ik denk dat ik het met mankracht ga doen.

Ik zit nu wel met een enorme lompe flightcase waar ik niks mee kan.. het is ook niet iets wat je ergens in een hoekje neer zet.

ach, die flatcables zal wel meevallen hoor, gewoon met een beetje beleid.

weet je vrouw al van je laatste aankoop?....:D

:mega:

weet je vrouw al van je laatste aankoop?....:D

Ja, maar ze heeft nog geen idee van de omvang en het gewicht... :duivels:

Vrouw heeft stukje hobby opslag op zolder. Dan moet ze door mijn zooi heen. Dat ben ik nu om aan het draaien..

Damn, mooi spul man!

Ik zit te klooien met 2e hands 19" Roland mixertjes die kraken en doen. Lekker compact dat wel, verder.... laat maar :-P
Ik kan zo'n loeder echt niet kwijt, anders had ik het wel al gedaan denk ik...

Moi tafel ...Ik gebruk FOH Amek SR 6000 in het studio jaren lang...dat ding is build to last...tja boven de routing en meer robust made is nix slecht...vroeger ik heb veel andere live tafels gebruikt vor opnames met succes, D & R Dayner/ 1000,Soundcraft 400b/200b, Peavey Mark VIII, DDA, Tascam...ect Met goed patchbay system alles is om te doen..Vaker lezen ik dat somige componenten, zijn meer verbetter voor studio tafels, maar dat kun jij ook zien als marketing propaganda...Mijn ervaring is, als tafel is goed, dan is ie goed in a studio en live...

Ik heb een vraagje maar vind het iets te onnodig daarom een nieuw topic te openen. Misschien achterlijk maar als je een kanaal mute op je mixer. En je hebt een auxilary aan staan of subbus op dat kanaal, komt daar dan nog geluid uit die aux of sub of niet?

dat verschilt ook per mixer.

als ik een mixer ontwerp ( dat zijn er nogal wat) dan gaat bij mute bij mijn mixers alleen het kanaal naar de routing op mute, dus wel direct out.
( en afhankelijk van het ontwerp wel alle auxen ook op mute)

maar het hangt er een beetje vanal dus welke mixer je hebt.
er zijn er ook die gewoon het complete kanaal uitschakelen, dan heb je dus een volledige mute.

Bij de Crest die ik heb kan je dat per kanaal aanpassen door een jumper te verzetten....

Ik heb overigens op een DIY forum 8 channel strips gekocht voor €40 inclusief verzenden. Er is zelfs een mod te vinden waardoor de tafel beter gaat klinken door slechts een IC te vervangen.

Mooi ding man! Ga je veel plezier mee beleven.

Ik mix op een Mackie 8 buss, prima tafel, staat al 10 jaar hier en gaat ook niet weg.
2e hands prijzen voor dat soort tafels zijn zowiezo om te janken zo laag. Voor 1500 koop je tegenwoordig een
al een nieuwe analoge Mackie, da's dan wel een Chinese en geen made in USA, maar goed.

...deze heeft me €1000 gekost.

Back