LIVE mixer voor studio gebruik

Mooie mixer! Ga je hem nog cosmetisch onder handen nemen? Van teer en andere aanslag ontdoen, knopjes wassen, plastic en hout poetsen etc?

1 ic vervangen? de TL072 vervangen met een NE5532? :okdan:
Ben er wel jaloers op, de vorige grote tafel mocht het huis hier niet in, was veel te groot en woog ook tegen de 80 kilo. Als je de EQ's kan uitschakelen lijkt mij de equalizer van Neumann wel wat, de W492. Ik ga er binnenkort ook een setje van bouwen.

Is niet altijd aan te raden om de TL072 te vervangen door een zgn beter exemplaar. De NE5532 verbruikt meer stroom, dus wanneer je dat op een bijv 48 kanalen tafel zou doen zou het best eens zo kunnen zijn dat je psu het niet trekt. Daarnaast heeft de TL072 wel degelijk een klank het is een JFET en de NE5532 niet. Ik heb ooit een test ermee gedaan op 2 kanalen op mijn Sountracs Megas. Direct weer de TL072 teruggezet.

yups, klopt.
en een tl072 heeft slechts een fractie meer ruis dan een 5532.
is niet echt hoorbaar.

en de 07x series opamps, zijn echt wel helemaal prima de luxe voor audio, mits goed gebruikt (als er een extreme versterking gebruikt wordt, dan gaan alle opams ruisen) , dat wel en mits je een goed merk neemt, dus geen chinese meuk.

:koffie:

Mooie mixer! Ga je hem nog cosmetisch onder handen nemen? Van teer en andere aanslag ontdoen, knopjes wassen, plastic en hout poetsen etc?

Née joh, onbegonnen werk. En die PSU red het wel. Ik heb er ook twee heh, kan zel altijd nog koppelen. Kilowatt voor een mixertje is wel wat aan de overdreven kant. Moet er alleen nog achter komen hoe je de meterbrug calibreerd..

In de manual staat iig alleen dit:
For GTx Level Meter calibration information, consult the GTx Service Manual or your Crest Audio dealer/service center. (The range of meter adjustment is approximately +1 /-1dB.)

Is niet altijd aan te raden om de TL072 te vervangen door een zgn beter exemplaar. De NE5532 verbruikt meer stroom, dus wanneer je dat op een bijv 48 kanalen tafel zou doen zou het best eens zo kunnen zijn dat je psu het niet trekt. Daarnaast heeft de TL072 wel degelijk een klank het is een JFET en de NE5532 niet. Ik heb ooit een test ermee gedaan op 2 kanalen op mijn Sountracs Megas. Direct weer de TL072 teruggezet.

yups, klopt.
en een tl072 heeft slechts een fractie meer ruis dan een 5532.
is niet echt hoorbaar.

en de 07x series opamps, zijn echt wel helemaal prima de luxe voor audio, mits goed gebruikt (als er een extreme versterking gebruikt wordt, dan gaan alle opams ruisen) , dat wel en mits je een goed merk neemt, dus geen chinese meuk.

:koffie:

In die genoemde EQ zitten 8 NE5532's, stel dat ik die zou vervangen door TL072's, dan zou die beter moeten zijn? Is dat niet van te voren zo berekend?

Nee precies. Het kost alleeën weer tijd, en dat heb ik niet. En Crest dealer? AudioXL ziet me al aankomen.. de rede dat ie weg was uit Doornroosje was dat ze geen cervice meer bieden.

Het is geen doorleefde PA bak. Het is een goed onderhouden tafel die altijd droog heeft gestaan en vele jaren trouwe dienst heeft gedaan. Hij is niet op tour geweest heh.

oww, nou ja ik heb in jaren 90 ook PA werk gedaan in een poppodium en die FOH mengtafel was toch redelijk doorrookt en vlekken en vettigheid van andere mixers die bier dronken, hun shaggies erop legden en patat aten tussen door haha

In de jaren 90... zo oud is ie niet heur.

En dan nog iets, als er bij ons iemand friet at, deed die dat niet boven de tafel, ook niet in de buurt van de tafel. Als je rookte boven de tafel mocht je oprotten. Bier drinken doe je IN de zaal, niet achter de tafel. En we hanteren het rookverbod, dus die stank is er intussen wel uit.

Welk podium was dat?

Back