Een snelle muziekPc wat heb ik nodig?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Dave Stephano

Ingeburgerd
Hello mensen

Mijn pc is laatst gecrashed en ik wil graag een een nieuwe pc alleen om muziek te maken. Wat heb ik allemaal nodig?

Ik heb al een monitor van Samsung
e een externe Delta 1010. Die ik denk uit de pc weer moet halen oeps oeps

Moederbord?

Geheugen?
Wil graag Windows Xp voor de goedkopere kosten dan Mac
Een pc die snel werkt? En niet altijd kraakt als ik met Fruityloops werk?

Greetz

Je schrijft "externe Delta 1010". Is de Delta 1010 niet deels intern (met een PCI-kaart)? Want een nieuwe PC met een oud PCI-slot ga je denk ik niet meer vinden. Dus de kans dat je met een nieuwe PC ook aan een nieuwe geluidskaart moet is wel aanwezig...

je moet idd kijken of die kaart van de delta 1010 2 gleuven heeft dit betekent dat die met bijde pci voltages 3.3 em 5 V overweg kan.

Zit er 1 gleuf in dan werkt die sowiezo niet.

zitten er 2 gleuven in plug en pray zou ik zeggen.

Een pc bouwen anno 2012 met een sata 3.5
Dat is echt verkwisting.
Direct van de lijst schrappen en er ee samsung ssd 8030 series voor in de plaats.

Je hebt niet perse iets nodig. Gewoon een snelle pc met lekker veel geheugen.
Die Delta 1010 ga je waarschijnlijk niet meer kunnen gebruiken maar er zijn nog wel een beperkt aantal moederborden met een PCI slot.

Daarnaast is er al ontzettend veel gezegd over dit onderwerp en is dit niet het geschikte forum voor dit soort vragen.

Voor pc's bouwen kun je heel goed op http://gathering.tweakers.net terecht.

Zat toevallig laatst ook ff te zoeken en er was een tijd terug dezelfde discussie of PCI nog beschikbaar is.. gelukkig wel dus.

Zelfs de nieuwste generatie i7 ivy bridge processors zijn nog te plaatsen op Moederboards die nog steeds PCI ondersteunen. Deze bijvoorbeeld.
Nu is Ivy bridge wel een beetje overdreven qua CPU power om XP te draaien maar je kunt er natuurlijk ook voor een goedkopere oplossing qua proccesor of moederboard gaan.. Moederboards met PCI worden nog steeds gemaakt iig.

Heb zelf goeie ervaringen met Gigabyte moederboards.. en gebruik op deze verschillende oudere geluidskaarten.. zelfs een Yamaha DS2416 geluidskaart uit de vorige eeuw werkt daar nog op :D
De Delta 1010 die gaat dus gewoon werken in elk willekeurig moederboard met PCI.. :)

btw XP kan niet omgaan met meer dan 4 gig ram dus dat is sowieso iets om rekening mee te houden. Als je veel met samples werkt kan dat lastig zijn.. als je veel VST's gebruikt die rekenpower gebruiken heb je aan 4 gig wel voldoende maar meer is altijd beter natuurlijk met het oog op de toekomst :)

het blijft een gok met pci, ik heb een gigabyte board met pci maar een delta 1010LT wil daar niet op werken.

Soms wel vaak niet.

Dit is een bekend driver probleem en Avid (maudio) gaat je zeker niet helpen.

Dus Macgyver heeft geluk.

het blijft een gok met pci, ik heb een gigabyte board met pci maar een delta 1010LT wil daar niet op werken.

Soms wel vaak niet.

Dit is een bekend driver probleem en Avid (maudio) gaat je zeker niet helpen.

Dus Macgyver heeft geluk.

Oops.. my bad :o: dat de 1010 ook zo'n probleemkaart was wist ik niet. Heb ooit een M-audio 2496 gehad en die had nergens problemen mee maar da's alweer een tijdje terug ook. Misschien dan ook maar gelijk een andere geluidskaart..

Ik weet wel dat er Mobo's zijn die moeilijk doen in combinatie met bepaalde geluidskaarten. De DS2416 van Yamaha is ook zo'n gevalletje.. in een Asus en Asrock moederboard werkte hij niet of heel slecht maar ligt natuurlijk niet aan het merk Mobo's.. zelfs in de GA-MA770-DS3 AM2+ van Gigabyte, die ik ook een tijdje heb gehad werkte de DS2416 niet.. terwijl ie dezelfde chipset heeft.
Heb idd ook weleens gelezen dat het te maken zou hebben dat oudere PCI kaarten alleen op 3,3 volt draaien.

Het moederboard wat ik nu heb, heb ik op aanraden van goeie gebruikerservaringen met de Yamaha DS2416 gekocht en het valt me gewoon op dat diverse andere PCI kaarten daarop ook gewoon beter werken.. terwijl er op andere Mobo's niets dan problemen waren.

Helaas wordt het moederboard wat ik nu heb niet meer gemaakt maar is nog wel tweedehands te verkrijgen.. heb er dan ook laatst eentje extra gekocht.. mocht de mijne er ooit mee stoppen :)

Laatst gewijzigd:
ja je moet gewoon geluk hebben idd.

Ik praat over de interne Delta 1010LT die is weer anders dan die de poster heeft.

Over het V verhaal zie mijn eerdere post.

ja je moet gewoon geluk hebben idd.

Ik praat over de interne Delta 1010LT die is weer anders dan die de poster heeft.

Over het V verhaal zie mijn eerdere post.

Ah.. ik zie nu de 2 verschillende versies.. eentje met losse aansluitingen (1010LT) via een kabel en een 1010 met break-out box versie.. en je toelichting over het Voltage verhaal.. thanx voor het ophelderen :)

je moet idd kijken of die kaart van de delta 1010 2 gleuven heeft dit betekent dat die met bijde pci voltages 3.3 em 5 V overweg kan.

Zit er 1 gleuf in dan werkt die sowiezo niet.

zitten er 2 gleuven in plug en pray zou ik zeggen.

"Plug en pray" die kende ik nog niet :D maar helaas wel heel herkenbaar :frons:

Dan ben je vast nog jong :D

De uitdrukking "plug and pray" was vrij standaard in de tijd dat het geïntroduceerd werd in Windows 95.

mwoa.. heb inmiddels de 4 kruisjes qua leeftijd al bereikt ... ;) ben vrij lang op een Atari blijven hangen en een beetje voorbij gegaan aan het windows begin tijdperk.. maar heb "de schade" daarna wel ingehaald.. :D
Kende em wel als "plug en play" maar dat was in de meeste gevallen niet vanzelfsprekend idd..

De delta 1010 werkt niet in een andere oude pc. Hoe kan dat dan? Ding koste me 550 euro. Wat kan ik er nu aan doen. Ben totaal niet technisch

Wat je toen voor je delta betaald heb heeft nu geen waarde meer. Hardware was toen ook stukken duurder met wat je ervoor in verhouding kreeg met nu.
Koop voor 600 euro losse componenten en los een windows7 oem versie. En voor 250 euro koop je een super usb audio interface. Ben je dus voor amper 1000 euro full up to date met een pc die pijnloos alle plugins slikt en je je daw op volle bak kan draaien.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back