Een snelle muziekPc wat heb ik nodig?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Lijkt me dat een I5 gewoon een I5 is, laptop of niet. Enige probleem wat je in een laptop natuurlijk hebt is beperkte koeling. Dus overclocking e.d. gaat niet. Maar zelfs zonder overclocken gaat de I5 rap zat hoor.

Dat gaat ook niet helemaal op, want ik heb een overclockte i5 3570K (quad) op 4,6Ghz en mijn vriendin heeft een macbook air met een dual core i5 op 1,8Ghz. Das een behoorlijk prestatie verschil ;)

104MB/s voor een 5400 rpm schijf is veel, 200MB/s das praktisch onmogelijk.
met 600MB/s bedoel je denk ik de theoretische band breedte van Sata 3, 6Gbp/s. In de praktijk zit die limiet op je moederboard op ongeveer 550MB/s
Nee dat ging over de snelheid van USB 3.0, omdat Waz een vreemde vergelijking maakte, dus...

Lijkt me dat een I5 gewoon een I5 is, laptop of niet.

foute informatie te verspreiden

Inderdaad, wat een enorme onzin.....

Voor geen goud dat ik mn desktop i5-2500K zou willen vervangen voor een mobile versie.... zelfs niet eens voor een desktop i7-non-K.

Mijn laptop i5 is meer dan goed genoeg... een hoop vst synths, massa's effecten, en zelfs een paar noten Diva erbij. Meer moet dat niet zijn :)

Prima ding hoor :). Alleen als je daarnaast ook nog een berg VM's hebt draaien... en met allerlei zware softwarepakketten werkt, heb ik toch liever de (opgevoerde) 2500K.

heb al jaren een mac, dus helemaal niets van dat gezijk :)
Alles werkt zoals het werken moet, dus daarom

als je de topic vanaf het begin doorleest zie je dat dit al ter sprake is gekomen.
nogmaals, je gaat een bmw ook niet met een opel vergelijken.
voor de helft van de euro's die jij aan je mac hebt gespendeerd bouw ik een gruwlijk snelle pc met de stilste coolers en koop ik er nog een 27inch monitor bij houd ik er nog zelfs geld genoeg over voor wat leuke hardware.

je gaat een bmw ook niet met een opel vergelijken.
Ik ga ook geen auto's met computers vergelijken.
Een Mac is gewoon PC hardware (intern) die OSX draait. Mensen die het niet kunnen laten te moeten melden hoe superieur hun Mac wel is, hebben (er) gewoon geen verstand (van). (Ik zeg hier ook niet dat een PC+Windows superieur is, dan zou ik natuurlijk geen haar beter zijn.)

"PC's" zijn sneller en goedkoper dan "MACs" Win8 is stabieler (en wel 64bits!!!) dan OSX
mensen die met Apple werken hebben géén verstand van PC's (willen en ze ook niet, want dat is niet hip) betalen graag te véél en zien Steve Jobs nu die dood is als hun halfgod

"PC's" zijn sneller en goedkoper dan "MACs" Win8 is stabieler (en wel 64bits!!!) dan OSX
mensen die met Apple werken hebben géén verstand van PC's (willen en ze ook niet, want dat is niet hip) betalen graag te véél en zien Steve Jobs nu die dood is als hun halfgod

Het heeft ook een beetje te maken met vroegah. Vroeger zaten er in MACs standaard SCSI schijven waardoor het voor audio een beter platform was (en stabieler). Maar idd is dat nu niet meer het geval. Daarnaast zijn MACs lastiger te upgraden waardoor je om de paar jaar je wallet moet trekken.

gast wat kort door de bocht...

- OSX is 100% 64 bit
- Win8 is niet stabieler dan OSX, waar haal die info in godsnaam vandaan, je duim?
- PC's zijn niet sneller dan MAC, puur hardware afhankelijk... werkelijkwaar wat een stupide generalisering.
- ik werk met apple en heb wel verstand van pc's, meer dan menig ander.
- jobs als halfgod? kom op man...

oh en degene hierboven die voor de helft van het geld van een mac een snelere computer bouwt incl 27" scherm? i double dare you!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back