Een snelle muziekPc wat heb ik nodig?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Btw genoeg mainboards met pci te krijgen voor deze generatie processoren.
Draai m dan gewoon op win xp pro. Die heb ik ook zonder problemen draaien op mijn dell optiplex.

genoeg mainboards met pci te krijgen voor deze generatie processoren.

Ik vond het ook al een rare uitspraak dat die niet meer, of bijna niet meer, te krijgen zouden zijn.

Kijk ff op tweakers.net en je vindt er in de pricewatch bij alle grote merken en paar modellen bij die het zeker nog hebben.

PCI is zeker nog niet dood.

Maar waarom willen mensen nog altijd op xp werken?
Heb nu juist win8 geinstaleerd en draait vlotter dan ooit, ok het metro look opstart scherm is wennen maar met 1 klik ben je alweer op je normale desktop.

En heb FLstudio even getest en omnisphere als VSTI gedraaid op 24 bit 96Khz met laagste latency met mijn Saffire asio driver en en even een stevige multisound getest en kraakte niet.

Ok dat begrijp ik wel maar als je een snellere pc gaat aanschaffen om dan met een oude geluidskaart te werken dat begrijp ik dan weer niet helemaal, spaar dan toch eerst wat meer geld om ook ineens een nieuwere audio interface aan te schaffen (lagere latency, hogere kwaliteit).

Maar goed ze doen maar. :)

Is dat een geluidskaart die super USB audio interface. Ik hen namelijk ook nog een korg karma dus hardware. Welk geluidskaart wordt anders me aangeraden

audio interface of geluidskaart is hetzelfde in deze context maar bvb de onboard geluidskaart van je intel processor is ook een geluidskaart en niet echt een audio interface (audio interface klinkt ook meer pro) :)

Zie Focusrite of M-audio of MOTU of RME of... voor audio interfaces

Ik heb ook een nieuwe produce PC aangeschaft,
Quad-Core Processor 3.80 GHz
12 GB Ramgeheugen
64 Bitsbesturing

Daar kom je een heel eind mee :)

Moederbord?

Geheugen?
Wil graag Windows Xp voor de goedkopere kosten dan Mac
Een pc die snel werkt? En niet altijd kraakt als ik met Fruityloops werk?

Greetz

Ik heb een Core i5 2500K op een Asus P8P67 (REV 3.1) moederbord met 8 GB geheugen.
Core i5 is zeker snel genoeg, en die K versies kan je heel eenvoudig overklokken zodat mijn i5 sneller draait dan de duurdere i7 :)
Heb er 8 GB geheugen ingestopt omdat ik Windows 7 64-bit draai met daarop ook een paar virtual machines en dat vreet wel wat geheugen.

Persoonlijk zou ik niet voor XP gaan maar dirrect voor Win 7 64-bit, want zoals hier reeds eerder gezegd kan XP max 4 GB geheugen aan.

Ik heb een Core i5 2500K op een Asus P8P67 (REV 3.1) moederbord met 8 GB geheugen.
Core i5 is zeker snel genoeg, en die K versies kan je heel eenvoudig overklokken zodat mijn i5 sneller draait dan de duurdere i7 :)
Heb er 8 GB geheugen ingestopt omdat ik Windows 7 64-bit draai met daarop ook een paar virtual machines en dat vreet wel wat geheugen.

Persoonlijk zou ik niet voor XP gaan maar dirrect voor Win 7 64-bit, want zoals hier reeds eerder gezegd kan XP max 4 GB geheugen aan.

xp 64 bit kan wel meer aan.

Omdat voor die oude geluidskaarten niet altijd een recentere driver beschikbaar is?

Idd hier zit de kneep. Toch maak je goede kans een xp driver 32bits in win7/8 32 bits aan de praat te krijgen. Het is mogelijk dat je tegen het fenomeen driver signing aanloopt, maar hier zijn allerlei workarounds voor beschikbaar. Voor 64 bits os ligt het wat complexer aangezien 64 bits drivers voor xp destijds al schaars waren. Uiteindelijk blijft het kwestie van proberen en zoek op allerlei fora. Er zijn zeker mensen die al ervaringen hebben met het porten van je hardware onder bijv win7.

Ik heb hier nog een windows XP versie SP1 liggen volledig analoog kan je zo komen testen en halen voor maar 2500 EUR

is echt een antiek stuk maar werkt nog steeds perfect :duivels::duivels::duivels:

4gb is te weinig, minimaal 8gb is wel een vereiste voor de laatste DAW's, heb het zelf nog ondervonden.
Ook een SATA 7200 schijf is "not done" anno 2013, een beetje workhorse heeft wel een laatste generatie SSD erin zitten.
Zelfbouw is toch het beste, kost je hetzelfde alleen heb je dan géén budget spul erin zitten, en tegenwoordig zijn alle componenten plug&play en worden zelfs de meeste drivers automatisch opgezocht in windows 7.

4gb is te weinig, minimaal 8gb is wel een vereiste voor de laatste DAW's, heb het zelf nog ondervonden.
Ook een SATA 7200 schijf is "not done" anno 2013, een beetje workhorse heeft wel een laatste generatie SSD erin zitten.
Zelfbouw is toch het beste, kost je hetzelfde alleen heb je dan géén budget spul erin zitten, en tegenwoordig zijn alle componenten plug&play en worden zelfs de meeste drivers automatisch opgezocht in windows 7.
laat je niet gek maken. ;) Ik heb toevallig net een SSD besteld, maar 7200rpm schijf gaat nog perfect hoor en met 2x 2GB begint je OS nog steeds niet aan je virtueel geheugen te knabbelen. Oke als je 64 sporen in je DAW hebt, is 2x 4GB wel lekker , maar meer is nutteloos

laat je niet gek maken. ;) Ik heb toevallig net een SSD besteld, maar 7200rpm schijf gaat nog perfect hoor en met 2x 2GB begint je OS nog steeds niet aan je virtueel geheugen te knabbelen. Oke als je 64 sporen in je DAW hebt, is 2x 4GB wel lekker , maar meer is nutteloos

laat me niet gek maken, ik praat over een investering voor de komende paar jaar.
als je dan toch 400 of 450 neerlegt, leg dan nog 50 euro extra neer en zet er een SSD in.
Je hebt mij in géén woord horen zeggen dat een 7200 sata schijfje z'n werk niet doet, maar éénmaal een snelle ssd in je pc werkt wel een stuk relaxter.
zelfde geldt voor een 4gb geheugen, sowiezo werkt 8gb in win7 een stuk frisser.
nou zal de ene daw niet de andere zijn qua vraag aan fysiek geheugen, maar m'n vorige pc begon behoorlijk te hikken zodra ik er meer als 12 sporen in had geknalt.

nogmaals, we praten over upgrades (8gb ipv 4gb en SSD ipv SATA7200) die een fractie meer kosten waarom zou je het dan laten.

klopt natuurlijk. Ik zou het alleen jammer vinden als een beginner afgeschrikt wordt door de aanname dat een snelle muziek pc meer dan 500 euro kost.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back