Een snelle muziekPc wat heb ik nodig?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
MAC/PC gebruiken heel veel dezelfde hardware. hetgeen waar Mac in uitblinkt is nou juist het OS.

Ik gebruik zelf een hackintosh, oftewel reguliere PC hardware, waar OSX native op draait. (multiboot met windows 7 om te gamen ;)

Kan je vertellen dat OSX een stuk stabieler draait dan windows. En breek me de bek niet los over win8, wat een pruts OS! Das het nieuwe vista.

Zeg mattie, ben niet je gast.......

ik moest x64 ff nuanceren, het is er wél, maar het werkt niet :) aangezien het gross v/d 3rd pty SW nog steeds 32bit is en dat draait niet :)

http://support.apple.com/kb/HT4287

qua makkelijk om apple te matchen
pak een core i7, asus boardje 16gb 2 SSD's sata III in raid
27" panel erbij, voor 25% v/d prijs van een mc pro, met nieuwere specs...
macbook pro t.o.v een Dell of ASUS is qua like for like specs ook de helft.....

MAC/PC gebruiken heel veel dezelfde hardware. hetgeen waar Mac in uitblinkt is nou juist het OS.

Ik gebruik zelf een hackintosh, oftewel reguliere PC hardware, waar OSX native op draait. (multiboot met windows 7 om te gamen ;)

Kan je vertellen dat OSX een stuk stabieler draait dan windows. En breek me de bek niet los over win8, wat een pruts OS! Das het nieuwe vista.

Ik heb geen ervaring met Win8, maar W7 vind ik verder gewoon een goed OS. Althans persoonlijk heb ik nog geen enkele crash op mijn DAW OS meegemaakt.

Maargoeeeeed, de hele MAC vs PC discussie is wat gaap. Mensen kopen ook een MAC niet alleen voor de specs maar omdat het verder gewoon wat gebruiksvriendelijker is dan de PC. Kosten zijn dan niet eens de grootste factor heb ik zo het id.

Zeg mattie, ben niet je gast.......

ik moest x64 ff nuanceren, het is er wél, maar het werkt niet :) aangezien het gross v/d 3rd pty SW nog steeds 32bit is en dat draait niet :)

http://support.apple.com/kb/HT4287

qua makkelijk om apple te matchen
pak een core i7, asus boardje 16gb 2 SSD's sata III in raid
27" panel erbij, voor 25% v/d prijs van een mc pro, met nieuwere specs...
macbook pro t.o.v een Dell of ASUS is qua like for like specs ook de helft.....

:Z:Z:Z:Z

"PC's" zijn sneller en goedkoper dan "MACs" Win8 is stabieler (en wel 64bits!!!) dan OSX
mensen die met Apple werken hebben géén verstand van PC's (willen en ze ook niet, want dat is niet hip) betalen graag te véél en zien Steve Jobs nu die dood is als hun halfgod

waarom kom je toch altijd zo lomp uit de hoek? Over het algemeen begin je met spierballentaal en krabbel je daarna weer terug :stupid

Er klopt echt niks van wat je zegt hierboven..

Apple is gewoon veel te duur voor wat het biedt heeft niks met spierballen van doen

Met spierballentaal bedoel ik dat je vaak dingen heel stellig roept maar daar vrijwel altijd op terug moet komen..

Je hebt denk ik nooit met een mac gewerkt.. je weet niet waarover je praat.

Denk je nu echt dat live performers als dj's en muziekanten macbooks kiezen om hip te willen zijn? Of dat de grafische industrie en nieuwe media industrie vrijwel alleen macs gebruiken omdat ze graag teveel betalen?

En wat SunnyS ook al zegt: het OS is echt zoveel beter, makkelijk en handiger dan windows.. Het is idd echt onderscheidend...

En serieus, 1:1 specs vergelijken werkt echt niet.. een 27" TN schermpje is idd goedkoper, maar qua kleurechtheid niet te verglijken met een Apple IPS scherm.

En tja, ook ik vind Macs prijzig.. vooral de notebooks

Met spierballentaal bedoel ik dat je vaak dingen heel stellig roept maar daar vrijwel altijd op terug moet komen..

Je hebt denk ik nooit met een mac gewerkt.. je weet niet waarover je praat.

Denk je nu echt dat live performers als dj's en muziekanten macbooks kiezen om hip te willen zijn? Of dat de grafische industrie en nieuwe media industrie vrijwel alleen macs gebruiken omdat ze graag teveel betalen?

En wat SunnyS ook al zegt: het OS is echt zoveel beter, makkelijk en handiger dan windows.. Het is idd echt onderscheidend...
O RLY?
Ik werk al 12 jaar in de grafische industrie. En Macs zijn helemaal niet zoveel beter, handiger, etc. Er is helemaal geen goeie technische reden om Macs te prefereren.
Het is een kwestie van voorkeur, da's al.

O RLY?
Ik werk al 12 jaar in de grafische industrie. En Macs zijn helemaal niet zoveel beter, handiger, etc. Er is helemaal geen goeie technische reden om Macs te prefereren.
Het is een kwestie van voorkeur, da's al.

Ook ik werk sinds midden jaren 90 als designer in de nieuwe media industrie.. Vormgevers werken echt vrijwel met Mac.. en met reden, en da's niet om hip te willen zijn :-)

Okay.. ik wil geen Mac vs PC fitty ontketenen :)
Ik reageerde enkel even op wat domme uitspraken..

De uitspraken zijn niet dom, jouw uitspraak is dom en ongefundeerd.
Configureer een systeem en zie voor jezelf. En OSX is idd een kwestie van smaak.
ik vind het op m'n ipad beter dan een android tablet, maar op de PC echt niet.

Apple is gewoon veel te duur voor wat het biedt heeft niks met spierballen van doen

Jonguh, nee . Voordat ik een mac ging kopen 1 jaar lopen vergelijken.....zelfde specs windows pc....kwam ik of duurder uit, of paar honderd euro goedkoper en waarom een Dell bijv. n paar honderd goedkoper was is omdat hun cpu 2core, 4 threads was en die van apple 4 core, 4 of 8 threads, bijv. Je krijgt bij Apple wat ze beloven niks addertjes onder t gras en t ziet er slik uit niks look a like.

Ben uiteindelijk voor mac gegaan ondanks die paar honderd euro verschil. Nu achteraf pfff wat een verademing.....0 gezeik mee. Niks drivers zus, os tweaken om t strak te krijgen. T werkt en goed ook moest daar heel erg aan wennen.

Inmiddels 4 maanden verder 2 albums 24 tracks af....3e album in de maak......heb gewoon "muziek" kunnen maken ipv dingen oplossen dus telkens uit mn flow gehaald worden.

check:
The MacBook Air had a good run. For a while there, Apple had no one to compete against but itself, and it's easy to look great with no one nipping at your heels. But the MacBook Air was just different enough—light enough to really take anywhere, powerful enough to really use—that it caused users and PC vendors alike to rethink the laptop, and it couldn't be unique for very long. It may have taken a couple of years for the rest of the PC world to get their act together, but get it together they have. The Ultrabooks have landed and Apple is suddenly facing stiff competition—enough so that current MacBook Air models have the latest, fastest Intel processors where originally they lagged a year or two behind, using hardware that was merely good enough. My how things have changed.

The first round of Ultrabooks bore a distinct resemblance to the MacBook Air, mimicking everything from the low profile keyboard and glass surfaced trackpad to the minimalism of the aluminum Unibody. The ultrabook category may have been laid out by Intel, but it was defined by Apple, with nearly every defining point aping the MacBook Air. The new slim laptops would be razor-thin (under 21mm), light (under 3.1 pounds), and long-lasting (with 5+ hours of battery life). People noticed it too, and manufacturers have realized that "Copy Apple" isn't a viable design strategy anymore.

349117-macbook-air-vs-ultrabooks-big-chart.jpg

Jonguh, nee . Voordat ik een mac ging kopen 1 jaar lopen vergelijken.....zelfde specs windows pc....kwam ik of duurder uit, of paar honderd euro goedkoper en waarom een Dell bijv. n paar honderd goedkoper was is omdat hun cpu 2core, 4 threads was en die van apple 4 core, 4 of 8 threads, bijv. Je krijgt bij Apple wat ze beloven niks addertjes onder t gras en t ziet er slik uit niks look a like.

Ben uiteindelijk voor mac gegaan ondanks die paar honderd euro verschil. Nu achteraf pfff wat een verademing.....0 gezeik mee. Niks drivers zus, os tweaken om t strak te krijgen. T werkt en goed ook moest daar heel erg aan wennen.

Inmiddels 4 maanden verder 2 albums 24 tracks af....3e album in de maak......heb gewoon "muziek" kunnen maken ipv dingen oplossen dus telkens uit mn flow gehaald worden.

check:

349117-macbook-air-vs-ultrabooks-big-chart.jpg

Pas nou maar op dat Raphie niet gepikeerd wordt en gaat zeggen dat ie je 'jonguh' niet is.

wat is je punt? een tabel van bijna 2 jaar geleden? geschreven door een Apple fan?
kijk nu eens op de apple store, pak een macbook pro en een Dell/Acer/Asus
niks dual of quad core gewoon like for like
en Win7 en inmiddels win8 draait ook als een zonnetje hoor, valt niks te tweaken, aanzetten en gaan.

kijk eens op het Steinberg forum in de Apple sectie of alle Apple gerelateerde problems op gearslutz. Doe nou niet niet alsof Apple perfect is :D

Doe nou a.u.b. niet net alsof Apple het uniek mogelijk maakt om gewoon je ding te doen in e daw, dat gaat met win net zo goed...... (zo niet beter)

lekkere nieuwe tracks op je YT trouwens

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back