Improvised jam (jazzy D&B) live gespeeld in 1 take.

ok. betere versie met aarbeien:

Attachments

• aarbeienjam.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 70
Die van Exoterrestrial is ook weer geslaagd!

grappig dat die 'walking bass line' alleen tonen zijn van C mineur blues pentatonisch. en toch lijkt hij mee te gaan met de harmonieen die je er boven plaatst.
jazz is eigenlijk ook gewoon chaos en toeval..onze oren en hersenen hebben er geen moeite mee.

Ok, hier dan mijn bijdrage....
Het einde loopt wat uit het ritme maar het is dan ook maar gauw gauw in elkaar gezet....

Cheers!
Exo.:mega:

een vraagje:

heb je de mix aan het einde gecompressed? of alleen de drums en bas-file?

mijn versie klinkt erg zacht t.o.v. jouw mp3. (ik heb wel wat laag toegevoegd en juist het hoog wat weggedraaid om die schelle cymbals wat te temperen).

een vraagje:

heb je de mix aan het einde gecompressed? of alleen de drums en bas-file?

mijn versie klinkt erg zacht t.o.v. jouw mp3. (ik heb wel wat laag toegevoegd en juist het hoog wat weggedraaid om die schelle cymbals wat te temperen).

Op de master wat multi(3)band dynamics en daarachter een heel klein beetje piekjescompressie.

De mixing op zich heb ik niet veel aandacht aan besteed.
De drums & bass 1dB-tje zachter om de rest er iets meer bovenuit te laten komen.

Cheers!
Exo. :mega:

toch weer een bewijs dat compressie,mits juist toegepast, de klank ook echt kan verbeteren!

Is dat niet de bedoeling van elk apparaat, toepassing (VST) en dergelijke?
Inderdaad, zoals je wel zegt, mits juist toegepast ;)
Als iets gebruikt wordt waarvoor het ontworpen/bedoeld is, wordt er zelden iets verknald.
Natuurlijk hangt veel af van de persoon die het gebruikt en hoe deze het gebruikt inderdaad...:engel:

Cheers!
Exo. :mega:

nee inderdaad dat filter is veel te onbetrouwbaar hem kan je beter muten:dubbel:

'Muten' betekent dat hij nog geheel werkende in vol ornaat op de achtergrond aanwezig is....

misschien de stekker er uit halen beter?

Back