Improvised jam (jazzy D&B) live gespeeld in 1 take.

Vooral bij jouw 2e inzending is dat inderdaad duidelijk te horen.

Welke instrumenten heb je allemaal gebruikt?
Ik hoor een xylo volgens mij en wat nog meer?

bij die eerste ging er iets mis bij het omzetten naar een gemixte file. allemaal erg snel gedaan. de tweede hoor je wel alle instrumenten duidelijk:

je hoort een vibrafoon (geen xylofoon. xylo is latijns voor hout! :-)))
een dwarsfluit
en een rhodes (uit een Roland keyb.)

tja, een zeer jazzy instrumentenkeuze trouwens! :-)

Het zal dan komen door zijn instrumentkeuze dat ik het zo jazzy vind klinken.

ik vind verder zijn stukkie aardig gelukt hoor. niks mis mee!
alleen dat woord jazz vind ik iets te makkelijk ergens op geplakt.

jazzy klopt zeker. het heeft ,net zo als mijn versie trouwens, heel veel jazz invloeden.

maar ik blijf het zeggen: die drieklanken dus helemaal niet! maak daar wat ingewikkeldere klanken van. dus bijvoorbeeld
Eb7 6/9 b5
D7 6/b9
Db7 6/9 b5

inplaats van Eb D Db drieklanken en het klinkt stukken meer jazz. (en zo ook die andere bridge vervangen).

hoeft niet..kan wel..maar het gaat echt tegen mij kennen en kunnen in om zo'n drieklank-progressie jazz te noemen! :-)

bij die eerste ging er iets mis bij het omzetten naar een gemixte file. allemaal erg snel gedaan. de tweede hoor je wel alle instrumenten duidelijk:

je hoort een vibrafoon (geen xylofoon. xylo is latijns voor hout! :-)))
een dwarsfluit
en een rhodes (uit een Roland keyb.)

tja, een zeer jazzy instrumentenkeuze trouwens! :-)
Ja ik dacht al!
Door die dwarsfluit vind ik 'm juist heel erg seventies klinken. Is het een echte of een synthetische?

ik vind verder zijn stukkie aardig gelukt hoor. niks mis mee!
alleen dat woord jazz vind ik iets te makkelijk ergens op geplakt.

jazzy klopt zeker. het heeft ,net zo als mijn versie trouwens, heel veel jazz invloeden.

maar ik blijf het zeggen: die drieklanken dus helemaal niet! maak daar wat ingewikkeldere klanken van. dus bijvoorbeeld
Eb7 6/9 b5
D7 6/b9
Db7 6/9 b5

inplaats van Eb D Db drieklanken en het klinkt stukken meer jazz. (en zo ook die andere bridge vervangen).

hoeft niet..kan wel..maar het gaat echt tegen mij kennen en kunnen in om zo'n drieklank-progressie jazz te noemen! :-)
Ik begrijp het helemaal ja, ook ik vind zijn stuk zeer mooi en het jouwe eveneens.

Hier dan de nieuwe oogst voor deze week! ;)

Dit keer hebben we bewust wat meer ruimte vrij gelaten voor de toetsen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of iemand er wat mee kan!

Attachments

• fff - jam 8-11-2012.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 54
hiep hiep hoera. daar gaan we weer. ik doe zeker weer mee!

Als ik wat tijd vind, ga ik ook nog een poging wagen.
Misschien kan ik wat meer naast de kwestie spelen om wat meer Jazz over te komen }:|
Grapje Mars! :D

Eerst wat inspiratie opdoen bij .... Zombo.com :engel:

Cheers!
Exo. :mega:

ik ga nu expres er heel erg letten of jij wel jazzy over komt!!!! :peukie:

Ouch!!!!

tumblr_lw58syx1751qaoyzuo1_500.png

:dubbel:

niet netjes om hier een foto van mijn lieve vriendin te plaatsen :-|

Dat ligt hem aan jou. ;)

ik heb de kippesoep van J.Baars bewust nog niet beluisterd maar ik ben benieuwd.
vanwege k*&^T situatie }:| kan ik niet slapen, dus ga ik ook maar aan de slag!

uitgangspunt:

precies dezelfde instrumenten gebruiken van mijn vorige muziekje.

:gaap:

83578

:mega:
Dat is nog eens fijn wakker worden zeg. Ik geef toe dat dit een solide reden is om als eerste naar de bong te grijpen (na de tandpasta natuurlijk) en nee, niemand zal je dat kwalijk nemen!

applaus.gif

Back